Gå til innhold

Luft i magen om natten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er pinlig... Kan noen ganger våkne midt på natten av at jeg promper. :sjenert: Det gjør meg ikke noe når jeg er alene, men er livredd for at kjæresten min skal høre det. Noen tips for hvordan jeg kan unngå luft i magen på natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes masse matvarer du kan unngå for å slippe luft, kål, løk, lakris eller andre ting du reagerer på.

Men det greieste er nok å innse at dette er kroppsfunksjoner vi alle har og det må vi leve med. Det er jo ikke sånn at du setter benet på en stol i stuen og tar sats for å slippe frem en braker - da hadde jeg nok lurt litt.

Skrevet

Jo, men mange har dette som problem på tross av at de holder seg mest mulig unna lakrits, blomkål, broccolli, løk, osv..

Det er jo flaut når en kjæreste forteller dagen etter at en har prompet, eller at en promper så en våkner selv (!)

Det må være forferdelig å aldri helt kunne slappe av fordi man er redd for nattens lyder som ufrivillig vil komme.

De er heldige de som aldri promper ufrivillig om natten

Gjest Violetta
Skrevet
Det er jo ikke sånn at du setter benet på en stol i stuen og tar sats for å slippe frem en braker - da hadde jeg nok lurt litt.

Det der hørtes litt for detaljert ut for å være teoretisk! :ler::ler:

Skrevet

Har faktisk vært plaget av det selv, aner ikke hva jeg spiser som gjør det. Akkurat nå tester jeg å kutte ut melkeprodukter for å se om det kan hjelpe.

Har sagt til sambo at det skjer og at jeg synes det er så pinlig!! :sjenert: Men han svarer at det gjør da ingenting, og at det er helt naturlig at man har luft i magen. Han har aldri hørt det sier han, så jeg håper det er sant. Det er jo ikke noe man kan kontrollere, så synes ikke du bør miste nattesøvn over dette! ;)

Skrevet

Den som sover synder ikke ;)

Altså, luft i magen er normalt, det er sjeldent at et menneske går igjennom et døgn uten å fise, og det er klart at om natten når man sover så slapper man jo av i hele kroppen, inkludert lukkemusklene bak. Så da er det jo ikke rart man slipper ut litt luft :) Og jeg tror nok at kjæresten din gjør akkurat det samme!

Har dessuten hørt en gang at et menneske promper i gjennomsnitt 15 ganger om natten, så...

Men om det er sant er jo en annen sak ;)

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har og hørt at vi alle promper flere ganger om natten om vi sover, så jeg tror det der er ganske normalt.

Skrevet
Det der hørtes litt for detaljert ut for å være teoretisk!  :ler:  :ler:

Jeg har sett - og hørt og luktet - en mann som gjorde dette i et kaffeslabberas.

Jeg tror det egentlig ikke enda, men jeg har sjekket med vitner, det skjedde, de så det samme som meg.

Men det var nå litt på siden da.

Jeg er forholdsvis avslappet til slike ting, det skjer og vi kan ikke alltid hjelp for det. Jeg fiser sikkert om natten jeg også, men velger å ikke la det påvirke livet mitt ytterligere annet enn at jeg ikke får luftsmerter... hvis det påvirker...?

Skrevet
Jeg har sett - og hørt og luktet - en mann som gjorde dette i et kaffeslabberas.

Jeg tror det egentlig ikke enda, men jeg har sjekket med vitner, det skjedde, de så det samme som meg.

Men det var nå litt på siden da.

Jeg er forholdsvis avslappet til slike ting, det skjer og vi kan ikke alltid hjelp for det. Jeg fiser sikkert om natten jeg også, men velger å ikke la det påvirke livet mitt ytterligere annet enn at jeg ikke får luftsmerter... hvis det påvirker...?

For en ufordragelig mann!!! :frustrert::overrasket::overrasket::sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...