AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Del Skrevet 20. januar 2022 Hva gjør dere som prøver når mannen har påvist nedsatt sædkvalitet? Jeg har lest at det er en myte at man må spare opp, og at det gir bedre kvalitet dersom mannen ejakulerer hyppig. Derfor har vi forsøkt å sex hver dag i uka jeg venter EL. Men samtidig føler jeg at når vi har sex hver dag rundt EL så rekker liksom ikke lagrene å fylle seg opp igjen tilstrekkelig. Hva er egentlig riktig? Er det noen som har blitt gravide med dårlig sædkvalitet som kan svare på hva de gjorde? Anonymkode: b5f7b...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Del Skrevet 20. januar 2022 Annenhver skal vel være bra nok Litt pause men ikke for lenge mellom. Tipper det de mener med hyppig er oftere enn ukentlig eller noe. Det kan du kanskje finne svar på i originalkilden. Hva er det som er nedsatt da? Antall? Anonymkode: e9176...ce7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Annenhver skal vel være bra nok Litt pause men ikke for lenge mellom. Tipper det de mener med hyppig er oftere enn ukentlig eller noe. Det kan du kanskje finne svar på i originalkilden. Hva er det som er nedsatt da? Antall? Anonymkode: e9176...ce7 Jo, annenhver skal være bra nok for de med normal kvalitet. Dette anbefales slik jeg har skjønt det først og fremst for dem som ikke bruker EL-tester, og ikke helt vet når de har eggløsning. Ved annenhver dag vil man da være ganske sikker på å treffe, da sæden kan overleve flere dager i egglederne. Men hvis man har nedsatt kvalitet vil jo ikke sædcellene kunne leve like lenge som de normale, det er i alle fall mindre sjans da det er langt færre av dem. Alt under 15 mill regnes som nedsatt, og min mann har kun 2 mill.. Anonymkode: b5f7b...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Del Skrevet 20. januar 2022 Vi har hatt sex hver dag siden vi startet å prøve for 6mnd siden (utenom mensen). Ble gravid, men endte i SA. Er gravid igjen nå. Ved lav sædkvalitet vile jeg nok hatt sex hver dag i dagene før og et par dager etter EL. Mulig de har kortere levetid? Anonymkode: 6a7d3...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jo, annenhver skal være bra nok for de med normal kvalitet. Dette anbefales slik jeg har skjønt det først og fremst for dem som ikke bruker EL-tester, og ikke helt vet når de har eggløsning. Ved annenhver dag vil man da være ganske sikker på å treffe, da sæden kan overleve flere dager i egglederne. Men hvis man har nedsatt kvalitet vil jo ikke sædcellene kunne leve like lenge som de normale, det er i alle fall mindre sjans da det er langt færre av dem. Alt under 15 mill regnes som nedsatt, og min mann har kun 2 mill.. Anonymkode: b5f7b...6c6 Aha, da er det jo ganske nedsatt ja. Min mann fikk også beskjed om noe nedsatt kvalitet, lurer på om det var bevegelighet eller andel med dårlig morfologi eller noe sånt, det var kanskje ikke antallet som var problemet hos oss. Nå var det problem hos meg også da så måtte ta medisiner, klaffet faktisk for oss på første forsøk der min kropp endelig greide jobben sin😆 Legger ved denne semi-relevante artikkelen, synes den er så interessant: https://aeon.co/essays/the-idea-that-sperm-race-to-the-egg-is-just-another-macho-myth Anonymkode: e9176...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Del Skrevet 20. januar 2022 Med dårlige svømmere er annen hver dag anbefalt fra min gynekolog 🙏 Anonymkode: 032f9...ef9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med dårlige svømmere er annen hver dag anbefalt fra min gynekolog 🙏 Anonymkode: 032f9...ef9 Ok.. sa hun/han hvorfor? Anonymkode: b5f7b...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Del Skrevet 21. januar 2022 Lurest å spare opp 3-4 dager ved nedsatt kvalitet Anonymkode: d6793...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #9 Del Skrevet 21. januar 2022 Her har min mann så dårlig kvalitet på sæden, at det var liten sannsynlighet for at vi skulle klare det selv. Men vi har to barn, vi har klart uten noe hjelp. Med første hadde vi sex 5 ganger om dagen, med andre hadde vi sex kun en gang hele den måneden. Anonymkode: 75f5e...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her har min mann så dårlig kvalitet på sæden, at det var liten sannsynlighet for at vi skulle klare det selv. Men vi har to barn, vi har klart uten noe hjelp. Med første hadde vi sex 5 ganger om dagen, med andre hadde vi sex kun en gang hele den måneden. Anonymkode: 75f5e...230 Interessant. Vet du hvor lav kvaliteten hans var? Altså, i tall? Oi, 5 ganger om dagen?! Det var mye. Over flere dager eller bare på selve EL-dagen? Anonymkode: b5f7b...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #11 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lurest å spare opp 3-4 dager ved nedsatt kvalitet Anonymkode: d6793...560 Har du erfaring, eller har du lest det?😊 Anonymkode: b5f7b...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #12 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Aha, da er det jo ganske nedsatt ja. Min mann fikk også beskjed om noe nedsatt kvalitet, lurer på om det var bevegelighet eller andel med dårlig morfologi eller noe sånt, det var kanskje ikke antallet som var problemet hos oss. Nå var det problem hos meg også da så måtte ta medisiner, klaffet faktisk for oss på første forsøk der min kropp endelig greide jobben sin😆 Legger ved denne semi-relevante artikkelen, synes den er så interessant: https://aeon.co/essays/the-idea-that-sperm-race-to-the-egg-is-just-another-macho-myth Anonymkode: e9176...ce7 Så bra at det klaffet til slutt😊 Ja, den har jeg lest før, den er veldig interessant😀 Anonymkode: b5f7b...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #13 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi har hatt sex hver dag siden vi startet å prøve for 6mnd siden (utenom mensen). Ble gravid, men endte i SA. Er gravid igjen nå. Ved lav sædkvalitet vile jeg nok hatt sex hver dag i dagene før og et par dager etter EL. Mulig de har kortere levetid? Anonymkode: 6a7d3...4f3 Ja, det er det med levetid jeg også tenker på. Når han har mange døde svømmere, så kan det jo tenker at levetiden til de som er igjen er ganske kort også.. Anonymkode: b5f7b...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå