Annie86 Skrevet 23. januar 2022 #1 Del Skrevet 23. januar 2022 Fikk positiv "Make sure" EL-test lør 8.jan, slik at jeg var ganske sikker på å ha el søndag 9.jan, da det i bruksanvisningen står at el skjer 24-48 timer etter positiv test. Til min store overraskelse fikk jeg imidlertid mensen torsdag 20.jan istedenfor mandag 24. som jeg hadde ventet den. Kommer ikke mensen alltid 14 dager etter eggløsning? Er det testen det er noe feil med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Del Skrevet 23. januar 2022 Det kan hende du har lavt progesteron, da kan du få mensen tidligere. Anonymkode: e7597...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Del Skrevet 23. januar 2022 Ideelt sett kommer mens 14 dager etter eggløsning. Men det er ikke nødvendigvis sånn for alle alltid. Noen ganger spiller ikke hormonene helt på lag og man kan oppleve uregelmessigheter i syklusen. At det er kortere mellom eggløsning og mens enn ideelt er ikke uvanlig å oppleve en gang i blant. Når det er sagt, kan du ikke alltid stole helt på en eggløsningstest, kanskje var den ikke helt positiv, kanskje hadde du eggløsning 1-2 dager senere enn du trodde. Det kan også være at lutealfasen din ikke er 14 dager sånn til vanlig, mulig din er på 12 dager og det er normalt for deg. Har du kartlagt syklusen din over tid og kjenner den, eller bruker du kun eggløsningstest og går utifra at den forteller deg alt? Anonymkode: ad388...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie86 Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 23. januar 2022 Jeg har en datter på 15 mnd og fikk mensen tilbake først for to måneder siden (ammer). Hadde 34 dagers syklus første mnd og denne gangen ble det 29 dager. Testet meg i flere dager og testene var helt hvite, før streken plutselig var veldig sterk lørdag 8. jan. Var ikke tvil om at den var positiv. Utrolig merkelig, men får kanskje ta en tur til gynekolog og sjekke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #5 Del Skrevet 23. januar 2022 Annie86 skrev (8 minutter siden): Jeg har en datter på 15 mnd og fikk mensen tilbake først for to måneder siden (ammer). Hadde 34 dagers syklus første mnd og denne gangen ble det 29 dager. Testet meg i flere dager og testene var helt hvite, før streken plutselig var veldig sterk lørdag 8. jan. Var ikke tvil om at den var positiv. Utrolig merkelig, men får kanskje ta en tur til gynekolog og sjekke litt. Hvis du fortsatt ammer så er det ikke uvanlig om syklusen din er ustabil og eggløsning kan komme sånn plutselig. Lutealfasen kan nok også påvirkes av ammingen. Men om ting er litt ustabilt og uforutsigbart kan du nok sikkert bli gravid til tross for amming. Anonymkode: ad388...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 23. januar 2022 #6 Del Skrevet 23. januar 2022 Jeg har sjeldent 14 dager fra eggløsning til mensen kommer. Har i perioder vært veldig kort, men siste året rundt 11-12 dager. Den mnd jeg ble gravid tror jeg det EL og IKM var 12 dager fra hverandre. Har ganske tydelig EL smerter, så det er null problem å holde styr på. Så du trenger ikke ha lutealfase på 14 dager for å bli gravid, den kan være kortere også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 24. januar 2022 #7 Del Skrevet 24. januar 2022 El testene er stort sett riktig. Du har nok litt lavt progesteron siden mensen kommer noen dager før den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå