AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #21 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er mulig, men for eksempel ved konisering så får man jo fentanyl og lokalbedøvelse, man får også lokalbedøvelse ved biopsi (men det fikk man ikke for en del år siden). Så litt seriøst blir vi faktisk tatt, men det kommer an på smertene og årsaken. Spiral er jo i stor grad frivillig og det er ikke slik at man kun kan bruke spiral, prevensjonsmiddel er ikke en menneskerett å bruke liksom.. Så jeg skjønner litt også hvorfor ting er som det er. Men samtidig trist ja, jeg har vært frustrert selv! Anonymkode: 71c7e...a6f Fentanyl?? 😳 Anonymkode: 9b546...d56
Gjest AnomynBruker Skrevet 20. januar 2022 #22 Skrevet 20. januar 2022 Det er faktisk helt jævlig vondt, der og da, og ut dagen. Første gangen jeg satte inn spiral brølte jeg "faen" da legen trøkka den inn. Hun svarte tørt: - det er vondere å føde. Så sett den inn på riktig tidspunkt i syklus når livmoråpningen er størst (husker ikke når det er, spør legen), ta en ibux og tenk på hvor vond en fødsel er. Og ta det privat hos en erfaren gynokolog.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #23 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fentanyl?? 😳 Anonymkode: 9b546...d56 Ja? Konisering gjøres på operasjonstua. Man får det intravenøst. Nok til å slappe godt av. Anonymkode: 71c7e...a6f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #24 Skrevet 20. januar 2022 AnomynBruker skrev (4 minutter siden): Det er faktisk helt jævlig vondt, der og da, og ut dagen. Første gangen jeg satte inn spiral brølte jeg "faen" da legen trøkka den inn. Hun svarte tørt: - det er vondere å føde. Så sett den inn på riktig tidspunkt i syklus når livmoråpningen er størst (husker ikke når det er, spør legen), ta en ibux og tenk på hvor vond en fødsel er. Og ta det privat hos en erfaren gynokolog. Hahaha hun hadde fått seg en spark mellom øynene.. Fysj Anonymkode: 71c7e...a6f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #25 Skrevet 20. januar 2022 AnomynBruker skrev (4 minutter siden): Det er faktisk helt jævlig vondt, der og da, og ut dagen. Første gangen jeg satte inn spiral brølte jeg "faen" da legen trøkka den inn. Hun svarte tørt: - det er vondere å føde. Så sett den inn på riktig tidspunkt i syklus når livmoråpningen er størst (husker ikke når det er, spør legen), ta en ibux og tenk på hvor vond en fødsel er. Og ta det privat hos en erfaren gynokolog. Hvorfor skal man på død og liv sammenligne alt av smerte her i verden med fødsel?? Skjønner ikke hvordan det skal være en "trøst" for noen som hverken har født eller kanskje ikke engang vil ha barn. Men bra tips med syklus og livmoråpning! Anonymkode: 9cf87...363 2
Gjest AnomynBruker Skrevet 20. januar 2022 #26 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hahaha hun hadde fått seg en spark mellom øynene.. Fysj Anonymkode: 71c7e...a6f Jeg skjønner ikke at hun turte så sint som jeg ble😅 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal man på død og liv sammenligne alt av smerte her i verden med fødsel?? Skjønner ikke hvordan det skal være en "trøst" for noen som hverken har født eller kanskje ikke engang vil ha barn. Men bra tips med syklus og livmoråpning! Anonymkode: 9cf87...363 Ikke sant. Temmelig dust.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #27 Skrevet 20. januar 2022 Slik jeg har forstått det er det ikke få kvinner som i blant går gråtende og omtrent traumatiserte ut fra gynekologtime.... Anonymkode: 9cf87...363
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #28 Skrevet 20. januar 2022 Verste jeg har gjort i hele mitt liv.. MEN det var verdt det siden jeg ikke tåler noe annet. Hadde ikke så mye valg Anonymkode: 94018...320
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #29 Skrevet 20. januar 2022 Vil tro det er ganske vondt fordi du spenner deg og ikke klarer å slappe av Anonymkode: c9736...294
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #30 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor skal man på død og liv sammenligne alt av smerte her i verden med fødsel?? Skjønner ikke hvordan det skal være en "trøst" for noen som hverken har født eller kanskje ikke engang vil ha barn. Men bra tips med syklus og livmoråpning! Anonymkode: 9cf87...363 Pluss: Har faktisk sett kvinner som har født, som har snakket om å sette inn spiral og faktisk syntes det var vondere enn å føde!! Hvorfor skal man liksom generalisere kvinners opplevelser på den måten? Hvordan i all verden visste den gynekologen om alle verdens kvinner erfaringer om fødsel/spiral lurer jeg på! Anonymkode: 9cf87...363
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #31 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja? Konisering gjøres på operasjonstua. Man får det intravenøst. Nok til å slappe godt av. Anonymkode: 71c7e...a6f Har du konisert eller? Det gjøres i gynekologstolen med lokalbedøvelse, og kun det. Fentanyl er sterke greier som ikke brukes til hva som helst, hvertfall ikke en uskyldig konisering 🤷♀️ Anonymkode: 9b546...d56
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #32 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du konisert eller? Det gjøres i gynekologstolen med lokalbedøvelse, og kun det. Fentanyl er sterke greier som ikke brukes til hva som helst, hvertfall ikke en uskyldig konisering 🤷♀️ Anonymkode: 9b546...d56 Pga sterk angst for disse greierne har jeg tatt konisering på operasjonsstua i narkose. Vet ikke hva jeg fikk, men det var intravenøst hvertfall 🤷🏼♀️ Ps: jeg er ikke den du siterer her Anonymkode: cad27...0d5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #33 Skrevet 20. januar 2022 Jeg har også reagert på det jeg opplever som en "ta deg sammen"-holdning når det kommer til kvinnehelse. "Det er verre å føde", "Det er litt ubehagelig" - når det egentlig kan være sykt vondt... Anonymkode: 9cf87...363 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #34 Skrevet 20. januar 2022 Kan ikke gjøre annet enn å lure på om praksisen ville vært annerledes om det var menn som hadde måttet presse en plast/kobberdings opp i et for lite hull inni sine edle deler Anonymkode: 9cf87...363
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #35 Skrevet 20. januar 2022 Har byttet spiral tre ganger og det er ikke jævlig vondt som noen skriver. Man kjenner det stikker litt men er over på få sekunder. Be om å få en liten spiral og gå til en gynekolog. Anonymkode: 42747...094 1
Ugresset Skrevet 21. januar 2022 #36 Skrevet 21. januar 2022 Da jeg satt inn første kobberspiral fikk jeg meg et sjokk... Hadde fått beskjed om at det kom til å gjøre vondt og måtte ta smertestillende på forhånd, men jeg fikk meg en skikkelig støkk. Det var ubeskrivelig... Men det går fort over. Andre gangen, da den første skulle ut og ny skulle settes inn fikk jeg bedøvelse. Gynekologen satt bedøvelse fem eller seks steder og jeg merket ingenting. Anbefales virkelig. Måtte ta andre ut ganske kjapt, da uten bedøvelse, det gikk helt fint og kan ikke sammenliknes overhode med å sette inn. Jeg har ikke født og satt inn på "beste tidspunkt" i syklusen.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #37 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du konisert eller? Det gjøres i gynekologstolen med lokalbedøvelse, og kun det. Fentanyl er sterke greier som ikke brukes til hva som helst, hvertfall ikke en uskyldig konisering 🤷♀️ Anonymkode: 9b546...d56 Eh, ja, jeg har konisert på sykehus og fikk fentanyl som beroligende. Operasjonsstue hos gynekolog, mange sykepleiere rundt. Helt normal prosedyre. Blir ikke gjort andre steder enn på sykehus. Anonymkode: 71c7e...a6f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #38 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du konisert eller? Det gjøres i gynekologstolen med lokalbedøvelse, og kun det. Fentanyl er sterke greier som ikke brukes til hva som helst, hvertfall ikke en uskyldig konisering 🤷♀️ Anonymkode: 9b546...d56 Du tenker på biopsi av livmorhalsen. Ved konisering brennes deler av livmorhalsen bort med varmeslynge. Anonymkode: 71c7e...a6f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #39 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh, ja, jeg har konisert på sykehus og fikk fentanyl som beroligende. Operasjonsstue hos gynekolog, mange sykepleiere rundt. Helt normal prosedyre. Blir ikke gjort andre steder enn på sykehus. Anonymkode: 71c7e...a6f Med gynekolog, ikke hos, skulle det stå. Anonymkode: 71c7e...a6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå