AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Del Skrevet 21. januar 2022 Hvor mye tok du, i så fall? Jeg har kort lutealfase, 9-10 dager, og lurer på om dette kan være årsaken til at jeg ikke blir gravid. Gynekologen vil ikke gi meg progesterontilskudd, da dette visstnok kun brukes ETTER positiv test og/eller ved IVF. Jeg har ofte veldig ømme bryster etter EL, og har lest at det kan være et tegn på østrogendominans. Jeg gikk noen runder med Letrozol i høst, og på dobbel dose fikk jeg lengre lutealfase - 12-13 dager - og hadde null ømhet i brystene. Vet ikke om det har noen sammenheng, men det var likevel påfallende. Nå lurer jeg på om jeg skal kjøre på med dobbel dose Wild Yam, bare for å se om det kan ha noen effekt. Er det noen som har prøvd dette og erfart at de ble gravide, eller fikk lengre lutealfase? Anonymkode: a9e89...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 21. januar 2022 #2 Del Skrevet 21. januar 2022 Jeg har brukt wild yam krem og har ikke spottet som jeg pleier så tror det funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Del Skrevet 21. januar 2022 Laura80 skrev (2 timer siden): Jeg har brukt wild yam krem og har ikke spottet som jeg pleier så tror det funker. Hvor fikk du kjøpt det?😊 Anonymkode: a9e89...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 21. januar 2022 #4 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor fikk du kjøpt det?😊 Anonymkode: a9e89...8b4 Her bestilte jeg : https://www.life.no/produkter/kvinne-mann/pms/women-s-care-113-g :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Del Skrevet 22. januar 2022 Jeg har blitt gravid med lutealfase på 10 dager. Egget festet seg sikkert tidlig. Anonymkode: c5f2c...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #6 Del Skrevet 22. januar 2022 Jeg slet med kort lutealfase når vi prøvde på nr 2, ble gravid på første syklus med wild yam. Men jeg prøvde jo flere forskjellige ting samtidig, så helt umulig å si om wild yam var det som gjorde utslaget eller om det var tilfeldig. Anonymkode: ac8cf...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har blitt gravid med lutealfase på 10 dager. Egget festet seg sikkert tidlig. Anonymkode: c5f2c...03b Så bra😊 Anonymkode: a9e89...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg slet med kort lutealfase når vi prøvde på nr 2, ble gravid på første syklus med wild yam. Men jeg prøvde jo flere forskjellige ting samtidig, så helt umulig å si om wild yam var det som gjorde utslaget eller om det var tilfeldig. Anonymkode: ac8cf...f94 Hvor stor dose tok du?☺️ Og hvilke andre ting gjorde du, har du noen tips? Anonymkode: a9e89...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Del Skrevet 22. januar 2022 Just now, AnonymBruker said: Hvor stor dose tok du?☺️ Og hvilke andre ting gjorde du, har du noen tips? Anonymkode: a9e89...8b4 Tok 3 kapsler 2 ganger om dagen som var anbefalt dose på den boksen jeg kjøpte. Tok vitex agnus castus og gikk til akupunktur. I tillegg sluttet jeg å nattamme eldste 2 mnd før. Anonymkode: ac8cf...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 23. januar 2022 #10 Del Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tok 3 kapsler 2 ganger om dagen som var anbefalt dose på den boksen jeg kjøpte. Tok vitex agnus castus og gikk til akupunktur. I tillegg sluttet jeg å nattamme eldste 2 mnd før. Anonymkode: ac8cf...f94 Ja den vitexen er nok heller ikke dum vi prøvde i over 2 år på førstemann , og første syklus med vitex gjorde meg endelig gravid. Nå har vi prøvd 1,5 år og jeg har brukt vitex denne syklusen for første gang igjen. Tror ikke det klaffet denne gang (testet negativt på tidlig strimmel 9dpo), venter bare og ser om mensen kommer nå om ca 2 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Del Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tok 3 kapsler 2 ganger om dagen som var anbefalt dose på den boksen jeg kjøpte. Tok vitex agnus castus og gikk til akupunktur. I tillegg sluttet jeg å nattamme eldste 2 mnd før. Anonymkode: ac8cf...f94 Har hørt at Vitex kan klusse kraftig med syklusen..? Burde jeg ta dette når jeg har regelmessig syklus? Anonymkode: a9e89...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 23. januar 2022 #12 Del Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har hørt at Vitex kan klusse kraftig med syklusen..? Burde jeg ta dette når jeg har regelmessig syklus? Anonymkode: a9e89...8b4 Nei hvis du har normal syklus og eggløsning på normal tid ville jeg IKKE brukt vitex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå