Gå til innhold

Dere som har fått hjelp Privat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mange timer det gikk før dere fikk hjelp?

Har pcos og får ikke hjelp før det har gått 1 år, som jeg forstår, men synes er kjedelig. 

Så lurer på, ift klomifen/letrozol etc, hvor lang tid tok det før du fikk hjelp? Har ikke lyst å måtte bruke flere timer (altså flere ganger) på det, da det private er så dyrt. 
Hvis jeg kontakter det private, vil de gi meg noe hjelpemidler med engang, utifra situasjonen min, eller vii det være bortkasta penger fordi de ikke vil hjelpe eller vil jeg skal komme tilbake flere ganger?

Har vært prøver i 8 pp, har 40-50 dagers syklus, men positiv eltest hver syklus (selv om jeg vet at det kan være fake pga pcos).

Anonymkode: 79a7c...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har PCOS og fikk hjelp med en gang i det private. Får letrozol og ovitrelle som gir meg EL på cd12.

Det er selvsagt litt dyrt. Hver time koster 1600 kr pluss Ovitrelle som koster 4-500 kr. Hvis du må tilbake mange ganger før det klaffer kan det jo bli dyrt.. 

Jeg hadde ikke EL i det hele tatt, så kunne aldri tenkt meg å vente et år på det offentlige. Anbefaler det private om du har råd 😊

Lykke til 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til det private etter 9-10 måneder for en privat utredning. Kostet 2-3000 kr for sjekk av meg og partner. Alle prøver var normale. Det var verdt det for meg. For å optimalisere sjansene ble jeg satt på Letrozol og kom inn på ultralydsjekk hver måned (for å se om el nærmet seg). Noen ganger måtte jeg ta 2 ultralyder vis ikke el var i nærheten. Disse ultralydene kostet da 500 kr per gang. Når ultralyd viste at el nærmet seg fikk jeg satt en eggløsningssprøyte (for å være 100 % sikker på at egget slapp). Etter eggløsning brukte jeg progesterontilskudd for igjen å optimalisere sjansene. Etter ca 6-7 måneder med dette ble jeg fortsatt ikke gravid (hadde noen kjemiske). Jeg endte tilslutt opp med ivf og da var det ingen ventetid fordi jeg allerede var inne i systemet :)

Anonymkode: 9150d...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
De vil først utrede deg, og gi deg medikamenter de tror vil hjelpe - alt etter hva de finner på utredning, om du i det hele tatt trenger hormoner. Det tar blodprøver, UL og slikt. 
Om du selv har kontroll på om/når du har eggløsning vil det raske på prosessen.
Privat har ofte veldig kort ventetid for å starte prosessen. 

Vil dog anbefale at mannen også blir utredet før du starter med hormoner. 

Lykke til!

Endret av Helne90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hjelp med en gang. Dro på én time, forklarte raskt mitt ærend, hadde UL av eggstokker, dro derifra med resept på letrozol. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg gikk privat. Fikk påvist PCOS der. Fire runder på Letrozol før det klaffet 😊 Venter nå en liten gutt i juni 👼🏼

Anonymkode: b5c73...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle! Ja, tenker letro/klomi etc er det jeg må prøve ut. 
Hvor anbefaler dere å gå? Holder til i Bergensområdet ift klinikker å anbefale her.

Anonymkode: 79a7c...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...