Gå til innhold

Farmen 2022 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen

Tirsdag 🥱

Spoiler

Så kjedelig. Planlegging, samarbeid og innsats?  Gir opp første dag og bare klager.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må være den kjedeligste sesongen av Farmen på det jeg kan huske.

Jeg har ikke sett dagens episode enda, så vet ikke hvem som blir storbonde. Men blir det Bente så blir det fjerde uka der forpakterne ikke jobber for fullføre ukesoppdraget, pga de unner ikke Bente en kniv til. Hadde det ikke vørt for at nettopp Bente er så dyktig med mat og utnyttet de ressursene som er på gården i form av poteter, div grønnsaker, urter, egg, melk fløte….så hadde de vært mere sultne og det hadde blitt ett ensformig kosthold av poteter. Hvis det blir en annen storbonde så håper jeg Bente ikke jobber hardt for at vedkommende får en kniv. Ikke når de tre uker på rad ikke har unnet Bente kniv

Siden Tore var tydelig på at han ikke ønsket å være storbonde så tror jeg det er stor sjanse for at Benjamin har valgt Bente, og dermed sikret henne en plass i finalen

Til neste sesong så burde produksjonen gjort et eller annet med det at de legger ned arbeidet uke etter uke og er helt åpne om at de gjør det ut i fra hvem som er storbonde. F.eks at de ikke bare får underkjent og ikke får 20kr, men at det ogsp medfølger en konsekvens. Kunne f.eks vært at alle egg skal leveres til naboen, det samme med grønnsakene. Sånn at de bare har hatt poteter og melk den uke. Da ville de virkelig fått kjent på kampen for tilværelsen og kanskje motivasjonen for å jobbe hadde endret seg uka etterpå

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BraNok skrev (2 minutter siden):

Arrrrgh! Hvorfor er det "bare meg" som ser/mener at Lasse er like mye utfordrer fra torpet som Benjamin og Tore!?! 

Jeg synes ikke at hverken Lasse eller Benjamin er utfordrere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (4 timer siden):

Tirsdag 🥱

Vis skjult innhold

Så kjedelig. Planlegging, samarbeid og innsats?  Gir opp første dag og bare klager.

Spoiler

Så gørr kjedelig, orka ikke se ferdig episoden en gang jeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (5 minutter siden):

Hvem håper dere blir storbonde i dag?

Spoiler

Den som blir storbonde er sikret plass i finalen, så da håper jeg Bente.

Og ettersom jeg har sett episoden så vet jeg hvem som er blitt det  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (4 timer siden):

Tirsdag 🥱

Vis skjult innhold

Spoiler

Og vi kan vel være sikre på at Tore blir førstekjempe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Henrik er gjerrig i det virkelige liv vet vi ikke, men inne på Farmen så er han gjerrig som knuger på krona si når de har vært på marked 3 ganger uten penger. 3 markeder der andre har gjort en innsats med å lage ting for å prøve å selge og skaffe mat til fellesskapet, som har bydd på seg selv og jobbet på markedet for å få noe med seg tilbake, Lasse solgte endatil håret sitt for ei krone og valgte å kjøpe havregryn til fellesskapet. Siden det var hans hår så fikk han selv velge hva han ville kjøpe for den krona. Han kunne i teorien ha kjøpt seg sjokolade eller en bolle, men valgte noe som vil komme alle til gode 

Havregryn som Henrik kommer til å gafle i seg.

At Henrik ikke skjemmes over seg selv fatter jeg ikke. Tror jeg hadde hatt en bismak i munnen hadde jeg spist av den grøten med ei krone i lomma. Men mulig mitt moralske kompass er innstilt på en annen måte en Henrik sitt🤷🏼‍♀️Han påsto at han skulle bruke den krona hvis han selv skal på marked, men det er ikke så mange marked igjen.

En annen ting er at hadde det vært en annen, f.eks Benjamin eller Hashar som hadde gått å gnudd på ei krone i 3 uker med underkjente oppdrag så hadde de virkelig fått høre det fra de andre. Men med Henrik så er det greit

Både Henrik og Hanne har en egoistisk fremtoning ift fordeling av mat inne på gården. Så bare på søndag da Lasse kom inn og hadde lyst på dessert, men Henrik og Hanne satt allerede å slikket bollen og vispen. Grådighet og griskhet er to personlighetstrekk som i mine øyne er lite flatterende

Og ang det å slikke bollen for siste rest så husker jeg godt hvor sur nettopp Henrik ble den gangen da Hashar gjorde akkurat det samme som Henrik gjør hver dag. Eneste forskjellen var at Hashar faktisk spurte først om alle var forsynt sånn at han kunne ta siste rest. Haken til Henrik tror jeg datt ned til tredje knappehull og var opprørt etterpå

Egentlig så håper jeg det blir Bente som blir storbonde og er siktet en plass i finalen (det fortjener hun virkelig, særlig etter de tre siste ukene der ingen har jobbet og det er Bente som har stått for det meste på gården) selv om det blir nok ei uke uten jobbing, og at hun har guts til å velge Henrik til førstekjempe. Henrik tør nok ikke velge Lasse og går for Tore siden Tore er en eldre mann som i tillegg fremstår som skadet mtp kneet (jeg tror det med kneet ikke er sant) sånn at Henrik tror at det blir en lett match. Men jeg tror som sagt at Tore er fysisk sterkere enn hva han viser, og ikke minst så tror jeg at han har lest mye i gårdsboka de ukene han var på Torpet

Blir det Ivana så tror jeg det blir Bente som blir førstekjempe. Og velger Hanne eller Andrea sekken så er jeg redd hun taper. Man kan se at Bente har gått ned i vekt, Hanne har sikret seg godt med mat og Andrea er 1.80 lang og har et overtak der. Grunnen til at firerbanden har holdt Bente på gården er nok nettopp pga uten Bente så hadde det ikke fungert på gården. Hverken når det kommer til mat eller dyrene. Hun har rett og slett vært en nødvendighet for at de andre skal ha det godt. Men nå er det så kort tid igjen at det koster dem ingenting å kaste Bente under bussen. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

For en gjeng! 🤪

Er enig med Lasse altså… gi opp første døgnet? 😳 i det minste gjør så mye de kan, så godt de kan. Plutselig er mentor grei😆

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivhus skrev (På 6.11.2022 den 21.30):

Jeg tror denne ordføreren er falsk og slu. 

Ja, fælt så go han plutselig ble.

Jeg kjenner at hvis Benjamin følger opp ønsket hans så har jeg lite lyst å se hvordan denne sesongen ender.. 

Og hva er det hun egentlig gjør med disse gæmlisene, siden de blir hennes sugar daddys? 

Nå er det bare Bente igjen av de som er der som jeg tenker at burde vinne. Men jeg synes hun har spilt skittent siden hun ikke fulgte opp avtalen med Hashar. Og ikke minst siden hun ikke så på Lasse som en av utfordrerene. Jeg tror hun bare har vært taktisk ang Lasse, for å ikke miste Andrea.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Fy flate for en lat og giddasløs gjeng! Gir opp etter noen timer med vedhogging etter å ha slækket i TRE uker! Også skylder de såklart på at det er Ivana som er en dårlig leder. Men hva skal hun gjøre da når alle, minus Lasse og Bente, vil legge ned arbeidet? Hun kan jo fysisk ikke tvinge en gjeng «voksne» mennesker. Alle har egen vilje, trenger de virkelig at Ivana skal geleide de bort til veden og sette de i gang? Noen av de nærmer seg 30 år, da skulle man tro at man var voksen 

Etter min mening så var det Tore som sådde frøet om at dette blir for mye til at de rekker det. Etter å ha holdt på under en halv arbeidsdag. Og når en godt voksen mann sier noe sånt så vil mismotet spre seg i gruppen og de tror også at de ikke vil rekke å bli ferdige

Snart blir jo alle dyrere hentet også, noe som vil frigi mange timer med jobbing. Etter min mening så burde dette oppdraget ha vært overkommelig. Men det var vel uvant å faktisk begynne å jobbe igjen. Og Tore tror jeg er bedagelig anlagt, han jobbet seg jo ikke akkurat ihjel på Torpet heller. Men bra de har krona til Henrik da; holder ikke til sjokoladekaken som de drømmer om, men får nok litt havregryn så de har grøt og poteter til å gå inn i finaleuka med

Hadde de vært litt smarte så hadde de gjennomført og fått handlet inn mat. Nå forsvinner dyrene, og med de så forsvinner også egg, melk og fløte. Blir dårlig med proteiner, så tror vi får se en slapp gjeng tilslutt. Poteter, grønnsaker og potetmos kokt på vann…..tror det vil merkes både på humøret og fysiske formen 

Har litt vondt av Ivana som var så oppglødd over å endelig få gjennomføre oppdrag og få penger til mat. Kniven til seg selv virket det ikke som om hun tenkte på engang, fokuset lå på å endelig få oppdaget i havn og dra på marked med penger+gjøre mentor glad. Men som sagt; hun kan ikke tvinge voksne mennesker til å jobbe. Og at de skylder på at det er pga hun er en dårlig leder er ren ansvarsfraskrivelse for å prøve å komme bedre ut av det selv.

For en gjeng, det er direkte pinlig. Og Lasse var den eneste som sa de i mot. 

Har sett dagens episode 

Herrefred for en gjeng. Tore var definitivt ikke et positivt tilskudd i gruppen. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne sesongen synes jeg de har vært mye mer vennlig innstilt på markedet når forpakterne ikke har klart ukesoppdraget. Før synes jeg de ofte har blitt møtt med en sur stemming på markedet, spesielt om det har vært sabotasje. Denne sesongen så får de gjøre enkle jobber og de får solgt flere av tingene de har med seg. Jeg er litt usikker på hva jeg tenker og mener om det egentlig.

Ellers er jeg spent på morgendagens episode og førstekjempevalg!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Cambria skrev (3 minutter siden):

Denne sesongen synes jeg de har vært mye mer vennlig innstilt på markedet når forpakterne ikke har klart ukesoppdraget. Før synes jeg de ofte har blitt møtt med en sur stemming på markedet, spesielt om det har vært sabotasje. Denne sesongen så får de gjøre enkle jobber og de får solgt flere av tingene de har med seg. Jeg er litt usikker på hva jeg tenker og mener om det egentlig.

Ellers er jeg spent på morgendagens episode og førstekjempevalg!

Spoiler

Det blir nok Tore, deltakerne er jo enige om at utfordrerne skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (11 timer siden):

Jeg synes ikke at hverken Lasse eller Benjamin er utfordrere

Ikke jeg heller! Men bare fulgte tankegangen til deltakerne 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tirsdag 

Spoiler

At det går an å være så lat?? De tar null innover seg at de nå har rekord på underkjente oppdrag 😳 Syns de skylder mye på Ivana som en dårlig leder... det er jo bare å jobbe! Man kan få gjort jobb selv om ledelsen er dårlig! Men neida, gir opp etter knapt en dag 🙄 De har ikke arbeidet hardt på lenge, og mister snart dyrene. Nei dette hadde de klart om de hadde villet! 

Blir utrolig spennende med førstekjempevalg nå. Vært så mye gnåling om at folket fra Torpet skal ut... men det er jo et kjempedumt valg av Ivana. Tore er jo ikke noe konkurrent for henne! Er så mange der inne hun burde ta... I tillegg er det jo takket være Tore at Ivana nå har finaleukeplass. De to har tydeligvis blitt gode venner ettersom Tore ba Benjamin velge henne som storbonde istedetfor han selv. Men hvorfor skulle han gjort det hvis det var åpenbart at han vil bli førstekjempe. Så jeg tror Ivana og Tore har en avtale, og at hun velger noen andre. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode: 

Spoiler

Ivana som storbonde, og da rett i finaleuken. Veldig bra. Flott kvinne med godt hjerte, og jeg synes hun fortjente det. 

Hun er kanskje ikke den beste lederen, men hun møter også mye motstand på sin vei. I dag fra produksjonen. For jeg stusset på hvor stort ukesoppdraget var. Og de er bare 7 stk. Skulle de klart å få dette i havn så måtte de ha vært kanksje 11-12. For det vedoppdraget var enormt. Å lage en så enorm stabel med ved bare med håndøks og håndsag er en fulltidsjobb for flere hele uken, og herregud så mye styrke, krefter og kalorier det krever. Det fungerer dårlig på Farmen-diett. Og det var bare ett av mange ting de måtte gjøre, i tillegg til normal gårdsdrift og kjøkkentjeneste. 

Denne uken skortet det faktisk ikke på motivasjon på forhånd. Og det virket som om at gjengen kom godt i gang. Men når så lite ble gjort på èn hel dag fordi oppdraget var så krevende, tross for bra innsats, så sier det seg selv. 

At Ivana da vingler og synes det ble en vanskelig beslutning å ta, kan jeg forstå. Men hun skulle vært tydeligere. Hadde hun vært det så hadde alt vært bra. 

Men for å si det rett ut. Denne uken var det ikke meningen at ukesoppdraget skulle gå i orden, og det ansvaret kan ikke legges på verken deltakere eller storbonde. Det er viktig å adressere problemet der det ligger. Og jeg vil kalle ukesoppdragets størrelse en stor feil fra produksjonen, som igjen setter ned kvaliteten på programmet. 

Spent på hvem Ivana velger som førstekjempe. Hun er storbonde pga. Tores avtale med Benjamin, så det hadde vært tragisk om hun valgte Tore. Konkurransemessig må Lasse, Henrik og Bente være mye, mye smartere å velge. Men velges Lasse eller Henrik, da blir Tore andrekjempe. Og Bente burde ikke velges fordi Bente er Bente, og er hjelper. Sistnevnte er for øvrig Henrik også... Så.. Spennende. 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Gratulerer så mye til Ivana med plass i finale-uken. Hun har kanskje vært påvirket av Dan, lat? og ganske usynlig. Men hun har etter det jeg har observert oppført seg fint (utenom den ene gangen hun var på besøk på kjempehytta?). Heier på henne, eller Bente. 

Henrik og Bente ble hjelpere så da er vel de sikret å ikke bli 1. kjempe. Henrik er garantert klar for finaleuke nå for Tore eller Lasse blir nok 1. kjempe og velger hverandre. Hvis ei jente blir 1. kjempe velger de nok ikke Bente tror jeg - for hun velger kanskje kunnskap? Fysisk tar nok Andrea eller Hanne henne. 

Henrik er sulten og har lyst på mer mat så da blir ukesoppdraget godkjent denne uken. 

Oppsummert storbonde og hjelpervalg. 

Endret av shab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...