AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Traff for gøy en som jeg alltid har visst om. I ung tiden var han en villbass og sagget, røyket, gikk med buksene nedpå knærne osv, litt småkriminell. Da jeg så han igjen, var han lik seg selv. Buksene litt nedpå, masse tatoveringer, lue eller bånd. Men utrolig kjekkog mørk selvom han ser litt preget ut av fortiden. Av en eller annen grunn syntes jeg det er sexy.. Hva skjer med meg? Han røyker enda, altså ikke vanlig røyk. Selv er jeg "søt og uskyldig" blondine, sportslig, trener hver dag og alltid vært opptatt av å ha et ordentlig liv. Hva skjer med at vi er så motsatt av hverandre men liker hverandre? Plager meg såklart at han gjør dette. Nå det er sagt, er han helt utrolig snill. Hadde ikke trodd en så 'bøs' mann kunne være så omsorgsfull og snill. Bør jeg stole på dette? Anonymkode: b51e7...3ab
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Min erfaring er at mange som driver med bla rus er veldig hyggelig og fredfulle. Men at de er veldig ustabile i bla forhold, da rus alltid vil være nr. 1. Anonymkode: 2c4c4...bac 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Det er vel en grunn til at han er singel. Spørsmålet blir vel om du ønsker å lære hvorfor på den harde måten eller på den lette måten. Lette måten blir å finne en av eksene og ha en prat med personen. Anonymkode: a68de...038 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel en grunn til at han er singel. Spørsmålet blir vel om du ønsker å lære hvorfor på den harde måten eller på den lette måten. Lette måten blir å finne en av eksene og ha en prat med personen. Anonymkode: a68de...038 Ikke alltid ekser er til å stole på da. Hadde jeg hørt med eksen til min mann før jeg ble sammen med han, hadde jeg løpt. Hun baksnakker han ekstremt. Til og med med levering av unger klarer hun å lire av seg noe om han. Vi har det veldig fint etter mange år sammen nå, gift. Han er verdens snilleste mann. Ekser må man ta med en klype salt. Er en grunn for at kanskje de ikke psset sammen Anonymkode: 2c4c4...bac 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Husk rusen og livet hans vil komme før deg TS. I en kort periode vil han klare å printere deg, men det vil skli ut. Hilsen ei som har barn med en sånn. Fantastisk snill, men han er aldri der når du trenger han. Anonymkode: 1469a...c30 5 2
ClausSaus Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Traff for gøy en som jeg alltid har visst om. I ung tiden var han en villbass og sagget, røyket, gikk med buksene nedpå knærne osv, litt småkriminell. Da jeg så han igjen, var han lik seg selv. Buksene litt nedpå, masse tatoveringer, lue eller bånd. Men utrolig kjekkog mørk selvom han ser litt preget ut av fortiden. Av en eller annen grunn syntes jeg det er sexy.. Hva skjer med meg? Han røyker enda, altså ikke vanlig røyk. Selv er jeg "søt og uskyldig" blondine, sportslig, trener hver dag og alltid vært opptatt av å ha et ordentlig liv. Hva skjer med at vi er så motsatt av hverandre men liker hverandre? Plager meg såklart at han gjør dette. Nå det er sagt, er han helt utrolig snill. Hadde ikke trodd en så 'bøs' mann kunne være så omsorgsfull og snill. Bør jeg stole på dette? Anonymkode: b51e7...3ab Spørs om han er så snill når alt ikke bare er fryd og gammen. Det er som regel da kvinner oppdager hvorfor det heter "bad boy". Men det du beskriver er veldig vanlig, og handler som regel om at du har en indre konflikt: Du ønsker en ting men vil ha noe annet. Og det høres nok ut som en rar setning, men seksuell tenning har nær sagt alltid et betydelig element av kontrast i seg. De aller færreste tenner virkelig på "hverdagen" sin. Så hvis du har et "flink pike"-syndrom som du kanskje til og med trives med til hverdags kan du fortsatt ha en iboende lengsel etter det motsatte når det gjelder seksuell tenning. Det er ikke akkurat uvanlig at en feminist fantaserer om en sterk mann som brutalt legger henne over kjøkkenbenken og tar henne hardt med begjær. Men å tro at du skal trives med sammen med en mann som faktisk er slik i hverdagen at han bryter med normene og idealene dine? Det er risikosport.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Men hvilke andre kvaliteter og verdier har han enn at han ikke klarer å dra opp buksa, røyker hasj og bruker lue? Har han jobb? Utdanning? Stabilt forhold til venner/familie? Har han ting på stell ellers? Er han fremdeles kriminell? Det er jo slike ting som er viktig, at man kan kommunisere sammen å ha en hyggelig hverdag, at han kan bidra med daglige gjøremål og regninger i en hverdag, at dere kan le sammen å ha det hyggelig. Ikke at du må fly etter han for å slukke branner fordi han nok en gang har stjålet noe for å finansiere rus, fordi han ikke tjener sine egne penger. Anonymkode: 2f86b...89a 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Min erfaring er at mange som driver med bla rus er veldig hyggelig og fredfulle. Men at de er veldig ustabile i bla forhold, da rus alltid vil være nr. 1. Anonymkode: 2c4c4...bac Samme erfaring her. Snille som dagen er lang og hele den pakka der, men rus er første prioritet og du vil alltid komme på andre plass. Også MYE løgner relatert til rusbruken. Moro for en kort stund, men for en stabil og varig relasjon, neeeeei. Anonymkode: 437d3...266 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 Her var det mye jeg ikke forstår meg på. Dere i kommentarfeltet nevner at rus er førsteprioritet. Greia er slik at om du skal være sammen med en som har rusa seg, om det er på amf, coke eller weed.. så er du nødt til å godta at vedkommende gjør/har gjort dette, og gi h*n friheten til det om det er det vedkommende ønsker. Det nytter ikke å bli sammen med en du vet røyker, for så å forvente han skal forandre seg. Godta folk som dem er, eller finn deg en annen. Broren min har røyka jevnlig i 20 år, han har en heavy adhd hvor medisiner har gitt stygge bivirkninger. Hasj er det eneste som roer han. Han har også drevet en del på kokain, jevnlig. Jeg er ikke like fan av det, men det er begrensa hvor mye det går utover andre. Ordentlig og ren weed og kokain er det sjeldent man ser på personen, med mindre vedkommende tar 5gram om dagen. Er det et jevnt forbruk, så vil du neppe merke det. Mine og samboer foreldre merker ingenting når samboer tar coke. Nå gjør han det 1 gang i skuddåret, hvis han gamer med gutta en hel natt.. which I don't mind. Han har en fin styrke som gjør at han enkelt slutter om han vil. Han røyka i 7 år i strekk før han møtte meg, han har også btw sterk adhd. Nå har han så og si slutta å røyke, han er ikke avhengig. Så om denne gangstertypen bruker weed hver dag, og kokain en gang iblandt. Kjør på, HVIS du klarer å godta det og leve slik. De fleste menn som holder på med slikt uten å kunne styre det/slutte, er folk med adhd eller annen udiagnotisert psykisk sykdom. Medisiner funker ikke for alle, så mange tyr til joint. MEN om han derimot er forbruker av amfetamin, get the hell out. Samboer prøvde amf for en uke siden, og ble veldig aggressiv i kombinasjon med alkohol. Ikke fysisk aggressiv, men han ble veldig aggressiv i væremåte. Han våknet opp dagen etterpå i sjokk selv over hvordan det hadde påvirket han. Kan trygt si at han ikke tørr bruke det igjen! Det funker beroligende på de med adhd, men det har noen fæle bivirkninger spesielt under "nedturen". Andre broren min drev med amfetamin i mange år (ikke han nevnt først), han fulgte i storebroren sine fotspor dessverre. Han havna til slutt i fengsel, og inn på kristent rehab etterpå. Nå er han gift med 3 barn, hus og bil, og jobber som vernepleier. Han flytta vekk fra området for å starte på nytt, og har ikke rørt rus siden. Jeg tenker det kan gå begge veier, men du er nødt til å godta det på forhånd. Som flere skriver så er det ikke alle du kan stole på at er tilstede alltid. Mange av de som driver med tung rus er utrolig fine mennesker, men de har kommet skjevt ut.. Jeg er ikke fan av kokainbruken til samboer, men det er vel 1-5 ganger i året han tar det, og han er voksen så det bestemmer han faktisk selv. Når vi nå i september får barn derimot, så er det uaktuelt så lenge han er hjemme. Skal han være hos kompiser på besøk en natt, så kan han gjøre hva han vil. Men rus i nærhet av barn, eller i samvær med barn er uaktuelt og det mener han selv også! Viktig å få frem dette tydelig veldig tidlig i relasjonen, for det er så sinnsykt viktig! Weed derimot gir jeg blanke i om han bruker, det har jeg absolutt ingenting imot da jeg har sett effekten av det. Ren weed (grønt) altså, ikke hasj som er blanda med ting (brune klumpen). Samboer røyker kun den grønne planta, da altså marijhuana, noe jeg ikke har noe imot. Den er naturlig og han vet effekten og hvor mye han kan ta uten å bli helt fjern. Samboer til venninna mi å er litt samme typen, og han røyker litt her og der. Begge gutta er i full og krevende jobb, så røyking skjer på kveld/helg isåfall. Jeg tror det er ekstremt viktig å se helheten, og finne ut hva slags type rus han bruker. For det har sinnsykt mye å si! Anonymkode: a0809...c49
Krakilsk Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her var det mye jeg ikke forstår meg på. Dere i kommentarfeltet nevner at rus er førsteprioritet. Greia er slik at om du skal være sammen med en som har rusa seg, om det er på amf, coke eller weed.. så er du nødt til å godta at vedkommende gjør/har gjort dette, og gi h*n friheten til det om det er det vedkommende ønsker. Det nytter ikke å bli sammen med en du vet røyker, for så å forvente han skal forandre seg. Godta folk som dem er, eller finn deg en annen. Broren min har røyka jevnlig i 20 år, han har en heavy adhd hvor medisiner har gitt stygge bivirkninger. Hasj er det eneste som roer han. Han har også drevet en del på kokain, jevnlig. Jeg er ikke like fan av det, men det er begrensa hvor mye det går utover andre. Ordentlig og ren weed og kokain er det sjeldent man ser på personen, med mindre vedkommende tar 5gram om dagen. Er det et jevnt forbruk, så vil du neppe merke det. Mine og samboer foreldre merker ingenting når samboer tar coke. Nå gjør han det 1 gang i skuddåret, hvis han gamer med gutta en hel natt.. which I don't mind. Han har en fin styrke som gjør at han enkelt slutter om han vil. Han røyka i 7 år i strekk før han møtte meg, han har også btw sterk adhd. Nå har han så og si slutta å røyke, han er ikke avhengig. Så om denne gangstertypen bruker weed hver dag, og kokain en gang iblandt. Kjør på, HVIS du klarer å godta det og leve slik. De fleste menn som holder på med slikt uten å kunne styre det/slutte, er folk med adhd eller annen udiagnotisert psykisk sykdom. Medisiner funker ikke for alle, så mange tyr til joint. MEN om han derimot er forbruker av amfetamin, get the hell out. Samboer prøvde amf for en uke siden, og ble veldig aggressiv i kombinasjon med alkohol. Ikke fysisk aggressiv, men han ble veldig aggressiv i væremåte. Han våknet opp dagen etterpå i sjokk selv over hvordan det hadde påvirket han. Kan trygt si at han ikke tørr bruke det igjen! Det funker beroligende på de med adhd, men det har noen fæle bivirkninger spesielt under "nedturen". Andre broren min drev med amfetamin i mange år (ikke han nevnt først), han fulgte i storebroren sine fotspor dessverre. Han havna til slutt i fengsel, og inn på kristent rehab etterpå. Nå er han gift med 3 barn, hus og bil, og jobber som vernepleier. Han flytta vekk fra området for å starte på nytt, og har ikke rørt rus siden. Jeg tenker det kan gå begge veier, men du er nødt til å godta det på forhånd. Som flere skriver så er det ikke alle du kan stole på at er tilstede alltid. Mange av de som driver med tung rus er utrolig fine mennesker, men de har kommet skjevt ut.. Jeg er ikke fan av kokainbruken til samboer, men det er vel 1-5 ganger i året han tar det, og han er voksen så det bestemmer han faktisk selv. Når vi nå i september får barn derimot, så er det uaktuelt så lenge han er hjemme. Skal han være hos kompiser på besøk en natt, så kan han gjøre hva han vil. Men rus i nærhet av barn, eller i samvær med barn er uaktuelt og det mener han selv også! Viktig å få frem dette tydelig veldig tidlig i relasjonen, for det er så sinnsykt viktig! Weed derimot gir jeg blanke i om han bruker, det har jeg absolutt ingenting imot da jeg har sett effekten av det. Ren weed (grønt) altså, ikke hasj som er blanda med ting (brune klumpen). Samboer røyker kun den grønne planta, da altså marijhuana, noe jeg ikke har noe imot. Den er naturlig og han vet effekten og hvor mye han kan ta uten å bli helt fjern. Samboer til venninna mi å er litt samme typen, og han røyker litt her og der. Begge gutta er i full og krevende jobb, så røyking skjer på kveld/helg isåfall. Jeg tror det er ekstremt viktig å se helheten, og finne ut hva slags type rus han bruker. For det har sinnsykt mye å si! Anonymkode: a0809...c49 Her var det mye jeg ikke forstod meg på. Helt greit at din mening (basert på dine andrehåndserfaringer) er at man kan godta det om det gjelder grønt og cola, men intet annet, men det er ikke en gylden regel som umiddelbart er overførbart til alle andre. Min førstehåndserfaring tilsier at narkotiske stoffer virker ulikt på ulike individer. Noen ganger kan tilogmed det samme stoffet gi uforutsette reaksjoner hos en og samme person. Det er derfor ikke mulig å generalisere så grovt. Noen kan røyke daglig og allikevel fungere ok, andre kan røyke ukentlig og bli veldig preget av det. Så, TS, det kan komme veldig mye tenning ut av spenning og «det forbudte», og det er heeeelt normalt. Men som tommelfingerregel; om en person har en livsstil som er uforenelig med den du ønsker å ha så er det best å ikke involvere seg seriøst og forpliktende. Det funker bare så dårlig å leve sammen med noen som ikke vil dra samme lass som en selv. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 7.54): Her var det mye jeg ikke forstår meg på. Dere i kommentarfeltet nevner at rus er førsteprioritet. Greia er slik at om du skal være sammen med en som har rusa seg, om det er på amf, coke eller weed.. så er du nødt til å godta at vedkommende gjør/har gjort dette, og gi h*n friheten til det om det er det vedkommende ønsker. Det nytter ikke å bli sammen med en du vet røyker, for så å forvente han skal forandre seg. Godta folk som dem er, eller finn deg en annen. Broren min har røyka jevnlig i 20 år, han har en heavy adhd hvor medisiner har gitt stygge bivirkninger. Hasj er det eneste som roer han. Han har også drevet en del på kokain, jevnlig. Jeg er ikke like fan av det, men det er begrensa hvor mye det går utover andre. Ordentlig og ren weed og kokain er det sjeldent man ser på personen, med mindre vedkommende tar 5gram om dagen. Er det et jevnt forbruk, så vil du neppe merke det. Mine og samboer foreldre merker ingenting når samboer tar coke. Nå gjør han det 1 gang i skuddåret, hvis han gamer med gutta en hel natt.. which I don't mind. Han har en fin styrke som gjør at han enkelt slutter om han vil. Han røyka i 7 år i strekk før han møtte meg, han har også btw sterk adhd. Nå har han så og si slutta å røyke, han er ikke avhengig. Så om denne gangstertypen bruker weed hver dag, og kokain en gang iblandt. Kjør på, HVIS du klarer å godta det og leve slik. De fleste menn som holder på med slikt uten å kunne styre det/slutte, er folk med adhd eller annen udiagnotisert psykisk sykdom. Medisiner funker ikke for alle, så mange tyr til joint. MEN om han derimot er forbruker av amfetamin, get the hell out. Samboer prøvde amf for en uke siden, og ble veldig aggressiv i kombinasjon med alkohol. Ikke fysisk aggressiv, men han ble veldig aggressiv i væremåte. Han våknet opp dagen etterpå i sjokk selv over hvordan det hadde påvirket han. Kan trygt si at han ikke tørr bruke det igjen! Det funker beroligende på de med adhd, men det har noen fæle bivirkninger spesielt under "nedturen". Andre broren min drev med amfetamin i mange år (ikke han nevnt først), han fulgte i storebroren sine fotspor dessverre. Han havna til slutt i fengsel, og inn på kristent rehab etterpå. Nå er han gift med 3 barn, hus og bil, og jobber som vernepleier. Han flytta vekk fra området for å starte på nytt, og har ikke rørt rus siden. Jeg tenker det kan gå begge veier, men du er nødt til å godta det på forhånd. Som flere skriver så er det ikke alle du kan stole på at er tilstede alltid. Mange av de som driver med tung rus er utrolig fine mennesker, men de har kommet skjevt ut.. Jeg er ikke fan av kokainbruken til samboer, men det er vel 1-5 ganger i året han tar det, og han er voksen så det bestemmer han faktisk selv. Når vi nå i september får barn derimot, så er det uaktuelt så lenge han er hjemme. Skal han være hos kompiser på besøk en natt, så kan han gjøre hva han vil. Men rus i nærhet av barn, eller i samvær med barn er uaktuelt og det mener han selv også! Viktig å få frem dette tydelig veldig tidlig i relasjonen, for det er så sinnsykt viktig! Weed derimot gir jeg blanke i om han bruker, det har jeg absolutt ingenting imot da jeg har sett effekten av det. Ren weed (grønt) altså, ikke hasj som er blanda med ting (brune klumpen). Samboer røyker kun den grønne planta, da altså marijhuana, noe jeg ikke har noe imot. Den er naturlig og han vet effekten og hvor mye han kan ta uten å bli helt fjern. Samboer til venninna mi å er litt samme typen, og han røyker litt her og der. Begge gutta er i full og krevende jobb, så røyking skjer på kveld/helg isåfall. Jeg tror det er ekstremt viktig å se helheten, og finne ut hva slags type rus han bruker. For det har sinnsykt mye å si! Anonymkode: a0809...c49 Må legge til poenget mitt med å nevne min egen erfaring (glemte det lol, gravidtåka): Weed også er uaktuelt i nærhet av barn!!* Amfetamin fører til mye nevrologiske og kognitive bivirkninger, hovedsaklig aggressivitet.. noe som kan bli veldig skremmende. Kokain kan hos enkelte også føre med seg det samme, men hos de fleste er det mildere bivirkninger. Samboer måtte be meg om unnskyldning dagen etterpå, da det meste var ute av kroppen. Jeg prøvde å advare han, for jeg er vokst opp med bror som tar amfetamin.. men han måtte bare lære på egenhånd, han trodde det skulle gå fint siden det var så lite. Det går sjeldent fint selvom det er lite! Nedturen på 2 dager holder ikke alle ut, og da tyr de til det igjen. Det er utrolig lett å falle tilbake i/til rus. Tenk deg å ha røyket i10 år og skulle slutte, det er ille i seg selv og det er "kun" nikotin. Da kan du tenke deg hvor vanskelig det er med annen ulovlig type rus! Hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg gått videre uten denne mannen. Han høres ut som å ha prøvd mye, og dere virker veldig forskjellige. Jeg har aldri prøvd å røyke eller annen drugs. Har drukket alkohol toppen 10 ganger i mitt liv, og det var det samme året jeg ble 20. Nå er jeg 22 og har ikke drukket siden. Vi er dermed ekstremt ulike, men jeg godtar han som han er, så lenge det ikke går utover meg selv eller barn. Du må nesten gå i deg selv og se om du kan godta det eller ikke. Krakilsk skrev (På 26.1.2022 den 8.11): Her var det mye jeg ikke forstod meg på. Helt greit at din mening (basert på dine andrehåndserfaringer) er at man kan godta det om det gjelder grønt og cola, men intet annet, men det er ikke en gylden regel som umiddelbart er overførbart til alle andre. Min førstehåndserfaring tilsier at narkotiske stoffer virker ulikt på ulike individer. Noen ganger kan tilogmed det samme stoffet gi uforutsette reaksjoner hos en og samme person. Det er derfor ikke mulig å generalisere så grovt. Noen kan røyke daglig og allikevel fungere ok, andre kan røyke ukentlig og bli veldig preget av det. Så, TS, det kan komme veldig mye tenning ut av spenning og «det forbudte», og det er heeeelt normalt. Men som tommelfingerregel; om en person har en livsstil som er uforenelig med den du ønsker å ha så er det best å ikke involvere seg seriøst og forpliktende. Det funker bare så dårlig å leve sammen med noen som ikke vil dra samme lass som en selv. Jeg er helt enig med deg her. Jeg orker ikke beskrive det så detaljert og jeg glemmer enkelte ting som du fint nevnte her. Blandt annet dette med ulik virkning og individ. Absolutt 100% korrekt. Men når det skal sies har jeg aldri hørt om.en perso som røyker grønt, som plutselig får en annen virkning. Da er det noe kunstig eller annet som ligger bak, ikke nødvendigvis weeden sin feil. Men med hasj ja, der har jeg sett store forskjeller. Som du sier er det ekstremt stor forskjell på individer. 2 av 3 ungdommer nå til dags har prøvd weed, det er mye mer utbredt enn folk tror. Alle unge mennesker jeg kjenner har på et tidspunkt prøvd weed/hasj. Jeg kjenner mange, og fra helt forskjellige familier og kulturer. Det er ofte de utenlandske jentene med strengest familie som har røyka mest av alle jeg har sett. Men igjen, det er nok stor forskjell fra oslo og gjæren, og også forskjell på individ. Røykings i seg selv hos en som man ikke merker det på, er som regel ikke no problem. Men som du sier så fint, det er de som ikke håndterer det også. Anonymkode: a0809...c49
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #12 Skrevet 26. januar 2022 Det ligger i genene dine at du skal 'redde han' til et bedre liv og at han skal stå i evig gjeld til deg etterpå. Dette igjen skal gi deg en veldig trygghet på grunn av redningen og avhengighetsforholdet til deg som hans klippe i verden. Det er sjelden det går slik, som regel blir det to ødelagte liv i stedet for et, men nå vet du hvordan marerittet begynte. Anonymkode: 6dc05...9de 1 1
Krakilsk Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er helt enig med deg her. Jeg orker ikke beskrive det så detaljert og jeg glemmer enkelte ting som du fint nevnte her. Blandt annet dette med ulik virkning og individ. Absolutt 100% korrekt. Men når det skal sies har jeg aldri hørt om.en perso som røyker grønt, som plutselig får en annen virkning. Da er det noe kunstig eller annet som ligger bak, ikke nødvendigvis weeden sin feil. Men med hasj ja, der har jeg sett store forskjeller. Som du sier er det ekstremt stor forskjell på individer. 2 av 3 ungdommer nå til dags har prøvd weed, det er mye mer utbredt enn folk tror. Alle unge mennesker jeg kjenner har på et tidspunkt prøvd weed/hasj. Jeg kjenner mange, og fra helt forskjellige familier og kulturer. Det er ofte de utenlandske jentene med strengest familie som har røyka mest av alle jeg har sett. Men igjen, det er nok stor forskjell fra oslo og gjæren, og også forskjell på individ. Røykings i seg selv hos en som man ikke merker det på, er som regel ikke no problem. Men som du sier så fint, det er de som ikke håndterer det også. Anonymkode: a0809...c49 Da kan jeg ha (den tvilsomme) gleden av å være den første personen du hører om som har hatt uforutsett reaksjon på grønt! Det var riktignok i Amsterdam, hvor man får tak i alskens varianter, men weed er altså ikke weed, det finnes så mange ulike varianter av den planta, fremdyrket og genmodifisert til spesielle egenskaper, at det finnes ditto mange ulike reaksjoner. All bruk av ulovlige narkotiske stoffer er en form for gambling, du vet egentlig ikke hva du har fått i deg før effekten slår til.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 Krakilsk skrev (10 minutter siden): Her var det mye jeg ikke forstod meg på. Helt greit at din mening (basert på dine andrehåndserfaringer) er at man kan godta det om det gjelder grønt og cola, men intet annet, men det er ikke en gylden regel som umiddelbart er overførbart til alle andre. Min førstehåndserfaring tilsier at narkotiske stoffer virker ulikt på ulike individer. Noen ganger kan tilogmed det samme stoffet gi uforutsette reaksjoner hos en og samme person. Det er derfor ikke mulig å generalisere så grovt. Noen kan røyke daglig og allikevel fungere ok, andre kan røyke ukentlig og bli veldig preget av det. Så, TS, det kan komme veldig mye tenning ut av spenning og «det forbudte», og det er heeeelt normalt. Men som tommelfingerregel; om en person har en livsstil som er uforenelig med den du ønsker å ha så er det best å ikke involvere seg seriøst og forpliktende. Det funker bare så dårlig å leve sammen med noen som ikke vil dra samme lass som en selv. Og bare for å legge til. Ja det er andrehåndserfaringer, men jeg var 8-10 år når brødrene mine holdt på med dette. Da var de 18, og 24, og det fortsatte til jeg var 14-16. Jeg har fått med meg mye opp igjennom barndommen, og jeg har sett de ulike rusmidlene i bruk uten helt å forstå på starten. Amfetamin er det som ødela dem og forhold de hadde til alt. Jeg har en del underliggende traumer selv fra barndommen mtp rusmisbruket dems, så jeg er streng nok og har nulltolleranse for det. Men jeg velger å ikke dømme på røykings, og heller godta mennesker som de er. Det er det jeg rådet ts til også. Hun høres ikke ut som en som kan klare å se på typen sniffe en lisse kokain. Man må nesten bare bli vandt med det, eller finne seg noen annen. For mest sannsynlig er det mer enn bare røyke han gjør. Enig i det du sier, jeg er bare helt fjern selv av hjernetåke så skriver så rotete. Anonymkode: a0809...c49
Krakilsk Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og bare for å legge til. Ja det er andrehåndserfaringer, men jeg var 8-10 år når brødrene mine holdt på med dette. Da var de 18, og 24, og det fortsatte til jeg var 14-16. Jeg har fått med meg mye opp igjennom barndommen, og jeg har sett de ulike rusmidlene i bruk uten helt å forstå på starten. Amfetamin er det som ødela dem og forhold de hadde til alt. Jeg har en del underliggende traumer selv fra barndommen mtp rusmisbruket dems, så jeg er streng nok og har nulltolleranse for det. Men jeg velger å ikke dømme på røykings, og heller godta mennesker som de er. Det er det jeg rådet ts til også. Hun høres ikke ut som en som kan klare å se på typen sniffe en lisse kokain. Man må nesten bare bli vandt med det, eller finne seg noen annen. For mest sannsynlig er det mer enn bare røyke han gjør. Enig i det du sier, jeg er bare helt fjern selv av hjernetåke så skriver så rotete. Anonymkode: a0809...c49 Men kjære deg, hvorfor sier du i ditt første innlegg at du godtar rusbruken når det har gitt deg traumer i barndommen? Du MÅ ikke akseptere det altså. Du finner jo sjeldent noen som er mer anti enn oss som er avdanka brukere, og for min del (og for mine venner i samme situasjon) er det en enorm lettelse å bare ta fullstendig avstand. Å komme seg ut av miljøet er tøft, spesielt fordi man ofte kan bli veldig alene av det å brenne broer til folk man egentlig bryr seg om, men det er verdt det. Invester i deg selv. (Note to TS: det er altså ikke slik at engang rusmisbruker= alltid rusmisbruker, men felles for oss avdanka er at vi selv valgte å ta avstand. Ingen ville klart å overtale meg eller mine til å slutte om vi ikke ønsket det og var klare for det selv. For som siterte anonyme bruker også påpeker, så er rus for veldig mange en form for selvmedisinering. Det vil si at det er en god sjanse for at ting kommer til overflaten når man slutter, så det å bli nykter er egentlig bare første steg mot å bli sunn og frisk) 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 Krakilsk skrev (På 26.1.2022 den 8.26): Da kan jeg ha (den tvilsomme) gleden av å være den første personen du hører om som har hatt uforutsett reaksjon på grønt! Det var riktignok i Amsterdam, hvor man får tak i alskens varianter, men weed er altså ikke weed, det finnes så mange ulike varianter av den planta, fremdyrket og genmodifisert til spesielle egenskaper, at det finnes ditto mange ulike reaksjoner. All bruk av ulovlige narkotiske stoffer er en form for gambling, du vet egentlig ikke hva du har fått i deg før effekten slår til. Dæven, ja jeg tror deg. Finner jo mye typer hybrid og blanda der ute. Samboer har prøvd mye forskjellig, og det går heldigvis bra for han, men som du sier gambler du hver gang, det gjør du med all rus vil jeg si. Selv med nikotin gamler du jo, den ENE siggen kan være den du får blodpropp av. Jeg tenker det nok går bra med de fleste på det meste partydop og røykings og slikt, men det kan gå ekstremt dårlig, og er det egentlig verdt det? Har du en sykdom og har prøvd alt, så forstår jeg røykings så lenge du er oppegående og tilstede, men bare på måfå forstår jeg virkelig ikke. Men det kommer jo ann på hvordan vedkommende er påvirka som du skrev, noen takler det fint i hverdagen. Men jeg føler det er de mest hypre som faktisk takler det i hverdagen, for da blir de faktisk mer "normale". Men hey kun min erfaring, individer er forskjellig! Krakilsk skrev (På 26.1.2022 den 8.37): Men kjære deg, hvorfor sier du i ditt første innlegg at du godtar rusbruken når det har gitt deg traumer i barndommen? Du MÅ ikke akseptere det altså. Du finner jo sjeldent noen som er mer anti enn oss som er avdanka brukere, og for min del (og for mine venner i samme situasjon) er det en enorm lettelse å bare ta fullstendig avstand. Å komme seg ut av miljøet er tøft, spesielt fordi man ofte kan bli veldig alene av det å brenne broer til folk man egentlig bryr seg om, men det er verdt det. Invester i deg selv. (Note to TS: det er altså ikke slik at engang rusmisbruker= alltid rusmisbruker, men felles for oss avdanka er at vi selv valgte å ta avstand. Ingen ville klart å overtale meg eller mine til å slutte om vi ikke ønsket det og var klare for det selv. For som siterte anonyme bruker også påpeker, så er rus for veldig mange en form for selvmedisinering. Det vil si at det er en god sjanse for at ting kommer til overflaten når man slutter, så det å bli nykter er egentlig bare første steg mot å bli sunn og frisk) Jeg har noen traumer jeg ikke husker helt også, men jeg får helt noia av amfetamin. Kokain og weed har jeg ikke no forhold til. Det var hovedsaklig amfetamin brødrene mine var synlig på, og brukte jevnlig. Så jeg godtar aldri amfetamin hos mennesker, det er ekstremt skadelig, fatter ikke at folk har lyst til å ta det engang. Har lest så mye tråder hvor folk avskyr det, gjerne de som har prøvd en del, så jeg forstår virkelig ikke hvor dum man er om man bruker slikt. Samboer prøvde for første gang for en uke siden, han ble rolig, men under nedturen var han aggressiv. Jeg visste ikke at han hadde tatt, og han visste ikkr om traumene mine. Han var så sikker på at han skulle tåle det fint, men etter 24t med noen lisser så hadde han tidenes nedtur. Han ble veldig sint på alkohol og amf, men han var i sjokk dagen etterpå når han ble seg selv igjen. Han forstod hvor skummelt det er, selvom man tåler det så er det så kort vei til tragedien! Han har lovt å ikke bruke dette igjen, tror han ble skremt selv. Så nei jeg godtar ikke amfetamin, jeg godtar kokain om han skal chille med gamin eller slikt, men så lenge det ikke går utover meg. Røykings har han slutta med så og si, og han trives bedre sånn. Jeg ble sammen med han på hans verste, men man ser ikke på han at han har brukt narkotika og man merker det ikke heller. Høres nok verre ut enn det er, for det er overraskende mange som bruker et eller annet. Men jeg tenker man må være litt kritisk til den man dater/er sammen med fra starten av. Du må vite på forhånd at det kan gå skeis. Og veien ut til mer rus er kortere for en person som har vært der før, om h*n skulle opplevd noen vanskelig situasjon. Mange tyr da til rus, det må man være klar over. Det er også viktig med nulltolleranse rundt og med barn, det godtas ikke her fra hverken meg eller samboer. Broren min derimot har andre meninger der jeg ikke er enig i. Så føler det er viktig å finne ut slikt på forhånd. Anonymkode: a0809...c49
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #17 Skrevet 26. januar 2022 Er ikke dette ganske standard da, den kjekke badboyen etc? Høres nesten ut som manuset til en Hollywood-film 🤭 Anonymkode: 9c04b...673 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #18 Skrevet 26. januar 2022 Hvor i HI står det at han ruser seg? Jeg har noen ganger blitt tiltrukket av menn som kanskje sliter litt psykisk, røyker/har røyka hasj i ny og ne, som har litt sær klesstil, som ser litt shabby ut osv. De har gjerne en god slump livserfaring, forståelse for og aksept av alle typer mennesker. Snille og gode folk, stort sett. Men har ikke vært i forhold med noen av dem. En som driver med rus i det heletatt, er ikke interessant for meg. Til og med alkohol skal de være ganske forsiktige med i min bok. Anonymkode: 5d3b4...566
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #19 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvor i HI står det at han ruser seg? Jeg har noen ganger blitt tiltrukket av menn som kanskje sliter litt psykisk, røyker/har røyka hasj i ny og ne, som har litt sær klesstil, som ser litt shabby ut osv. De har gjerne en god slump livserfaring, forståelse for og aksept av alle typer mennesker. Snille og gode folk, stort sett. Men har ikke vært i forhold med noen av dem. En som driver med rus i det heletatt, er ikke interessant for meg. Til og med alkohol skal de være ganske forsiktige med i min bok. Anonymkode: 5d3b4...566 Ts her, nei det eneste han gjør nå er å røyke. Var hjemme hos han en kveld/natt og han satt å hakket opp dette. Gjorde meg ingenting, han spurte heller ikke om jeg ville ha. (Jeg koste meg med vin) Jeg gar aldri prøvd noe. Liker det ikke. Men det er kanskje som du sier, at jeg finner det til tiltrekkende når de ser litt bad ut, harde i stilen og litt småpjuskete i stilen, sagger og er litt tøff. Jeg aner ikke, tror nesten det har rablet for meg. Hele han er full av tattoo's og litt innholt i kinnene, de brune øynene. Altså stikk motsatt av meg. Dessuten har han en sykt økt sexbehov og en deilig sex, ville holde på flere ganger. Ikke vært borti slikt før. Så det er nok alt med seg. Har tenkt fra dag én at dette ikke er en jeg kan bli sammen med. Jeg har barn vet du. Anonymkode: b51e7...3ab
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #20 Skrevet 26. januar 2022 Høres ut som min far. Han var typisk små-kriminell "bad boy", men veldig snill og rolig type av seg på privaten. Veldig kunnskapsrik person, veldig belest, kunne snakke om alt med alle. Men havnet i feil miljø fra han var tenåring, og ble dessverre i dette miljøet. Problemet med han, som mange av disse, er at han slet med sine ting. Og han rømte vekk fra alt dette via alkohol, hasj, piller, og hva det nå skulle være. Fikk unger med 4 forskjellige kvinner, og jeg har 5 halvsøsken. Han fikk bare unger med kvinner som hadde alt på stell, dvs. typiske karrierekvinner. Han møtte dem i sine rolige perioder, der det virket som at livet hans var på vei opp. Men, så ble han vel tatt igjen av uroen, familielivet, og sine indre demoner - og han forsvant tilbake til sitt gamle miljø. Anonymkode: aa36d...c5f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå