Gå til innhold

Jeg er så redd for krig


Valerieko

Anbefalte innlegg

Er så redd for at det blir krig og at Norge involveres. Jeg tenker på det hele tiden og er så sykt redd. Med tanke på Russland og Ukraina. Hva skal til fir at det skjer, og går ting som normalt hvis det blir krig? Hvordan skal vi leve 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norge er innblandet i krig hele tida. Merker ikke noe til det. Hvis det blir krig nå i Ukraina tipper jeg vi merker det økonomisk hvis vi i det hele tatt merker noe. Pluss ukrainske flykninger kanskje. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske utrolig, hvordan noen nordmenn får det som skjer på grensen til Ukraina til å handle om Norge

Makan til selvopptatt folkeslag. 

 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balian d'Ibelin skrev (4 timer siden):

Det er ganske utrolig, hvordan noen nordmenn får det som skjer på grensen til Ukraina til å handle om Norge

Makan til selvopptatt folkeslag. 

 

Det handler også om Nato og hele Europa. Med andre ord, også Norge.

Vi vil selvfølgelig ikke være noe hovedmål, men det vil jo merkes. Lurer på i hvor stor grad.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for krigshandlinger på norsk jord anser jeg som svært liten, så krigsangsten din er nok litt unødvendig bekymring. Tror det hovedsakelig vil bli en grensekrig mellom Russland og Ukraina, og jeg tror ikke Russland vil angripe Norge selv om vi er med i NATO og de nå er i beredskap. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valerieko skrev (4 timer siden):

Er så redd for at det blir krig og at Norge involveres. Jeg tenker på det hele tiden og er så sykt redd. Med tanke på Russland og Ukraina. Hva skal til fir at det skjer, og går ting som normalt hvis det blir krig? Hvordan skal vi leve 

Omtrent som det har vært nå under koronakrisen tenker jeg. Stengte grenser, tiltak, bedrifter som går konkurs og liten frihet.

Med fare for å bli sett på som konspirasjonsteoretiker og tilhørende mulig slettet innlegg, så har jeg fra første stund spekulert i om denne koronakrisen kanskje kan være et forvarsel ved å få kontroll på folk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan

Skjønner at man blir bekymret og har vært inne på tanken selv, men om det nå skulle bli krig så er jo veien lang fra at de ønsker å invadere Ukraina til at det blir krig i Norge. Da skal dette utvikle seg til noe mer og bli mer langvarig. 

Etter det jeg har lest så ser jeg ikke det som sannsynlig at det vil skje, men selvfølgelig så vet man aldri. Jeg anbefaler for øvrig å ikke lese sensasjonsnyheter siden de har en tendens til å overdrive i måten de rapporterer om ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du er redd. Mulig det starter i øst og så eskalerer etter max 1 uke. Med et par små a-bomber og så alle 6000 begge veier.  Usa hadde planer om å bombe hele nord-norge med 50 bomber for å hindre russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenk positivt

Ikke vær redd ❤️media skremmer også i måten de legger d frem.Jeg unngår å se nyheter om dagen.klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valerieko skrev (9 timer siden):

Er så redd for at det blir krig og at Norge involveres. Jeg tenker på det hele tiden og er så sykt redd. Med tanke på Russland og Ukraina. Hva skal til fir at det skjer, og går ting som normalt hvis det blir krig? Hvordan skal vi leve 

Norge og hele Europa er involvert igjennom å være medlem av Nato, da blir det ikke slik at soldatene fra ett land står alene, alle står samlet -og Europa har USA i ryggen (nå som Trump er borte, han kunne godt vært en som  ville prøvd å sette seg på Putin's side).

Norge er jo et land som ikke har hatt så mye folk å stille opp med, så det har handlet mye om diplomati, fredsmekling og olje og natur. Og nå er Stoltenberg leder for Nato, Amerikanerne har fått bygge egen flybase i Norge og med soldater stasjonert her for "trening under vanskelige natur/værforhold", og for noen år siden begynte Nato å planlegge en Nato-øvelse her, som skal gjennomføres akkurat nå i vår. Masse utenlandske soldater til Norge altså, ganske mye tryggere enn det er til vanlig.

Ja, det høres ut som om de har begynt å ruste opp i tillfelle Europa må forsvare seg, og Nato sier ærlig at de både sender nærmere og "vekker opp" soldater hele langs den russiske grensa. Muligheten er der definitivt, for at ting kan ta av, -men sjansen er nok liten for at dette blir en krig som sprer seg, tror jeg da. Men det er jo kjipt om det blir f**s krig i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balian d'Ibelin skrev (11 timer siden):

Det er ganske utrolig, hvordan noen nordmenn får det som skjer på grensen til Ukraina til å handle om Norge

Makan til selvopptatt folkeslag. 

 

Hun er jo redd for storkrig stakkar. Da er det vel naturlig å tenke der vi bor selv. Alle hjerter blør jo for Ukraina så klart,  hvis de blir angrepet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Mange måneder gammel tråd men jeg er også litt redd for krig befinner meg i Vardø  for øyeblikket og, så nettop 2 helikoptre over den amerikanske nsa radaren som overvåker russisk aktivitet ved grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maatte_ha_konto

Mine tanker om innlegget ditt TS:

Prøv å ikke vær redd. Du kan ikke påvirke noe da vi ikke vet hva som skjer hvis det skjer, er du med?

Det vil ikke bli som i WW2. Nå har vi et NATO skjold som vil ta vare på oss på den måten. Russland "orker" ikke fysisk ta oss som de holder på med i Ukraina. Vi har ikke provosert dem på samme måte etter det jeg har lest meg opp på. Jo vi forsyner med våpen og tar inn flyktninger men det er "lov" i krig uansett?

Hehe, jeg er ikke det minste bekymret. Jeg bekymrer meg for helt andre ting som lav lønn, ønske om å leve et mer morsomt liv osv. Dette går over er min spådom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valerieko skrev (På 24.1.2022 den 17.38):

Er så redd for at det blir krig og at Norge involveres. Jeg tenker på det hele tiden og er så sykt redd. Med tanke på Russland og Ukraina. Hva skal til fir at det skjer, og går ting som normalt hvis det blir krig? Hvordan skal vi leve 

Å bekymre/ikke bekymre seg påvirker heldigvis ikke sannsynligheten for krig i det hele tatt så da kan man med god samvittighet prøve å ikke tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto
Sommer2464 skrev (5 minutter siden):

Mange måneder gammel tråd men jeg er også litt redd for krig befinner meg i Vardø  for øyeblikket og, så nettop 2 helikoptre over den amerikanske nsa radaren som overvåker russisk aktivitet ved grensen.

Det er jo helt naturlig med aktivitet, du bør nok ikke tenke så mye over det ut fra det jeg ser. Hva vet du om militære operasjoner? Dette holder fagfolk i. Du vet det per nå er ubåter og maritime fartøy nærme Norge med atomvåpen, det er mye mer enn det du har observert med dine øyne som hele tiden "skjer". Det er slik det er.

->NSA radar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krig er uunngåelig. Enkelt og greit. Det er så håpløst å lese alle disse svarene som kommer fra blåøyde folk som ikke skjønner situasjonen vi er i. Russland ekspanderer. Dette er ikke noe de gjør for noen få områder i Ukraina. De kommer til å innse etterhvert at de vil mislykkes totalt med disse sanskjonene, å få problemer med intern logistikk når de ikke lenger får importert deler til vedlikehold av fly, tog, skip osv. På et eller annet tidspunkt må de bare gå på en større offensiv, for de nekter å gi seg, og slik de holder på nå, vil sanksjoner fullstendig knuse dem. Det kommer de til å innse før eller siden, og gi alt for å forsøke å vinne territorium de kan bruke både som utpressing og nye landeområder å profitere på. Vi kommer aldri til å se en Putin som gir seg. De inngår nå tett samarbeid med Kina om å militærisere arktis, og det er derfor du ser nato helikoptre nøye overvåke Russland. Vi har en av våre største allierte Tyrkia, som er gjedda i sivet og nærmest håper på en stor konflikt mellom Russland og NATO i nord/øst områdene, så de kan profitere på gjennoppbygging uten å lide store offer selv, og dermed spiller på begge sider. Så har du Kina som dupper tåa i vannet hva gjelder Taiwan. Så har du Serbia som manes av Russland til å ikke godta at Kosovo er selvstendig, og som har begynte å ruste opp millitært og kommer med direkte trusler. Den som tror dette kan gå bra, lever i en alternativ virkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maatte_ha_konto skrev (48 minutter siden):

Det er jo helt naturlig med aktivitet, du bør nok ikke tenke så mye over det ut fra det jeg ser. Hva vet du om militære operasjoner? Dette holder fagfolk i. Du vet det per nå er ubåter og maritime fartøy nærme Norge med atomvåpen, det er mye mer enn det du har observert med dine øyne som hele tiden "skjer". Det er slik det er.

->NSA radar?

Har vært i Vardø mange ganger aldri sett et eneste helikopter over basen. Ja det er kanskje ikke nsa men det er ihvertfall en amerikanskbygd radar og helikopter over den vekker bekymring hos noen. Nå får jeg ikke til med de link greiene men har du hørt om etterretningstjenestens amerikanskbygde radar i Vardø globus 2? Ps der fikk jeg til. https://nn.m.wikipedia.org/wiki/Globus_II

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto
Sommer2464 skrev (9 minutter siden):

Har vært i Vardø mange ganger aldri sett et eneste helikopter over basen. Ja det er kanskje ikke nsa men det er ihvertfall en amerikanskbygd radar og helikopter over den vekker bekymring hos noen. Nå får jeg ikke til med de link greiene men har du hørt om etterretningstjenestens amerikanskbygde radar i Vardø globus 2? Ps der fikk jeg til. https://nn.m.wikipedia.org/wiki/Globus_II

Jaja. Det er også førerløse droner med samme type radarglober på seg om lydløst glir i luftrommene våre. Det kalles etterretning og er noe alle land driver med. Klart det er ekstra aktivitet om dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror land i krig er redd oftest. Men å støtte den rette parten som er for demokrati og ikke autokrater er det jeg stemmer for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...