AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Del Skrevet 20. januar 2022 Bor i nordnorge og det har faen meg snødd og regnet hele tiden siden slutten av desember. Noen som har en spåkule hvor de ser bedre tider i vente, eller er det bare for meg å begynne å bygge en båt nå... Anonymkode: 96616...1fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor i nordnorge og det har faen meg snødd og regnet hele tiden siden slutten av desember. Noen som har en spåkule hvor de ser bedre tider i vente, eller er det bare for meg å begynne å bygge en båt nå... Anonymkode: 96616...1fb har vært + grader og verken regnet eller snødd her sørpå. Anonymkode: 551ed...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eremitten Skrevet 20. januar 2022 #3 Del Skrevet 20. januar 2022 Her i innlandet kan jeg ikke huske en vinter de siste 40 år med mindre nedbør enn det har vært de siste månedene. Løypemaskiner kjøres i stykker på steingrunn p.g.a. manglende snø. Nesten så jeg håper på dårligere vær, ellers blir vel strømprisen astronomisk utover året. Snøkartet viser lite snø over sørlige deler av Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Del Skrevet 20. januar 2022 Viss jeg kunne så hadde jeg gjerne sendt dere alt av skyer deres vei. Er ikke en eneste dag jeg enten må måkke sny av bilen, eller drukne i regn... er dritlei 😪 Anonymkode: 96616...1fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bor i nordnorge og det har faen meg snødd og regnet hele tiden siden slutten av desember. Noen som har en spåkule hvor de ser bedre tider i vente, eller er det bare for meg å begynne å bygge en båt nå... Anonymkode: 96616...1fb Er det anna tidsregning i nord? Er ikke 40 dager fra slutten av desember, til i dag den 20januar🤪 Anonymkode: e0a5c...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): har vært + grader og verken regnet eller snødd her sørpå. Anonymkode: 551ed...733 Hvor i sør bor du da? Her i Kristiansand har det regnet en god del den siste tiden. Regnet senest for 2 dager siden, på natta, høljet ned og blåste kraftig. Anonymkode: 6d8b5...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eremitten Skrevet 20. januar 2022 #7 Del Skrevet 20. januar 2022 Det er rart å se alle mulige slags farevarsler rundt omkring og så går en ut døren til vindstille, sol og varmegrader. Ypperlig påskevær i midten av januar, jeg har vel knapt nok brukt snøfresen ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #8 Del Skrevet 20. januar 2022 Snøkav i midt-Norge. Global oppvarming my ass.... Anonymkode: c38cc...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #9 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bor i nordnorge og det har faen meg snødd og regnet hele tiden siden slutten av desember. Noen som har en spåkule hvor de ser bedre tider i vente, eller er det bare for meg å begynne å bygge en båt nå... Anonymkode: 96616...1fb Slutten av desember? Synes været har pågått siden i sommer. Kun små perioder med opphold. I juli hadde vi noe så sjeldent som nedbørsrekord for året og orkan i kastene her jeg bor. Det skjer typ aldri. Høsten regnet og blåste ned. Tidlig i november fikk vi full vinter, noe vi sjeldent har her jeg bor. En vinter som har blitt liggende. Så kom desember med mye regn, for så snø og vind i jula. Januar har vært noe av det verste jeg har opplevd. Stiv til sterk kuling med storm og orkan i kastene, enormt med nedbør og væromslag gjennom snø, regn, snø, regn, snø, regn osv. Og værmeldingen viser at dette værfenomenet skal vare ut januar, uten bedring i sikte. Er meldt enormt med nedbør og vind videre. Mørketida varer ca. halvannen måned her jeg bor, men vi har ikke sett sola siden begynnelsen av november, og kommer ikke til å se sola ut januar (så langt værmeldingen viser), det vil si 3 måneder med "mørketid". Vi kommer til å sette nedbørsrekord for én måned her jeg bor nå i januar. Med god margin. Det er sjeldent jeg er værsyk, men nå kjenner jeg det godt. Er jo faen ikke bedring i sikte heller. Anonymkode: ab626...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #10 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det anna tidsregning i nord? Er ikke 40 dager fra slutten av desember, til i dag den 20januar🤪 Anonymkode: e0a5c...87b Stemmer det er ikke 40 dager, det er 20 netter×2 og ikke noe dagtid iløpet av 20 dager. Så da blir ting kalkulert litt anderledes her.. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Slutten av desember? Synes været har pågått siden i sommer. Kun små perioder med opphold. I juli hadde vi noe så sjeldent som nedbørsrekord for året og orkan i kastene her jeg bor. Det skjer typ aldri. Høsten regnet og blåste ned. Tidlig i november fikk vi full vinter, noe vi sjeldent har her jeg bor. En vinter som har blitt liggende. Så kom desember med mye regn, for så snø og vind i jula. Januar har vært noe av det verste jeg har opplevd. Stiv til sterk kuling med storm og orkan i kastene, enormt med nedbør og væromslag gjennom snø, regn, snø, regn, snø, regn osv. Og værmeldingen viser at dette værfenomenet skal vare ut januar, uten bedring i sikte. Er meldt enormt med nedbør og vind videre. Mørketida varer ca. halvannen måned her jeg bor, men vi har ikke sett sola siden begynnelsen av november, og kommer ikke til å se sola ut januar (så langt værmeldingen viser), det vil si 3 måneder med "mørketid". Vi kommer til å sette nedbørsrekord for én måned her jeg bor nå i januar. Med god margin. Det er sjeldent jeg er værsyk, men nå kjenner jeg det godt. Er jo faen ikke bedring i sikte heller. Anonymkode: ab626...5b5 Høres ut som du kunne vært naboen min, er akkurat slik det har vært her. Underdrivet litt i startposten. Ville bare slippe ut litt frustrasjon. Kan nesten ikke huske hvordan en nedbørsfri dag var eller hvordan sola ser ut for den saks skyld... TS Anonymkode: 96616...1fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #11 Del Skrevet 20. januar 2022 Den spåkulen ønsker jeg også et innblikk i. Jeg bor i Møre og Romsdal,og her har det ene uværet etter det andre kommet. Jeg lengter etter oppholdsvær og glimt av sol. Gyda og orkan i kastene, storm med orkan i kastene, kuling, snø,haggel,regn. Minusgrader og glatt, avløst av flere plussgrader og regn. Jeg lengter etter å se solen på værvarselet,ikke bare høre at det verste været kommer hit. Snøen smelter og kommer tilbake annen hver dag. Vi får tro at det snart kommer fint vær både hos deg i nord og her. Anonymkode: c4c37...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #12 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): har vært + grader og verken regnet eller snødd her sørpå. Anonymkode: 551ed...733 Så heldig du er da. Send solen hit . Anonymkode: c4c37...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #13 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor i sør bor du da? Her i Kristiansand har det regnet en god del den siste tiden. Regnet senest for 2 dager siden, på natta, høljet ned og blåste kraftig. Anonymkode: 6d8b5...f23 Her husker jeg ikke sist det var sol omtrent. Og yr gir ikke noe håp om bedring akkurat. Jeg er veldig vær syk nå. Møre og Romsdal her. I går blåste det kraftig her også, storm i kastene,og snødde. Det snur vel om til regn før det snør igjen. Anonymkode: c4c37...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 20. januar 2022 #14 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Slutten av desember? Synes været har pågått siden i sommer. Kun små perioder med opphold. I juli hadde vi noe så sjeldent som nedbørsrekord for året og orkan i kastene her jeg bor. Det skjer typ aldri. Høsten regnet og blåste ned. Tidlig i november fikk vi full vinter, noe vi sjeldent har her jeg bor. En vinter som har blitt liggende. Så kom desember med mye regn, for så snø og vind i jula. Januar har vært noe av det verste jeg har opplevd. Stiv til sterk kuling med storm og orkan i kastene, enormt med nedbør og væromslag gjennom snø, regn, snø, regn, snø, regn osv. Og værmeldingen viser at dette værfenomenet skal vare ut januar, uten bedring i sikte. Er meldt enormt med nedbør og vind videre. Mørketida varer ca. halvannen måned her jeg bor, men vi har ikke sett sola siden begynnelsen av november, og kommer ikke til å se sola ut januar (så langt værmeldingen viser), det vil si 3 måneder med "mørketid". Vi kommer til å sette nedbørsrekord for én måned her jeg bor nå i januar. Med god margin. Det er sjeldent jeg er værsyk, men nå kjenner jeg det godt. Er jo faen ikke bedring i sikte heller. Anonymkode: ab626...5b5 Da er vi to. Samme drittværet her også. Januar har bare vært dårlig vær med vind og nedbør som snø og regn. Først Gyda, så storm med orkan i kastene,så kuling med storm i kastene. Nabobyen hadde kast på 43 tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #15 Del Skrevet 20. januar 2022 Har sett på 10-dagersvarslet nå for her jeg bor. Vi kan forvente opptil 150mm nedbør til i de siste dagene i januar. Hadde dette vært snø snakker vi om 1,5m med snø på 10 dager. Heldigvis er halvparten av nedbøren som er meldt regn. Hvis ikke hadde vi blitt nedgravd. Men fader for et føre det skal bli. Samme været fortsetter altså. Snø, regn, stiv til sterk kuling med storm i kastene. Nesten orkan. Ingen sol. Etter hver dag som går, som da gir en ny dag på 10-dagersvarselet, viser igjen og igjen at ingenting ser ut til å gi seg med det første. Jeg har aldri opplevd maken, enda er jeg godt vant med uvær. Mediene skriver ingenting om dette. Hadde værfenomenet vært i Oslo hadde dem ikke skrevet om noe annet. Og for dem som lurer: det er en sterk grunn til at strømprisene er så forskjellig. Vi holder på å drukne i nedbør og vind. Dag etter dag. Uke etter uke. Måned etter måned. Fy fader så lei jeg er. Anonymkode: ab626...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #16 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi kan forvente opptil 150mm nedbør til i de siste dagene i januar. For å sette det i perspektiv: hvis dette slår til bikker vi 400mm nedbør i januar, iht historikken på yr. Gjennomsnitt for januar siste årene, som er en nedbørsrik måned, ligger på 125mm. Vi ligger i et nedbørsgjenmomsnitt på 950mm iløpet av ett år. Godt over 40% nedbørsgjennomsnitt på én måned. Det er helt spinnvillt. Anonymkode: ab626...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #17 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt spinnvillt. Anonymkode: ab626...5b5 Vi kommer til å ende på 30 nedbørsdager i en måned på 31 dager. Og da har jeg ikke engang nevnt vinden. Anonymkode: ab626...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #18 Del Skrevet 20. januar 2022 På Østlandet hadde vi en sånn helt elendig november i fjor. Nei vent, november er oftest slik på Østlandet 😂 Men ja, kjipt, kondolerer. Det er forøvrig ingen bedring i sikte, værmelding fremover uten endringer. Her har vi polert is og stormvind, en vinnende kombinasjon. Tror vi som fylke kommer til å slå alle rekorder i hoftebrudd i år. 🤷😂 Anonymkode: 70789...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #19 Del Skrevet 20. januar 2022 Synes det har vært grått, men snøen kom sent. I sommer var det noen få fine dager og resten var iskalde dager med regn. Høsten så regnet det vel for det meste og nå i januar så skal det tydeligvis tas igjen for all snøen som ikke kom tidligere. Også er vi heldige med at det kommer litt mildvær av og til sånn at det blir såpeglatte veier. Heldigvis har jeg ikke bil. Synes det er vanskelig nok å skulle være gående på et sånt føre. I morgen er det i det minste meldt oppholdsvær og kanskje glimt av sol. Anonymkode: ad2d5...8af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå