Gå til innhold

når du strikker rettstrikk uten mønster...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

som på en bol f.eks. Strikker du da så laust at du slipper å ta peikefinger på venstre pinne for å få av maskene? :) helsing nybegynner

Anonymkode: 61601...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

som på en bol f.eks. Strikker du da så laust at du slipper å ta peikefinger på venstre pinne for å få av maskene? :) helsing nybegynner

Anonymkode: 61601...c29

Jeg tror aldri jeg har pekefinger på venstre pinne for å få av maskene? Drar av med høyre pinne, enten jeg strikker med eller uten mønster. Et unntak er kanskje akkurat når jeg strikker sammen ermer og bolen, der kan det bli litt vel stramt.

Ellers prøver jeg å strikke så jevnt som mulig, enten det er mønster eller ikke. 

Anonymkode: edaca...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg strikker like fast/løst om det er mønster eller ensfarget. Ikke så stramt at jeg nærmest må slite maskene av pinnen, men heller ikke så løst at de nærmest faller av av seg selv.

Hvis du strikker veldig løst må du være obs på at det du strikker kommer til å bli større enn målene i oppskriften. Og hvis du har forskjellig strikkefasthet på ensfargede partier og mønster kan passformen bli litt merkelig.

Anonymkode: b6d5d...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg strikker like fast/løst om det er mønster eller ensfarget. Ikke så stramt at jeg nærmest må slite maskene av pinnen, men heller ikke så løst at de nærmest faller av av seg selv.

Hvis du strikker veldig løst må du være obs på at det du strikker kommer til å bli større enn målene i oppskriften. Og hvis du har forskjellig strikkefasthet på ensfargede partier og mønster kan passformen bli litt merkelig.

Anonymkode: b6d5d...432

ja, må øve meg på dette...strikker ganske laust. samtidig må jeg kanskje kvar 5.maske ta av med peikefinger. skal bare være liltt mønster oppe ved brystet, håper det blir fint. ts

Anonymkode: 61601...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...