AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Del Skrevet 21. januar 2022 Hei nå har vi prøvd å lage barn i snart ett år.. ikke vært så aktivt i begynnelsen men de siste månedene har vi vært mer på. Hvor lenge bør man holde på med aktivt sex liv for å bli gravid? Noen som har tips for å bli lettere gravid?? Anonymkode: 71f68...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Del Skrevet 21. januar 2022 Vet du om du har eggløsning? Anonymkode: a829d...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Del Skrevet 21. januar 2022 Har du tatt El-tester? Har dere barn fra før? Vært gravid før? Alder? Etter ett år så kan man kontakte lege å få henvisning videre for å sjekke at alt er bra. Selv prøver vi på nr 3, jeg har hatt to aborter, to planlagte barn og blitt gravid på 1 og 2 forsøk. (abortene var jo uplanlagt) Nå med nr 3 har vi også prøvd ett år, men får det ikke til. Jeg er 39, så tror ikke vi går videre med det for å få noe hjelp. Lykke til❤️ Anonymkode: 7281a...9a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 21. januar 2022 #4 Del Skrevet 21. januar 2022 Ryddet for brukerdebatt. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du tatt El-tester? Har dere barn fra før? Vært gravid før? Alder? Etter ett år så kan man kontakte lege å få henvisning videre for å sjekke at alt er bra. Selv prøver vi på nr 3, jeg har hatt to aborter, to planlagte barn og blitt gravid på 1 og 2 forsøk. (abortene var jo uplanlagt) Nå med nr 3 har vi også prøvd ett år, men får det ikke til. Jeg er 39, så tror ikke vi går videre med det for å få noe hjelp. Lykke til❤️ Anonymkode: 7281a...9a4 Noe el tester du kan anbefale? Vært hos gynekolog allerede. Alt er ok. Alder rr 32.. aldri vært gravid før nei… stresser jeg for mye eller er det normalt ? Anonymkode: 71f68...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #6 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du om du har eggløsning? Anonymkode: a829d...f8d Jeg har det denne uken her Anonymkode: 71f68...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #7 Del Skrevet 21. januar 2022 Kjøp deg EL-tester på billigetester.no Har han tatt spermprøve? Det er normalt å prøve 1 år pluss minus. Har selv holdt på i 2 år uten hell, blir prøverør på oss, står i kø. Men JA, det er slitsomt at det ikke klaffer. Anonymkode: a82f9...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har det denne uken her Anonymkode: 71f68...29b Nei, du er spådd å ha eggløsning av en app regner jeg med? Hvis dere har prøvd i ett år og ingenting skjer, så er det en mulighet for at du ikke har eggløsning eller at du ikke har eggløsning når du TROR du har det, slik at dere bommer på timingen. Har du regelmessig menstruasjon? Anonymkode: a829d...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #9 Del Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei, du er spådd å ha eggløsning av en app regner jeg med? Hvis dere har prøvd i ett år og ingenting skjer, så er det en mulighet for at du ikke har eggløsning eller at du ikke har eggløsning når du TROR du har det, slik at dere bommer på timingen. Har du regelmessig menstruasjon? Anonymkode: a829d...f8d Det kan nok hende. Hvordan finner jeg det ut? Regelmessig mens ja..1-2dager +\- Anonymkode: 71f68...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #10 Del Skrevet 23. januar 2022 Har mannen blitt testet da? Anonymkode: 0031a...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Del Skrevet 23. januar 2022 Etter et år med prøving, er det lurt å starte utredning. Hvis du har regelmessig mens og eggløsning, er det sannsynlig at problemet skyldes mannen. Anonymkode: 0031a...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #12 Del Skrevet 23. januar 2022 Vi prøvde i nesten 2 år med førstemann. Jeg ble utredet for lavt stoffskifte etter et år med prøving. Visste jeg hadde EL. Tok en del måneder før stoffskiftet ble stabilt. Siden det fortsatt ikke hadde klaffet så fikk vi henvisning for utredning. Da hadde jeg totalt gitt opp, men hadde sex enda en gang dagen jeg hadde EL. Husker det enda. Jeg var sliten, ba mannen gjøre det han skulle og så gå bort for jeg ville sove Og jammen ble jeg gravid. Ungen er nå 10 år gammel. Og har fått to til etterpå. En satt i første pp, og en satt i 3 pp.. Sier ikke at det gjelder alle. Men jeg har hørt om flere som meg som ble gravide da de ikke stresset med det lengre og egentlig hadde gitt opp. For det er lett å stresse. Et så stort ønske som ikke går i oppfyllelse er jo altoppslukende i hverdagen. Lykke til videre. Håper det klaffer for deg snart Anonymkode: 6a3f2...d04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #13 Del Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 13.43): Det kan nok hende. Hvordan finner jeg det ut? Regelmessig mens ja..1-2dager +\- Anonymkode: 71f68...29b Du tar EL-tester for å finne ut om du har EL. Kjøp på billig-tester.no (eller noe sånt). Anonymkode: 21a58...eae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 30. januar 2022 #14 Del Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 19.41): Hei nå har vi prøvd å lage barn i snart ett år.. ikke vært så aktivt i begynnelsen men de siste månedene har vi vært mer på. Hvor lenge bør man holde på med aktivt sex liv for å bli gravid? Noen som har tips for å bli lettere gravid?? Anonymkode: 71f68...29b Jeg har hørt at hvis en har prøvd et år uten resultat, så er det ikke helt normalt, og bør en kontakte lege og få undersøkt fertiliteten hos begge parter for å finne ut hvor problemet ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #15 Del Skrevet 30. januar 2022 Dere har prøvd i ett år, men nå de siste månedene har dere kjørt på. Okei, da lurer jeg på om du vet sånn ca hvor mange måneder det er snakk om, for det høres ut som at dere egentlig ikke har prøvd i ett år, men de siste månedene. Og så lenge dere ikke gikk "all in" helt fra starten så forstår jeg at du ikke er gravid enda. Da er det lurt å kjøpe eggløsningstester på apoteket f.eks og starte å tracke syklus (på app blir det fort feil når man ikke VET helt sikkert fra før). Hadde dere prøvd i ett år, akkurat alle dagene du har EL - så forstår jeg det blir hardt, men det er NORMALT å måtte prøve i 4-6 mnd før det skjer noe, og dere har kanskje prøvd i 4 mnd nå? Anonymkode: 99995...2e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #16 Del Skrevet 30. januar 2022 Grüner skrev (6 timer siden): Jeg har hørt at hvis en har prøvd et år uten resultat, så er det ikke helt normalt, og bør en kontakte lege og få undersøkt fertiliteten hos begge parter for å finne ut hvor problemet ligger. Samtidig kan det også skyldes uflaks. Ei venninne og mannen (begge svært sunne og friske og i tjueåra) prøvde aktivt i et år før de dro til fertilitetsutredning. De fant ikke noe galt, og et par måneder seinere ble hun gravid helt naturlig. De forventet at de måtte bruke lang tid på andremann også, men der satt spiren på første forsøk, før de egentlig prøvde aktivt med oversikt over EL og slikt. Anonymkode: 21a58...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 30. januar 2022 #17 Del Skrevet 30. januar 2022 Har mannen din testet seg da? Hjelper ikke å prøve hvis ikke alt stemmer hos han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå