ClausSaus Skrevet 26. januar 2022 #21 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er et langt fra alle blant de 25% barnløse som er utrente, overvektige og jobber i et lavtlønnsyrke. Men uansett om disse mennene trente bort overvekten og fikk seg en bedre jobb endrer ikke det på noen ting når man ser samfunnet under ett. Når folk har bodd i et samfunn over en viss tid, la oss si minst 2-3 år, vet de hva som er gjennomsnittsnivå av sosioøkonomiske faktorer og andre mer eller mindre objektive faktorer som avgjør hvor attraktive folk er på datingmarkedet. Dermed vil de alltid være en del av befolkningen som er under snittet, akkurat som det er en del som er over snittet. Noen må jo ta lavtlønnsjobbene. For eksempel tror jeg ikke søppeltømmere får all verdens høy lønn, og "søppeltømmer" er vel ikke det mest attraktive yrket en person kan ha med tanke på dating, men jeg er veldig glad for at noen gjør det. Det er ikke så mange år siden det forrige byrådet i Oslos fadese med å konkurranseutsette søppeltømming til et firma som hadde lagt seg veldig lavt i pris. Det viste seg at det ikke var et realistisk anbud, så det gikk flere uker mellom hver søppeltømming flere steder i byen. Folk slang fra seg søppelposer utenfor søppelkontainerne, rotter og måker hadde et festmåltid. Men jeg er helt enig med deg i punkt 3, om at kvinner, hvis de kan velge helt fritt, foretrekker en mann som er over gjennomsnittet høy, som har en jobb med høy sosial status og som tjener godt. Da snakker jeg på overordnet nivå, det fins alltids noen individuelle unntak. Anonymkode: 6ec45...358 Alltid kjekt å se at ihvertfall noen forstår hvordan gjennomsnitt fungerer. 🙂 Og du har selvsagt rett, så lenge variasjon finnes vil alltid noen ligge under snittet. Og variasjon vil alltid finnes. I tillegg kan man argumentere med at dagens nivå på 25% faktisk ikke er høyt historisk sett. Faktum er at det finnes indikasjoner på at andelen kan ha vært over 50% i førhistorisk tid. Men den var mye lavere for bare 35 år siden, og har steget med 11 prosentpoeng. Og det kan vanskelig hevdes at samfunnet har forandret seg så fundamentalt siden midten av 80-tallet. Det er også mulig for variansen å øke. Ifølge FHI veide den gjennomsnittlige 40-åring allerede for 7 år siden 5 kg mer enn i 1985. Men dette er ikke jevnt fordelt i befolkningen. Og heller ikke femininiseringen er vel uniformt spredd ut over norske menn. Så får man tenke sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #22 Skrevet 26. januar 2022 Jeg er en mann i 30-årene som ikke vil ha barn. Det er vanskelig nok å finne noen i det hele tatt, men når man ikke vil ha barn og vil heller ikke bli sammen med noen som har barn(små) fra før. Da velger man bort 99% av kvinnene i aldergruppen. Da er letingen ikke noe vits egentlig, og dermed gjør jeg heller ikke det. Venter til jeg er 45+ slik at kvinnene er ferdig med barn og barna de har er 18+ år gamle. Kanskje det faktisk er mulig å finne noen da. Anonymkode: 54272...b11 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #23 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 14.05): Føler de fleste single mannfolka i 30-årene enten har barn fra tidligere, eller har lyst på barn uten å ha funnet rett partner. Er det mange menn «på markedet», i 30-åra, som ikke ønsker barn? Anonymkode: c8b75...576 Tja, jeg er litt delt. Om jeg finner en er jeg åpen for det. Men jeg tror ikke jeg hadde gått i dyp depresjon dersom det ikke hadde blitt noe av. Jeg har bare aldri fått den følelsen av at jeg må ha barn, men så er jeg kanskje også litt yrkesskada som lærer. Heldigvis har ikke vi menn en biologisk klokke. Anonymkode: 3afee...a0f 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #24 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er en mann i 30-årene som ikke vil ha barn. Det er vanskelig nok å finne noen i det hele tatt, men når man ikke vil ha barn og vil heller ikke bli sammen med noen som har barn(små) fra før. Da velger man bort 99% av kvinnene i aldergruppen. Da er letingen ikke noe vits egentlig, og dermed gjør jeg heller ikke det. Venter til jeg er 45+ slik at kvinnene er ferdig med barn og barna de har er 18+ år gamle. Kanskje det faktisk er mulig å finne noen da. Anonymkode: 54272...b11 Skjønner at du tenker sånn, men håper ikke andre som deg gjør det samme. Det gjør det veldig vanskelig for oss som prøver å finne dere! Anonymkode: c8b75...576
NewStart87 Skrevet 27. januar 2022 #25 Skrevet 27. januar 2022 Frivilig barnløs og sterilisert her. Jeg har møtt mange menn på min alder som ikke ønsker barn her jeg bor og har kjæreste, så det er absolutt ikke umulig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå