Gå til innhold

Veldedighet - hvem gir du til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gir fast til Regnskogsfondet, Flyktningehjelpen, Dråpen i havet, Amnesty og en lokal hjelpeorganisasjon. Kjøper =Oslo jevnlig, og støtter opp når det er innsamlinger til forskjellige organisasjoner. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den aktuelle organisasjonen som står på pantemaskinen fordi det er enkelt og allerede "penger tapt" når jeg handlet flaskene. 

Anonymkode: a37bd...dff

Skrevet

UNICEF og Bright Future Projects Norway-Ghana. Sporadisk til Leger uten grenser og Redd Barna, evt Røde Kors.

Anonymkode: 64015...089

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Røde Kors sitter allerede med flere milliarder kroner på bok! 

Hvorfor i all verden skal noen velge å støtte dem enda mer?? 

artikkel fra nettavisen.no

Anonymkode: 1cb15...c7a

Fordi jeg vil være en del av mitt lokale røde kors, som gjør masse bra i lokalsamfunnet. 

Skrevet

Vi drar på veledighetsmiddager hvor vi betaler mye penger per person. Alle disse pengene går til veledige forhold. Mannen min og jeg støtter alt som har med utdannelse og gjøre.

Skrevet
On 1/22/2022 at 2:23 PM, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke at "mesteparten går til administrasjon". Det er noe folk, som ikke ønsker å hjelpe, sier til seg selv. Jeg hjelper Kirkens bymisjon, de som serverer mat til mennesker 🙂 

Anonymkode: f4ea3...a7d

Jeg gir til en Rødekors, og har gjort det i mange år. Jeg mener verden er et bedre sted pga dem. 

Jeg er allikevel fullstendig klar over at administrasjonskostnader er astronomiske, på kanten til det uetiske.

Du bør ikke håne oss som ser denne virkeligheten, eller de som lar det påvirke dem til ikke å gi.

Hvilken planet lever du på om du ikke har fått med deg dette?

Anonymkode: 71cf8...677

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 13.28):

Hvem gir du pengestøtte til, og hvorfor? 

Anonymkode: a64f0...7f9

Jeg er fast giver til Kirkens bymisjon. Gjør et utrolig viktig arbeid for fattige/hjemmløse i Oslo. I tillegg bruker panten min gå til Røde Kors. Begge er organisasjoner som har veldig høy formålsprosent av pengene de mottar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 14.52):

Amnesty og Leger uten grenser. Vurderer å droppe Amnesty på grunn av deres utstrakte bruk av gateplagere. Ja, og Kiva - men det tenker jeg ikke nødvendigvis på som veldedighet, selv om det er rentefrie lån og med en del risiko. 

Anonymkode: a4518...184

Jeg kommer ALDRI til å gi en krone til Amnesty siden de er så sterke motstandere av dødsstraff.

Skrevet

Jeg har gitt til mange ulike opp igjennom (Leger uten grenser, Redd Barna, Kirkens bymisjon, Regnskogfondet, Plan, SOS barnebyer osv). Nå de siste åra har pengene mine hovedsakelig blitt gitt til mindre organisasjoner som jobber mot trafficking og til RippleAfrica.

Anonymkode: 33d44...34a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg gir til en Rødekors, og har gjort det i mange år. Jeg mener verden er et bedre sted pga dem. 

Jeg er allikevel fullstendig klar over at administrasjonskostnader er astronomiske, på kanten til det uetiske.

Du bør ikke håne oss som ser denne virkeligheten, eller de som lar det påvirke dem til ikke å gi.

Hvilken planet lever du på om du ikke har fått med deg dette?

Anonymkode: 71cf8...677

Hvor «håner» jeg noen? Administrasjon tar cirka 8%. Det er ikke «astronomisk». 

Anonymkode: f4ea3...a7d

Skrevet
2 hours ago, Kjetil E said:

Jeg kommer ALDRI til å gi en krone til Amnesty siden de er så sterke motstandere av dødsstraff.

Er det viktigere for deg at folk får dødsstraff enn å f.eks få løslatt politiske fanger?

Skrevet

Gir ca 100.000 i året til private, har vel gjort det i ca 10 år nå. Før det var summen mindre.

Skrevet

Barnekreftavdelingen, fast giver pga medlemsskap.

I tillegg gir jeg indirekte til alt mulig rart pga at jobben min gir til veldedighet i stedet for bonuser og julegaver til ansatte.

Anonymkode: 5cf88...950

Skrevet
linsejesus skrev (2 timer siden):

Er det viktigere for deg at folk får dødsstraff enn å f.eks få løslatt politiske fanger?

Jeg ønsker ikke å støtte en organisasjon som så til de grader står langt fra meg. Selv om det kun gjelder et spørsmål. Særlig da dette er en sak de støtt og stadig fronter.

Skrevet

Gir til kristne organsiasjoner.

Anonymkode: f4688...36b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...