AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Del Skrevet 25. januar 2022 Jeg har fått symaskin og skal begynne å sy snart, men er det noen som vet hvor jeg kan finne enkle mønstre å begynne med? Anonymkode: bc163...cde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 25. januar 2022 #2 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har fått symaskin og skal begynne å sy snart, men er det noen som vet hvor jeg kan finne enkle mønstre å begynne med? Anonymkode: bc163...cde https://www.stoffogstil.no/monster?EnabledFacets=YfaPaky0QMq52zd8ju6QhQ&Page=1&ProductGroupId=453&IsProductGroupPage=true&AllPriceSteps=0%3B29%2C95%3B49%2C95%3B59%2C95%3B69%2C95&Column=Default&Order=Ascending&IsPaging=true 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Del Skrevet 25. januar 2022 www.idavictoria.no, mønstre fra Onion er også greie om du velger nybegynner-nivå. Stoff&stil (nå selfmade) kan være megaknotete og vanskelige. Anonymkode: 467e6...a73 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VOX Skrevet 25. januar 2022 #4 Del Skrevet 25. januar 2022 Synes du skal sy noe du har lyst på, mye mer motiverende . Prøv deg fram med ulike sømmer/teknikker på gammelt tøy . En får lånt mye fint på biblioteket . Masse lykke til. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 25. januar 2022 #5 Del Skrevet 25. januar 2022 etsy.com? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiramy Skrevet 26. januar 2022 #6 Del Skrevet 26. januar 2022 Mitt tips er å finne noe du ønsker å sy, så bruker du bare YouTube for å finne videoer av ulike teknikker. Ta ting trinn for trinn, ofte virker ting vanskeligere enn de er. Biblioteket har godt utvalg i sybøker, og da kan du finne ut hvilken bok du evt vil kjøpe selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Del Skrevet 26. januar 2022 Ikke bruk Stoff og stil/selfmade. Du får bare én størrelse per mønster og de er ikke godt konstruert. Bortkastede penger. Det finnes masse gratis mønster på internett! Leggings for eksempel, liker jeg kjempegodt Patterns 4 Pirates Peg Legs. De har også add-ons til de som lommer, andre fasonger på livet osv som også er gratis. De er ment til at du skriver de ut selv på egen printer (eller på biblioteket f.eks. om du ikke har printer selv). P4P har også en søsterside, Made 4 Mermaids som også har masse gratis. Anonymkode: 207ce...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #8 Del Skrevet 26. januar 2022 Tusen takk for mange gode tips. Nå gleder jeg meg til å starte 🥰 Anonymkode: bc163...cde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 26. januar 2022 #9 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Tusen takk for mange gode tips. Nå gleder jeg meg til å starte 🥰 Anonymkode: bc163...cde På etsy kan du forresten bruke ordet "printables" eller "prantable downloads" ved siden av "sewing patterns" og se hva som kommer frem. De filene kan du kjøpe billigere en ferdige pakker, du laster dem ned og printer dem ut selv. Endret 26. januar 2022 av NenehGoji 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 26. januar 2022 #10 Del Skrevet 26. januar 2022 Ida Victoria sin Jerseykjole med sving startet jeg med. Blitt kjoler, skjørt og trøyer 👍 Synes også Christinas sytips er fine! Gode forklaringer og smarte løsninger for en nybegynner som meg 😊 Lykke til, det er gøy å drive med søm 🪡 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Del Skrevet 26. januar 2022 Her er masse gratis mønstre, men må ha tilgang til skriver for å printe - https://www.moodfabrics.com/blog/category/fall-sewing-patterns/ Anonymkode: a84e0...23a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #12 Del Skrevet 26. januar 2022 Fæbrik har mye bra mønster og også bra videoer på instagram med tips og triks. Et bra startmønster kan være buksene deres: isipisipants https://faebrik.no/collections/vare-faebrik-monstre Anonymkode: 19526...811 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #13 Del Skrevet 26. januar 2022 For all del hold deg unna stoff og stil sine mønstre. Flere gode er nevnt her allerede. Der er mange som har gratis mønstre. Patterns4pirates har mye bra, made4mermaids også. Elli&mac har også det. Jalie liker jeg også veldig godt. Ellers har man petitestitchery, 5oo4, ginger&george, diby, fabricstore (sinnsykt mange gratismønstre), annalaine, rebeccapage, peppermintmagasine, peekaboo. Jeg er omtrent kun utenlandske sider. Søk på sidene + sewing pattern Anonymkode: bf81f...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #14 Del Skrevet 20. februar 2022 Det er jammen ikke lett å finne disse sy-trådene i mellom alle strikketrådene Er vi flere syere på KG? 🧷 Synes du også at vi syere burde ha fått et eget underforum på KG slik at vi slipper å pløye gjennom hundredevis av strikketråder før vi finner relevante sytråder? Engasjer deg her i tråden på Ris og ros om du er enig og ønsker å engasjere deg 🥰 Anonymkode: 829ad...483 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #15 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jammen ikke lett å finne disse sy-trådene i mellom alle strikketrådene Er vi flere syere på KG? 🧷 Synes du også at vi syere burde ha fått et eget underforum på KG slik at vi slipper å pløye gjennom hundredevis av strikketråder før vi finner relevante sytråder? Engasjer deg her i tråden på Ris og ros om du er enig og ønsker å engasjere deg 🥰 Anonymkode: 829ad...483 Slutt å spam trådene! Anonymkode: 467e6...a73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #16 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å spam trådene! Anonymkode: 467e6...a73 Dette er ikke spam. Syr du også? 🧷 Anonymkode: 829ad...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #17 Del Skrevet 23. februar 2022 Jeg slenger meg på de som foreslår gratismønster på YouTube. Jeg tenker at dersom du er fullstendig nybegynner og knapt ser bak/fram på en symaskin, kan kanskje et enkelt bærenett av bomull være noe? Anonymkode: 08839...65d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #18 Del Skrevet 23. februar 2022 Jeg anbefaler å sjekke ut Jess Dang på Youtube. Hun viser hvordan du kan tegne mønster ut ifra ditt egne mål og sy ulike klær. Jeg sydden denne i går, men lagde lengre armer: https://www.youtube.com/watch?v=HxAKR5yePpw&t=110s Men du må ha litt tålmodighet når du holder på, hun snakker ikke så veldig bra engelsk så det krever at du ser nøye på hva hun gjør. Når du vel har tegnet mønstret ditt så er ofte plaggene hun lager enkle å sy. Anonymkode: 19526...811 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #19 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2/20/2022 den 21.57): Dette er ikke spam. Syr du også? 🧷 Anonymkode: 829ad...483 Jo, det ser spam! Nei, jeg bare strikker og strikker og strikker!😈 Anonymkode: 467e6...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #20 Del Skrevet 24. februar 2022 Jeg fikk lyst til å sy egne truser og bikinitruser etter å ha sett denne videoen Anonymkode: 829ad...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå