Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2005 #1 Skrevet 20. oktober 2005 Jeg er veldig plaget med hodepine, har vært de siste månedene. Sluttet på p-pilla for i overkant av en måned siden, men det ble verre av det. Noen som har noen tips? jeg tar hodepinetabletter hver dag, og dette vil jeg ikke lenger...
Gjest Skauta Skrevet 20. oktober 2005 #2 Skrevet 20. oktober 2005 Skauta har et tips mot hodepine i et vakkert kvinnehode, men det innebærer en romantisk middag hjemme hos meg
Arkana Skrevet 20. oktober 2005 #3 Skrevet 20. oktober 2005 Dette må du bare få sjekket av lege. Daglig hodepine er ikke normalt, og det er overhodet ikke bra for kroppen å ta smertestillende hver dag.
Maja23 Skrevet 20. oktober 2005 #4 Skrevet 20. oktober 2005 Dette må du bare få sjekket av lege. Daglig hodepine er ikke normalt, og det er overhodet ikke bra for kroppen å ta smertestillende hver dag. ← skriver under på denne jeg!
Gjest ps. Skrevet 21. oktober 2005 #5 Skrevet 21. oktober 2005 Hovedinndeling av hodepine: -Migrene -Tensjonshodepine -Medikamentindusert hodepine -Clusterhodepine (oftest menn) -Cervikogen hodepine Hos kvinner kan hormon balansen påvirke utvikling av hodepine, så at du har utviklet en hodepine i forbindelse med p-pille slutt er ikke uvanlig. Slik du beskriver hodepinen din, høres den kronisk medikamentindusert ut. Det begynner ofte med at man får en plagsom hodepine: migrene eller tensjonshodepine. Man egen(feil)behandler denne med smertestillende, og ender opp med å bli avhengig av pillene. Så utvikler man en kronisk hodepinetilstand (en form for abstinens for smertestillende). Det er meget uheldig å bruke smertestillende daglig mot hodepine. Jeg vil anbefale deg å kontakte lege, evt. få henvisning til en nevrolog, for å få hjelp til å slutte den negative syklusen du er i. Du trenger hjelp til å få avklart hvilken/hvilke hodepine former du har. Og du trenger hjelp til å behandle disse riktig. Hodepine er meget sjeldent et første-symptom på andre, farligere tilstander i hjernen, men det er greit å få utelukket dette hos en doktor. Lykke til!
smil Skrevet 21. oktober 2005 #6 Skrevet 21. oktober 2005 Ikke sikkert du har blitt avhengig av hodepinetabletter enda da. Kommer jo an på hvor lenge du har tatt dem og hvor store doser. Uansett er det sikkert lurt å kontakte lege. Jeg har nettopp hatt en periode med mye hodepine nå. Fant ut at det skyldtes stive skuldre og nakke. Kanskje kan noe så enkelt som en massasjetime hjelpe deg. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå