Gå til innhold

The gilded age

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som skal se på? Starter på HBO i morgen.

Anonymkode: 39695...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal få sett det til helgen, elsket Downton Abbey så gleder meg veldig og håper denne holder like god standard 😁

Anonymkode: d5d95...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte første episode godt, gleder meg til resten :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Noen flere som har sett den? Jeg ser den nå, er på tredje episode og er helt hekta! Jeg elsker kostymedrama!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett 1. episode og digger den! Elsker kostymedrama og var stor fan av Downton Abbey.

Anonymkode: 019ba...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte frieren til Marian, men tror ikke han har rent mel i posen 😛 naboens sønn er nok en bedre kar i lengden. Liker virkelig Cynthia Nixons peppermørolle i denne serien. Og jeg mislikte henne virkelig i And just like that 😄 vanskelig å finne to mer forskjellige karakterer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke den helt i starten, og noe av skuespillet er bob-bob (jeg ser mye britisk TV og de har satt lista for periode drama høyt), men nei, nå koser jeg meg altså!

Carrie Coon og Morgan Spector som Mrs og Mr Russell er SÅ underholdende. Kan ikke hjelpe for å heie på de, og det er fint at de faktisk elsker hverandre og støtter hverandre. Marian og Peggy er fine, også er det artig med masse Broadway folk som ikke er sånn alle kjenner fra før av (Katie Finneran, Debra Monk, Douglas Sills er jo dritherlige). Begynner å danne seg en god serie nå, som faktisk anbefales :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å se episode 5 av første sesong nå, og jeg hater å måtte vente på resten av episodene!!! Siste episode kommer i midten av mars, leste jeg. 

Iflg det jeg finner av info på nett, er det laget 9 episoder i sesong 1 og i en artikkel står det at det kommer en sesong 2 senere! Yippi! 😍

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Million said:

Jeg holder på å se episode 5 av første sesong nå, og jeg hater å måtte vente på resten av episodene!!! Siste episode kommer i midten av mars, leste jeg. 

Iflg det jeg finner av info på nett, er det laget 9 episoder i sesong 1 og i en artikkel står det at det kommer en sesong 2 senere! Yippi! 😍

Så lenge til? Kjedelig 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Sett de første 6 episodene nå, likte serien! Gleder meg til resten av episodene.  

De to tantene er så morsomme, utfyller hverandre godt. Vet ikke helt hva jeg syns om Marian, ikke så likanes selv om hun har humor og tør å si hva hun mener. Men jeg klarer liksom ikke «heie» på henne på samme måte som jeg gjør på Peggy (og til og med the russells!), ønsker hun lykkes med skrivingen etc! 

Ellers har jeg tatt meg selv i å Google det ene og det andre underveis, feks hvor mye/lite var egentlig 100 dollar på den tiden, når ble Grand Central bygd (er vel den som de snakker om, «the station»?), Presidenter på den tiden mm

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker den tørre humoren mellom tantene. Og hvordan den historien om butleren som stakk av til naboen ble til at han skulle besøke en omreisende munk 😄 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Litt skuffet over sesongavslutningen. Hadde forventet noe med mer smell i fra Mr. Raikes, nå fremsto han mest som en fjott. Hadde også sett for meg at kanskje Marian viste seg å ha penger likevel, så kunne han sittet der med skjegget i postkassen. Men kanskje i sesong 2 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slet meg gjennom to episoder. Syltynne greier. Pappfigurer i en ulidelig forutsigbar suppe.

Anonymkode: 0ee4e...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg likte absolutt serien. Det er veldig interessant å få et innblikk i livet i New York på slutten av 1800-tallet.

Men Marian er en veldig platt og kjedelig hovedkarakter da. Dessverre! Og jeg synes ikke alle småhistoriene til tjenestefolkene er særlig interessante, de kunne de faktisk droppet. Det er for mange folk, og man blir ikke egentlig kjent med noen av dem, sånn skikkelig. 

Det mest interessante synes jeg knivingen mellom "old money" og "new money". Og serien har fått meg til å lese meg opp på de gamle USA-familiene som serien henter inspirasjon fra - Astor, Vanderbilt osv. Det gir enda et større perspektiv!

(Grusom mote på den tiden, forresten.. både i fargevalg på kjoler og i interiør)

Men gøy å se på!

Anonymkode: 6d067...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå sett til og med episode 9. Det er etter hva jeg fikk høre 10 episoder i første sesong, og den siste kommer ut på tirsdag! Gleder meg, og jeg gleder meg enda mer til sesong 2. Men den tar det vel ett år før vi har på HBO.... :(

Jeg ELSKER SERIEN! ❤️  Og jeg digger Cynthia Nixon i denne rollen altså! Den kledde henne! 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det mest interessante synes jeg knivingen mellom "old money" og "new money". Og serien har fått meg til å lese meg opp på de gamle USA-familiene som serien henter inspirasjon fra - Astor, Vanderbilt osv. Det gir enda et større perspektiv!

Anonymkode: 6d067...02a

Fun fact at Lady Astor som det er mye snakk om og som alle vil være bestevenner med var moren til John Jacob Astor, profilert drukningsoffer på Titanic. Hvis man ser Titanic-filmen så snakker de fortsatt om gamle og nye penger der. Hvor the unsinkable Molly Brown er et typisk eksempel på nye penger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...