AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Føler de fleste single mannfolka i 30-årene enten har barn fra tidligere, eller har lyst på barn uten å ha funnet rett partner. Er det mange menn «på markedet», i 30-åra, som ikke ønsker barn? Anonymkode: c8b75...576
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Dette lurer jeg også på. Alle velger meg bort fordi jeg ikke vil ha barn. -dame 34 Anonymkode: 11121...805 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette lurer jeg også på. Alle velger meg bort fordi jeg ikke vil ha barn. -dame 34 Anonymkode: 11121...805 Bor du i en storby? Jeg bor i en liten by og lurer på om det oftere er tilfelle på mindre steder, eller om folk i større byer opplever det samme. Ts Anonymkode: c8b75...576 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bor du i en storby? Jeg bor i en liten by og lurer på om det oftere er tilfelle på mindre steder, eller om folk i større byer opplever det samme. Ts Anonymkode: c8b75...576 Bor i en storby. Ikke så lett med den datinga her heller, faktisk! Iallefall når man når en viss alder. Triste greier. Anonymkode: 11121...805 1
Lava Anne Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bor du i en storby? Jeg bor i en liten by og lurer på om det oftere er tilfelle på mindre steder, eller om folk i større byer opplever det samme. Ts Anonymkode: c8b75...576 https://www.uib.no/econ/135168/hvorfor-er-stadig-flere-menn-barnløse
Lava Anne Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bor i en storby. Ikke så lett med den datinga her heller, faktisk! Iallefall når man når en viss alder. Triste greier. Anonymkode: 11121...805 Finner dessverre ikke noe om menn og frivillig barnløshet i forhold til by og bygd. Men forskerne opplyser om at frivillig barnløshet bare gjelder et lite mindretall av de som ikke får barn. 1 1
Okapi Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 Har lurt litt på det selv. Jeg ønsker ikke barn, men av mannlige venner er de fleste stort sett enten evig single, eller så har de barn (enten fra nåværende eller tidligere forhold). Snakker aldri med de enslige om sånt, så aner ærlig talt ikke om de vil ha barn eller ei. 1
Anonymburker Skrevet 25. januar 2022 #8 Skrevet 25. januar 2022 Jeg kjenner ikke en eneste mann som har sagt han ikke vil ha barn. De jeg vet om som er 40 pluss og ikke har barn er ofte umodne festløver.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 Alle menn jeg kjenner i 30-årene som er singel ønsker ikke barn. Anonymkode: fc4a5...592
Anonymburker Skrevet 25. januar 2022 #10 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle menn jeg kjenner i 30-årene som er singel ønsker ikke barn. Anonymkode: fc4a5...592 Det har jeg vondt for å tro. Tipper mange syns det er sårt, egentlig ønsker seg barn og gjemmer seg bak at de ikke ønsker barn. 25 prosent av alle menn får ikke barn, og de fleste av disse er nok ufrivillig barnløse.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #11 Skrevet 25. januar 2022 21 minutter siden, Anonymburker said: Det har jeg vondt for å tro. Tipper mange syns det er sårt, egentlig ønsker seg barn og gjemmer seg bak at de ikke ønsker barn. 25 prosent av alle menn får ikke barn, og de fleste av disse er nok ufrivillig barnløse. Du har forstått det. Andelen menn som ikke har blitt fedre ved 45 års alder har økt fra 14% i 1985 til 25% nå, mens tallene for kvinner er fra 10% til 13%: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/173918?_ts=1459797dfa0 Tallene her går til 2012, så andelen for menn er nok godt og vel 25% nå. Andelen barnløse menn ved 45 års alder har med andre ord økt veldig mye mer enn andelen hos kvinner i samme tidsperiode. Årsakene til dette er flere, men hovedårsaken er at kvinner har i denne perioden fått mer og bedre utdanning, som gjør at de i større grad har til dels høy egen inntekt og ikke er avhengige av en mann som forsørger. Dermed ser vi kanskje at vi beveger oss mot det som er den naturlige tilstanden, nemlig at kvinner i større grad velger å resirkulere menn med høy sosioøkonomisk status enn å få barn med lavstatusmenn. Det er et faktum at de mest attraktive mennene (høyere enn gjennomsnittet, høy innekt etc.) i mye større grad enn menn som er under gjennomsnittlig attraktive har barn med flere kvinner. De skiller seg mye oftere fra en jevnaldrende kvinne og finner seg så en ny partner som er 10-20 år yngre enn seg selv, fordi de er så attraktive at de kan det. Jeg er selvsagt ikke i mot at kvinner og menn har lik rett til utdanning. Imidlertid har det konsekvenser når en stadig større andel av menn blir stående utenfor partnermarkedet. Unge, frustrerte menn som sliter med å finne seg partner og har dårlig betalt jobb vil lettere kunne la seg lure av antifeministiske konspirasjonsteorier og utvikle usunne holdninger. En annen ting er at menn som ikke har partner i større grad har dårlig helse. Det skyldes både dårlig kosthold og at de mosjonerer mindre, dermed blir det økt belastning på helsevesenet. Igjen, kvinner er i sin fulle rett til å ikke ville velge partner fra den minst attraktive fjerdedelen av menn. Jeg sier bare at det har konsekvenser, både på individnivå og på samfunnsnivå. Jeg bare beskriver problemstillingen, jeg har dessverre ikke noe godt forslag til løsninger. Anonymkode: 6ec45...358 1
Gjest AprilRyan Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 De fleste ønsker seg vel naturlig nok barn. Selv har jeg aldri hatt noe ønske om barn og etter hvert har jeg kanskje blitt mer åpen for det, men har fortsatt ikke noe sterkt ønske om det. Nå er jeg uansett for gammel, men ikke lett å finne en mann i passende alder som ikke ønsker barn. Må kanskje finne noen som er ferdig med å få barn da.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 mann 34, ønsker ikke barn 😅 Anonymkode: aa880...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 Jeg er i starten av førti-åra, og syntes det ble mye lettere å treffe menn som har valgt bort barn i slutten av tredveåra. Frem til ca 35 er det mange menn som ikke har somlet seg til å få barn før som setter inn en siste innsats for å finne sin babymom, og de er veldig aktive på tinder ol, og de har gjerne alt på stell, og får mange dater, derfor kan det virke som det er veldig mange av dem. Men innen de er førti vil de enten finne det de søker, og dermed slutte å date, eller gi opp. Dermed vil utvalget virke mer balansert, og det blir lettere å finne de som har tatt et bevisst valg om å ikke få barn. Har datet et par flotte barnløse menn siste årene, og sveipet bort langt flere, fordi det var noe annet som ikke matchet meg. Anbefaler vel egentlig å date litt mer casual i denne fasen, og ikke være så opphengt på å finne den rette her og nå. Kanskje har du flaks likevel, kanskje vil det ta litt tid, men da blir du ikke like frustrert. Anonymkode: dc123...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): mann 34, ønsker ikke barn 😅 Anonymkode: aa880...8b4 Føler du at du er alene om det, eller har du kompiser som tenker det samme? Anonymkode: c8b75...576
ClausSaus Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du har forstått det. Andelen menn som ikke har blitt fedre ved 45 års alder har økt fra 14% i 1985 til 25% nå, mens tallene for kvinner er fra 10% til 13%: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/173918?_ts=1459797dfa0 Tallene her går til 2012, så andelen for menn er nok godt og vel 25% nå. Andelen barnløse menn ved 45 års alder har med andre ord økt veldig mye mer enn andelen hos kvinner i samme tidsperiode. Årsakene til dette er flere, men hovedårsaken er at kvinner har i denne perioden fått mer og bedre utdanning, som gjør at de i større grad har til dels høy egen inntekt og ikke er avhengige av en mann som forsørger. Dermed ser vi kanskje at vi beveger oss mot det som er den naturlige tilstanden, nemlig at kvinner i større grad velger å resirkulere menn med høy sosioøkonomisk status enn å få barn med lavstatusmenn. Det er et faktum at de mest attraktive mennene (høyere enn gjennomsnittet, høy innekt etc.) i mye større grad enn menn som er under gjennomsnittlig attraktive har barn med flere kvinner. De skiller seg mye oftere fra en jevnaldrende kvinne og finner seg så en ny partner som er 10-20 år yngre enn seg selv, fordi de er så attraktive at de kan det. Jeg er selvsagt ikke i mot at kvinner og menn har lik rett til utdanning. Imidlertid har det konsekvenser når en stadig større andel av menn blir stående utenfor partnermarkedet. Unge, frustrerte menn som sliter med å finne seg partner og har dårlig betalt jobb vil lettere kunne la seg lure av antifeministiske konspirasjonsteorier og utvikle usunne holdninger. En annen ting er at menn som ikke har partner i større grad har dårlig helse. Det skyldes både dårlig kosthold og at de mosjonerer mindre, dermed blir det økt belastning på helsevesenet. Igjen, kvinner er i sin fulle rett til å ikke ville velge partner fra den minst attraktive fjerdedelen av menn. Jeg sier bare at det har konsekvenser, både på individnivå og på samfunnsnivå. Jeg bare beskriver problemstillingen, jeg har dessverre ikke noe godt forslag til løsninger. Anonymkode: 6ec45...358 Løsningen er tredelt: 1) At menn tar seg sammen, altfor mange er overvektige og tafatte mammadalter. 2) At de av oss som vet hva det innebærer å ta seg sammen er villige til å veilede. 3) At vi tar til motmæle mot politisk korrekt pisspreik om hva kvinner faktisk vil ha. Se på "gutta som ingen vil ha". Se nøye og grundig. Hvor mange veltrente og velstelte karer med selvsikkerhet, handlekraft og sosioøkonomisk status ser du? Nei, nemlig. Og det er dette som betyr noe, ikke at en eller annen kjerring på KG påstår at gubben hennes er en soseladd men at hun elsker ham så bunnløst at det faen ikke er måte på selv om hun omtaler ham på den måten. Endret 26. januar 2022 av ClausSaus
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #17 Skrevet 26. januar 2022 Anonymburker skrev (13 timer siden): Det har jeg vondt for å tro. Tipper mange syns det er sårt, egentlig ønsker seg barn og gjemmer seg bak at de ikke ønsker barn. 25 prosent av alle menn får ikke barn, og de fleste av disse er nok ufrivillig barnløse. Da bør du tro igjen. Det er sikkert noen av dem som gjemmer seg bak det som en unnskyldning, men jeg og mange andre menn med meg har ikke ønske om barn. For min del har det vært klart allerede fra ca midten av tyveårene. Anonymkode: 881cd...f40 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #18 Skrevet 26. januar 2022 4 hours ago, ClausSaus said: Løsningen er tredelt: 1) At menn tar seg sammen, altfor mange er overvektige og tafatte mammadalter. 2) At de av oss som vet hva det innebærer å ta seg sammen er villige til å veilede. 3) At vi tar til motmæle mot politisk korrekt pisspreik om hva kvinner faktisk vil ha. Se på "gutta som ingen vil ha". Se nøye og grundig. Hvor mange veltrente og velstelte karer med selvsikkerhet, handlekraft og sosioøkonomisk status ser du? Nei, nemlig. Og det er dette som betyr noe, ikke at en eller annen kjerring på KG påstår at gubben hennes er en soseladd men at hun elsker ham så bunnløst at det faen ikke er måte på selv om hun omtaler ham på den måten. Nå er et langt fra alle blant de 25% barnløse som er utrente, overvektige og jobber i et lavtlønnsyrke. Men uansett om disse mennene trente bort overvekten og fikk seg en bedre jobb endrer ikke det på noen ting når man ser samfunnet under ett. Når folk har bodd i et samfunn over en viss tid, la oss si minst 2-3 år, vet de hva som er gjennomsnittsnivå av sosioøkonomiske faktorer og andre mer eller mindre objektive faktorer som avgjør hvor attraktive folk er på datingmarkedet. Dermed vil de alltid være en del av befolkningen som er under snittet, akkurat som det er en del som er over snittet. Noen må jo ta lavtlønnsjobbene. For eksempel tror jeg ikke søppeltømmere får all verdens høy lønn, og "søppeltømmer" er vel ikke det mest attraktive yrket en person kan ha med tanke på dating, men jeg er veldig glad for at noen gjør det. Det er ikke så mange år siden det forrige byrådet i Oslos fadese med å konkurranseutsette søppeltømming til et firma som hadde lagt seg veldig lavt i pris. Det viste seg at det ikke var et realistisk anbud, så det gikk flere uker mellom hver søppeltømming flere steder i byen. Folk slang fra seg søppelposer utenfor søppelkontainerne, rotter og måker hadde et festmåltid. Men jeg er helt enig med deg i punkt 3, om at kvinner, hvis de kan velge helt fritt, foretrekker en mann som er over gjennomsnittet høy, som har en jobb med høy sosial status og som tjener godt. Da snakker jeg på overordnet nivå, det fins alltids noen individuelle unntak. Anonymkode: 6ec45...358 1
Anonymburker Skrevet 26. januar 2022 #19 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du har forstått det. Andelen menn som ikke har blitt fedre ved 45 års alder har økt fra 14% i 1985 til 25% nå, mens tallene for kvinner er fra 10% til 13%: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/173918?_ts=1459797dfa0 Tallene her går til 2012, så andelen for menn er nok godt og vel 25% nå. Andelen barnløse menn ved 45 års alder har med andre ord økt veldig mye mer enn andelen hos kvinner i samme tidsperiode. Årsakene til dette er flere, men hovedårsaken er at kvinner har i denne perioden fått mer og bedre utdanning, som gjør at de i større grad har til dels høy egen inntekt og ikke er avhengige av en mann som forsørger. Dermed ser vi kanskje at vi beveger oss mot det som er den naturlige tilstanden, nemlig at kvinner i større grad velger å resirkulere menn med høy sosioøkonomisk status enn å få barn med lavstatusmenn. Det er et faktum at de mest attraktive mennene (høyere enn gjennomsnittet, høy innekt etc.) i mye større grad enn menn som er under gjennomsnittlig attraktive har barn med flere kvinner. De skiller seg mye oftere fra en jevnaldrende kvinne og finner seg så en ny partner som er 10-20 år yngre enn seg selv, fordi de er så attraktive at de kan det. Jeg er selvsagt ikke i mot at kvinner og menn har lik rett til utdanning. Imidlertid har det konsekvenser når en stadig større andel av menn blir stående utenfor partnermarkedet. Unge, frustrerte menn som sliter med å finne seg partner og har dårlig betalt jobb vil lettere kunne la seg lure av antifeministiske konspirasjonsteorier og utvikle usunne holdninger. En annen ting er at menn som ikke har partner i større grad har dårlig helse. Det skyldes både dårlig kosthold og at de mosjonerer mindre, dermed blir det økt belastning på helsevesenet. Igjen, kvinner er i sin fulle rett til å ikke ville velge partner fra den minst attraktive fjerdedelen av menn. Jeg sier bare at det har konsekvenser, både på individnivå og på samfunnsnivå. Jeg bare beskriver problemstillingen, jeg har dessverre ikke noe godt forslag til løsninger. Anonymkode: 6ec45...358 Hvis bare de mennene med topp 75 % hva gjelder personlighet og verdier hadde blitt valgt, og de råtne mannfolka med elendig moral ikke ble valgt, hadde det blitt flere lykkelige forhold, flere par som holdt sammen, færre alenemødre og barn som blir skadelidende av at far stikker av. Dessverre har en snill mann med god personlighet og gode verdier ingenting å bidra med, så lenge han ikke har bra utseende og/eller god økonomi/utdannelse/status. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #20 Skrevet 26. januar 2022 Anonymburker skrev (19 timer siden): Det har jeg vondt for å tro. Tipper mange syns det er sårt, egentlig ønsker seg barn og gjemmer seg bak at de ikke ønsker barn. 25 prosent av alle menn får ikke barn, og de fleste av disse er nok ufrivillig barnløse. Jeg har vondt for å tro at folk jeg har kjent lenge lyver, eller skjuler det. Frivillig og ufrivillig barnløshet er noe det snakkes om i omgangskretsen, så jeg ser ingen grunn til at de skal lyve når de gjør det slutt med kjæresten pga ulike ønsker når det gjelder barn. Jeg ser heller ingen grunn til at de skal bruke ønsket om barn som grunn for å droppe date flotte damer, om de kunne funnet på noe annet... Anonymkode: fc4a5...592 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå