AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #21 Skrevet 1. februar 2022 Virkelig ikke normalt nei. Kjenner selv folk med bipolar lidelse, og de periodene det svinger som mest så er det dyp depresjon, gjerne med innleggelse, veldig høy mani, hvor personen snakker veldig fort og veldig mye, virker veldig høy på seg selv, bruker mye penger, gjør veldig impulsive kjøp++. Tror personen gjerne skulle vært foruten sykdommen, ja. Anonymkode: 55b33...e6d
MollyJones Skrevet 1. februar 2022 #22 Skrevet 1. februar 2022 Er ikke lungekreft bare normal? Alle hoster jo litt innimellom... 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #23 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har bipolar. I «normal periodene» mellom depresjon og mani svinger dagene litt som du beskriver « litt opp og ned». I depresjonen er det mye mer trist, tungt, meningsløst, slitsomt, svart enn «vanlig» litt sliten, trist og lei. Det varer tross alt ikke så lenge heller, flater seg fort ut til «vanlig». Jeg kan i «normal periodene» være glad, le av morsomme situasjoner, tv serier eller i samtaler med folk. Jeg kan kjenne meg lett i kroppen, positiv og håpefull, uten at det eskalerer men heller trekker seg tilbake til «vanlig». Før jeg utvikler mani øker energinivå og gleden, men i stedet for at det synker ned så eskalerer det. Jeg sover ikke, spiser lite, starter på prosjekter som jeg gjerne aldri fullfører, er glad, sosial, ler høyt, snakker fort og mye, blir ukritisk i valg og handling, blir irritert eller sint på folk som hindrer meg i mine ting. Jeg skulle ha vært foruten depresjoner og maniene. Å være trist og glad er normalt, men å pendle med store svingninger er ikke normalt eller friskt. Det er krevende, belastende og slitsomt å ha en bipolar lidelse. Anonymkode: 4f0b0...c29 Jeg har bipolar lidelse type 2, og har det veldig likt som du beskriver. Jeg bruker meg penger og handler mer også. Når jeg er normal igjen og ser med nye øyne på det jeg har "skapt" og kjøpt må gjemme det bort så jeg ikke ser det og får angst. Anonymkode: 9738d...28d
Majer Skrevet 1. februar 2022 #24 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Bipolare er deprimerte over tid. De har lange svingninger, borderline har kortere og adhd gir gjerne enda kortere. Jeg har ikke så mange svingninger i humøret og det har heller ikke foreldre mine. Jeg tror der skyldes mer arv enn miljø. Jeg bestemmer meg for når jeg skal være trist, får det ut og er stabilt litt over snittet glad resten av tiden. Jeg foretrekker å ha det på den måten og det kan åpenbart ikke sammenlignes med bipolare lidelse. Endret 1. februar 2022 av Majer
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #25 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 16.59): Jeg har hatt et familiemedlem som har vært bipolar, og jeg lover deg at det er ikke det samme som at livet går litt opp og ned. Når vedkommende hadde episoder, var det først flere uker med å bare ligge i senga og være helt deprimert og ute. Så var det noen uker med mani, der vedkommende gjorde de merkeligste ting. Og etter det: Innleggelse på lukket avdeling ;-/ Anonymkode: 9cc49...86a Jeg tror jeg dater en med bipolar. Han er veldig sensitiv. Han kan komme litt småsur, eller rar og slenge litt små kommentarer. Her om dagen syntes han at jeg var sur og spurte om jeg hadde bipolar?! Er det mest sannsynlig han som har det da, siden han spurte meg? Anonymkode: 64385...aa9
Purple_Pixiedust Skrevet 1. februar 2022 #26 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror jeg dater en med bipolar. Han er veldig sensitiv. Han kan komme litt småsur, eller rar og slenge litt små kommentarer. Her om dagen syntes han at jeg var sur og spurte om jeg hadde bipolar?! Er det mest sannsynlig han som har det da, siden han spurte meg? Anonymkode: 64385...aa9 Hvorfor skulle han ha bipolar bare fordi han er litt sur og slenger med leppa? Kanskje han bare er en kjiping som lar sitt humør gå ut over andre. Det er mer sannsynlig enn at han er bipolar.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #27 Skrevet 1. februar 2022 Hadde ei venninne i mange år, og hun ble akutt innlagt på psyk pga en psykose. Hun løp rundt i gatene og skulle ta livet sitt, offentlig. Hun forsto absolutt ikke hvorfor hun ble innlagt, hun ble diagnoser som bipolar, men nekter egentlig for diagnosen. Selv om det er svært enkelt for oss som kjenner hun, å tenke at dette er korrekt. Utrolig trist at jeg mistet min gode venninne, pga hun ikke ville godta diagnosen sin. Hun la skyld på meg og andre gode venninner for ting, og var direkte slem. Anonymkode: f6409...e2f
Rosatoast Skrevet 1. februar 2022 #28 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror jeg dater en med bipolar. Han er veldig sensitiv. Han kan komme litt småsur, eller rar og slenge litt små kommentarer. Her om dagen syntes han at jeg var sur og spurte om jeg hadde bipolar?! Er det mest sannsynlig han som har det da, siden han spurte meg? Anonymkode: 64385...aa9 Nei han er ikke bipolar, slutt å sleng rundt deg diagnoser du absolutt ikke har noe kunnskap om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå