Gå til innhold

Jeg er så redd for krig


Valerieko

Anbefalte innlegg

Purple Basil skrev (9 timer siden):

Nei, USA er helt uskyldig må vite, russere er de eneste i verdenshistorien som har skadet andre :opplyser: ... ihvertfall ifølge russofobene her på forumet som hater russere så hardt at fråden står ut av kjeften på dem :fnise:

Å kalle andre "russofober" (har du forresten hørt noe så latterlig? Har du hørt noen amerikanere snakke om amerkonofobi, selv så mye hat de får?), bærer liksom ingen vekt når du i samme setting renvasker og normaliserer krigshandlingene deres med bakgrunn i hva andre land har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 9/2/2022 at 7:52 AM, amit said:

Ja, krigen kommer. Og det er store muligheter for at krigshisserlandet Norge er landet som utløser tredje verdenskrig.

Kan du utdype dette nærmere? Hvorfor skal akkuratt Norge være grunn til at tredje verdenskrig skal starte?
 

I praksis er Norge nå i krig med Russland. Til nå svarer Russland særdeles varsomt og defensivt ved å nøye seg med å karakterisere Norge som et «uvennlig» land.

Bare fordi vi har sendt av gårde noen tusen skulderavfyrte våpen, samt feltartilleri?


 

Norge har satt seg seg i en situasjon som kan tvinge Russland til å gå kraftigere til verks mot krigshisserlandet Norge. En god start ville være å slå ut USA sine etterretnings-, angrepsinstallasjoner og baser i Norge. Treningsleire for ukrainske militære peker seg ògså ut. Og våpenprodusenten KongsbergGruppen. Og norske storbyer som er havner for USA sine atomubåter. Snakk om å bruke sivile som skjold. Er det ikke bare terrorister som driver med slikt?

Så det beste ville da være og sitte stille i båten og vente på at dette skulle gått over? Man skulle ha reagert mye før, mye kraftigere.

Jeg regner med at med krigshisserland, så mener du ett land som har gått til en fullskala invasjon av ett annet land, jeg er helt enig i at det må reageres kraftig, men at det er Norge som er den hissige parten her er helt bak mål.

Videre skriver du En god start ville være å slå ut USA sine etterretnings-, angrepsinstallasjoner og baser i Norge at det vil være godt, kan jeg nesten ikke tro at jeg leser.

Hvordan er det du har fått for deg at sivile blir holdt som levende skjold?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/1/2022 at 11:44 PM, Purple Basil said:

Nei, USA er helt uskyldig må vite, russere er de eneste i verdenshistorien som har skadet andre :opplyser: ... ihvertfall ifølge russofobene her på forumet som hater russere så hardt at fråden står ut av kjeften på dem :fnise:

Man vet man er langt nede i kaninhullet når man faktisk lirer av seg 'Russofob'. Kan jeg foreslå at du prøver andre TV-kanaler enn Russia today og RIA?

Det blir så tafatt og whataboutisme på høyt nivå å nevne USA når det er ett land som har invadert Ukraina, og det er ikke USA. Ett land holder atomreaktorer som gisler, har drept rundt 100.000 mennesker i Mariupol, voldtatt og massehenrettet menn og kvinner i Butcha. Det er ikke USA.

Bare fordi USA også har overtramp, betyr ikke det at man bare skal godta at Putin er blitt stormannsgal og føler han mister kontrollen over naboene sine pga. Russlands stadig svakere posisjon i verden. 400.000 Russere har emigrert fra Putins fantastiske land siden starten av krigen, snart er det ingen igjen som Putin kan stjele fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...