Gå til innhold

Dere kristne kan dere hjelpe meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde lage en litt annen overskrift sånn at ikke ikke-kristne klikker seg inn.. 

Men jeg er så lei meg fordi jeg har ikke fulgt de 10 bud og har brutt masse av budene. Betyr det at jeg ikke kommer i himmelen og Til Jesus? 

Anonymkode: d7c30...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Prøvde lage en litt annen overskrift sånn at ikke ikke-kristne klikker seg inn.. 

Men jeg er så lei meg fordi jeg har ikke fulgt de 10 bud og har brutt masse av budene. Betyr det at jeg ikke kommer i himmelen og Til Jesus? 

Nei så absolutt ikke så lenge du prøver er det godt nok. Vi skal ikke være som jesus. Det står i bibelen alle synder og ingen er perfekt som jesus så lenge vi reiser oss igjenn og gjør våres beste går det bra. Vi blir alltid tilgitt om erkjenner at det var en synd. Gud er god ikke utilgivelig. Se på han som en far som tilgir deg når han ser at du mener det og virkelig vil.  Håper folk her kan respektere denne tråden og ikke komme med antikristne kommentarer og meninger mot kristendommen.

Anonymkode: 94498...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det viktigste er å ha et forhold med gud snakk om bekymringer, det du syns er vanskelig og trenger hjelp med om tilgivelse for tilgitt blir du med en gang selv om det ikke føles sånn alltid. Vær kjærlig mot andre be for andre. Det er ganske enkelt, man må endre seg til å ville andre godt og leve  i kjærlighet ikke negativitet destruktive handlinger og ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må kjøpe avlat.

Anonymkode: 4e0a4...a17

Nei det er katolisme karolisme har ingenting med kristendommen fordi dem tilber jomfrumaria ikke gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei det er katolisme karolisme har ingenting med kristendommen fordi dem tilber jomfrumaria ikke gud.

Visjon Norge praktiserer nå en form for avlat?🤔 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du kan lage en overskrift som gjør at vi ateister ikke klikker oss inn. :)

Men ifølge troen din så vil du bli tilgitt alle syndene dine om du angrer og ber om tilgivelse. (Det er Gud som tilgir, ikke den du evt har vært slem mot). Så lenge du tror og tilber, kommer du til himmelen. 

Anonymkode: 80815...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Visjon Norge praktiserer nå en form for avlat?🤔 

Ja det er dumt. man skal ikke praktisere annet enn det som er fra bibelen. Det er en synd. Er mye korrupsjon i kirka. Stoler ikke på kirken lenger det står at mangen kirker kommer til å bli infiltrert av satan.  Og har vært mye fælt som har foregått i kirker før i tia. Stol på det bibelen sier ikke det kirken forteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.  Jeg kjenner en vond og sår følelse langt inn i brystet av innlegget ditt TS. Det tar meg noen år tilbake, da jeg hadde det som deg. Jeg var konstant redd for å synde. For da havnet jeg i helvete. For det sa pastoren i menigheten da jeg var lita. Synder man kommer man til helvete. Går man på den smale sti kommer man til himmelen. Til tider har jeg vært oppe med angst hele natten i frykt for å dø i søvne. Jeg har har hatt jevnlige panikkanfall fordi frykten for å brenne i helvete har hvert så sterk. Dødsangsten har hvert så stor og altoppslukende. Men en dag for noen år siden tok jeg et oppgjør med vår såkalte gud. Eller mere et oppgjør med meg selv egentlig. (Gud eksisterer jo ikke.) Jeg bare bestemte meg for at Gud finnes ikke. Jeg har jo egentlig alltid viste det. Den logiske dele av meg har egentlig aldri trodd på en Gud. Men frykten for å havnet i helvete som blir innprentet i meg fra jeg var barn har vært veldig reel. Nå er jeg befridd fra både gud og satan. 😅 Du burdet prøve det selv. Det er ganske herlig å hver fri😃

Anonymkode: 0f914...cfd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja det er dumt. man skal ikke praktisere annet enn det som er fra bibelen. Det er en synd. Er mye korrupsjon i kirka. Stoler ikke på kirken lenger det står at mangen kirker kommer til å bli infiltrert av satan.  Og har vært mye fælt som har foregått i kirker før i tia. Stol på det bibelen sier ikke det kirken forteller.

Ja, Visjon N er en styggedom.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff.  Jeg kjenner en vond og sår følelse langt inn i brystet av innlegget ditt TS. Det tar meg noen år tilbake, da jeg hadde det som deg. Jeg var konstant redd for å synde. For da havnet jeg i helvete. For det sa pastoren i menigheten da jeg var lita. Synder man kommer man til helvete. Går man på den smale sti kommer man til himmelen. Til tider har jeg vært oppe med angst hele natten i frykt for å dø i søvne. Jeg har har hatt jevnlige panikkanfall fordi frykten for å brenne i helvete har hvert så sterk. Dødsangsten har hvert så stor og altoppslukende. Men en dag for noen år siden tok jeg et oppgjør med vår såkalte gud. Eller mere et oppgjør med meg selv egentlig. (Gud eksisterer jo ikke.) Jeg bare bestemte meg for at Gud finnes ikke. Jeg har jo egentlig alltid viste det. Den logiske dele av meg har egentlig aldri trodd på en Gud. Men frykten for å havnet i helvete som blir innprentet i meg fra jeg var barn har vært veldig reel. Nå er jeg befridd fra både gud og satan. 😅 Du burdet prøve det selv. Det er ganske herlig å hver fri😃

Jeg også. Tror vi er mange som har fått angst av å bli utsatt for svovelprekner i ung alder :( Helt forferdelig. Bad til gud om tilgivelse for hver minste ting jeg trodde var synd, var hele tiden kjemperedd fordi jeg ikke følte "frelsesvisshet" i hjertet mitt og da var jeg jo ikke frelst og kom til å havne i helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går ann å tro på gud og vite det at man ikke kommer til helvette. Leser man bibelen selv forstår man det.  Bra at du føler deg bedre nå og synd at di folka fikk deg til å tro at gud er slik som ikke tilgir alt med en gang og at du måtte bekymre deg for det😔 Fins mangen uvitende arrogante kristne der ute. Som sagt kirken og mennesker er infiltrert av ondskap og arroganse og manipulerer og snur opp ned på guds ord. Man skal ikke høre på andre mennesker. Det skal bare være mellom deg og gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne svare deg skikkelig på dette. Men prøver: Det er kun troen på Jesus Kristus som avgjør hvor du havner når du dør, ingenting annet. Han døde på korset for dine synder, så når Gud ser på deg, står Jesus liksom i veien sånn at Gud ikke ser syndene dine. Det betyr ikke at du kan fortsette og synde, men at du kan slappe av. Når du tror på Jesus, så blir syndene uviktige. De "vanlige" syndene som en hvit løgn her og der som du glemmer omtrent før du har sagt dem synes jeg ihvertfall ikke du skal fokusere på. Du kan be om tilgivelse på et generelt grunnlag og så gå videre med livet. 

Når det er sagt, er det bra å finne en god menighet og lese Bibelen og be, det hjelper deg til å få på plass gode tanker om deg selv og de rundt deg og til å leve et godt liv der synd ikke er i fokus, men det gode du kan gjøre for andre mennesker. Ønsker du å vite mer, kan du ta kontakt på PM. (Er ikke ekspert, langt derifra, men kan prøve å svare på mer ting ut fra mitt ståsted)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du må være frelst og ha Den Hellige Ånd i deg som er Guds Ånd, og når du først er frelst da har Gud tilgitt deg dine syndere. Jesus tok alle syndere på seg for de som er frelste og som er Guds barn. Leser du i Nye Testamentet så står det der. Men før du er frelst tilhører du satan som er den onde, det gjelder alle ufrelste mennesker. Da har du ikke Jesus som har tatt dine syndere på deg, så da får du og de andre som tilhører satan dommen av Gud, og det er evig død og adskillelse fra Gud og Jesus. For når et menneske dør så dør bare kroppen, men sjelen og ånden vår går opp i himmelen til Gud og Jesus. Dette tror dessverre ikke mange på men er en sannhet. Dem vil oppdage det når det er for sent dessverre. Vi har alle et valg og det er å følge Guds sin vei eller vår egen vei. Jeg har opplevd mange mirakler og opplevelser med Gud som jeg vet er fra Gud og ingen andre. Jeg vet Gud finnes så uansett hva folk sier om at han ikke finnes er den største løgnen. Det er jo dokumentert fra flere hold at Jesus var på jorden for over 2000 år siden. Ikke bare fra kristne men og hedninger. Men som sagt når du er frelst og du bekjenner dine syndere til Gud så vil du få tilgivelse, men når du får Guds Ånd i deg som leder deg vil du merke en forandring i hele deg og livet ditt, du vil ikke synde mer føler du, men vi klarer ikke å leve slik som Jesus levde syndefritt. Men Gud vil at vi skal prøve å gjøre så godt vi kan vet jeg, han vil ha et forhold og samfunn med oss, han skapte oss for å leve med oss og ikke uten oss. Og Gud elsker alle mennesker. Men ha et åpent forhold til Gud og fortell han alt som du føler for og be om tilgivelse hver kveld så blir du tilgitt. Jeg ber om tilgivelse hver kveld for mine syndere og forteller til Gud alt jeg føler for, Jeg har opplevd så mye mirakeler og hjelp fra Gud at jeg vet han er her. Uten han hadde jeg ikke opplevd ting som er umulig for mennesker, men alt er mulig for Gud. Men vær ikke redd Gud han elsker deg og vil deg alt godt. Og at du kommer til han av din egen frie vilje. 

Anonymkode: d7e59...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vel du må være frelst og ha Den Hellige Ånd i deg som er Guds Ånd, og når du først er frelst da har Gud tilgitt deg dine syndere. Jesus tok alle syndere på seg for de som er frelste og som er Guds barn. Leser du i Nye Testamentet så står det der. Men før du er frelst tilhører du satan som er den onde, det gjelder alle ufrelste mennesker. Da har du ikke Jesus som har tatt dine syndere på deg, så da får du og de andre som tilhører satan dommen av Gud, og det er evig død og adskillelse fra Gud og Jesus. For når et menneske dør så dør bare kroppen, men sjelen og ånden vår går opp i himmelen til Gud og Jesus. Dette tror dessverre ikke mange på men er en sannhet. Dem vil oppdage det når det er for sent dessverre. Vi har alle et valg og det er å følge Guds sin vei eller vår egen vei. Jeg har opplevd mange mirakler og opplevelser med Gud som jeg vet er fra Gud og ingen andre. Jeg vet Gud finnes så uansett hva folk sier om at han ikke finnes er den største løgnen. Det er jo dokumentert fra flere hold at Jesus var på jorden for over 2000 år siden. Ikke bare fra kristne men og hedninger. Men som sagt når du er frelst og du bekjenner dine syndere til Gud så vil du få tilgivelse, men når du får Guds Ånd i deg som leder deg vil du merke en forandring i hele deg og livet ditt, du vil ikke synde mer føler du, men vi klarer ikke å leve slik som Jesus levde syndefritt. Men Gud vil at vi skal prøve å gjøre så godt vi kan vet jeg, han vil ha et forhold og samfunn med oss, han skapte oss for å leve med oss og ikke uten oss. Og Gud elsker alle mennesker. Men ha et åpent forhold til Gud og fortell han alt som du føler for og be om tilgivelse hver kveld så blir du tilgitt. Jeg ber om tilgivelse hver kveld for mine syndere og forteller til Gud alt jeg føler for, Jeg har opplevd så mye mirakeler og hjelp fra Gud at jeg vet han er her. Uten han hadde jeg ikke opplevd ting som er umulig for mennesker, men alt er mulig for Gud. Men vær ikke redd Gud han elsker deg og vil deg alt godt. Og at du kommer til han av din egen frie vilje. 

Anonymkode: d7e59...4c4

Så hvordan blir man frelst ut ifra ditt synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Spør en kristen person om han følger de 10 bud for så og spørre om den kristne personen kan ramse de opp.

De fleste kristne klarer ikke å huske mer enn fire eller fem.

Det er et sitat fra en som het Epicurus

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
Gjest Kristenmann
AnonymBruker skrev (På 24.1.2022 den 18.21):

Hei. De 10 bud er en del av den loven Gud ga til Moses. Den ble gikk til det jødiske folk og har ingenting med oss kristne å gjøre. Hvis du tror på Jesus som Guds sønn, at han døde for deg osv. Da er du en kristen og kommer til himmelen. Det er det kristen tro handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1/24/2022 den 18.21):

Jeg har heller ikke klart å følge de. Ingen andre heller. Jesus klarte det som den eneste som kunne og siden Han klarte det tok Han på seg skylden for både mine og dine synder. Derfor får vi tilgivelse likevel. Ikke fordi vi fortjener det. Ingen får tilgivelse pga gjerninger, kun pga Jesus sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Jesus døde for våre synder. Som et frivillig menneskeoffer.

Vær tro mot han.

Husk at ingen er moralsk sterk nok til å klare seg på egen hånd. Vi er syndige alle sammen. Men siden Jesus døde for oss trenger vi ikke å følge alle de jødiske lovene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (18 timer siden):

Husk at Jesus døde for våre synder. Som et frivillig menneskeoffer.

Vær tro mot han.

Husk at ingen er moralsk sterk nok til å klare seg på egen hånd. Vi er syndige alle sammen. Men siden Jesus døde for oss trenger vi ikke å følge alle de jødiske lovene.

Johannes 1:17

For loven blev gitt ved Moses, nåden og sannheten kom ved Jesus Kristus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...