Gå til innhold

Din kredittscore?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21

Er 38 år, eier hus til 4,5 mill, 1 mill i lån. Ingen andre lån. Ca 600000 i sparekonto/fond/aksjer. Aldri hatt en betalingsanmerkning.

Inntekt ca 400000 i året (50% ufør)

Synes denne kredittsjekken var veeeldig rar, fikk just 90000 i kreditt hos bank norwegian liksom, de kan tydeligvis ikke brukt defero.no. 

Anonymkode: 617e6...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 år, fikk 71 i kredittscore. (Obs husk og samtykke til at de henter gjeldsopplysinger fra gjeldsregistret)

Har rundt 700.000 i lønn, nedbetalt alt av lån og positiv formue. Virket som det eneste som trakk ned var alder og evt et kredittkort som er i daglig bruk men blir betalt hver mnd.

Anonymkode: dc743...e70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

765 i kredittscore. 750 000 i årslønn, 35% belånt bolig, ingen kredittgjeld, aldri hatt betalingsanmerkninger, bodd over ti år på samme adresse, ingen barn. 

Anonymkode: 74873...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

72

Jeg er 47 år gammel, 50% ufør og har en samlet inntekt fra trygd og jobb på ca 500 000.
Min eierandel i huset er ca 2,5 mill og min andel i det som gjenstår av boliglånet er ca 500 000. Ingen annen gjeld.Fond og bankinnskudd er på ca 200 000.

Aldri hatt betalingsanmerkninger eller inkassosaker.
Stabilt lønnsnivå til tross for uførhetsgrad (både fall og raske økninger trekker ned). Få bostedsendringer (jepp, ofte flytting trekker ned). Det går fint an å få god score selv om inntekten og nettoformuen er helt middels, da stabilitet teller. 

 

Anonymkode: a2126...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

765 i kredittscore

hvor sjekka du? Vi ser på Defero som er max 100. 

Anonymkode: 5b354...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk 1000 (av 1000) på experian nå nylig. 40år, 1mill i inntekt, netto formue, ingen betalingsanmerkninger

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fikk 1000 (av 1000) på experian nå nylig. 40år, 1mill i inntekt, netto formue, ingen betalingsanmerkninger

Anonymkode: 945b5...b75

Måtte sjekke defero også- der ble det 90

Anonymkode: 945b5...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig positiv formue så mye å si her? Etter det jeg har forstått, er det mange andre parametere som er viktigere. Lønn, betalingsanmerkninger, kjønn, alder og hvor du bor er viktigere. Når vi får gjenpart av kredittsjekker, har kona alltid merkbart bedre enn meg. Dette til tross for at jeg tjener vesentlig bedre enn henne og de andre parameterne over er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år og jeg er tydeligvis risiko? Hvorfor det? Det er ikke sånn at jeg er 80 og kommer til å dø snart....Hvordan tenker de her?

Anonymkode: 5b354...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 25 år og jeg er tydeligvis risiko? Hvorfor det? Det er ikke sånn at jeg er 80 og kommer til å dø snart....Hvordan tenker de her?

Anonymkode: 5b354...2b7

Hva har du av inntekt? stabil inntekt over flere år? gjeld? flyttet mye? betalingsanmerkninger? kreditt? barn? samboer? Mye som spiller inn annet enn alder. 

Anonymkode: 74873...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hva har du av inntekt? stabil inntekt over flere år? gjeld? flyttet mye? betalingsanmerkninger? kreditt? barn? samboer? Mye som spiller inn annet enn alder. 

 

Dette vet jeg. Men det står

 

 

 Din statistiske aldersrisiko beregnes ti : Veldig høy risiko

 

 

Anonymkode: 5b354...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min score er 63/100 på defero.no. Er ufør, men samboer med barn. 

Anonymkode: 0e2c9...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 39. 

Håper på boligkjøp snart. 

Anonymkode: 55c4b...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med 100 er best, 1 svakest. Eller er det motsatt?

Anonymkode: 55c4b...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59

34år, enslig, ett barn

1.2 mill i inntekt 3.8mill i boliglån (100% finansiert) verditakst på 4.5mill + endel aktiva som ikke kommer med

Anonymkode: 28dcc...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig kredittscore pga betalingsanmerkninger. Jeg jobber med å få betalt disse sakene, og vil forhåpentligvis være ferdig betalt i slutten av sommeren. Kommer kredittscoren min til å endre seg da, og eventuelt hvordan og hvor fort skjer dette etter jeg har blitt kvitt bet.anmerkninger?

Anonymkode: e1751...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på min kredittscore. Men er nå i hvertfall kredittverdig siden jeg netopp kjøpte meg ny leilighet 

Anonymkode: 956ca...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den defero kan umulig stemme 😅 Score 41, ung ufør, 1 barn. Huslån på 1,8 (delt med samboeren da), billån på 260 000. 
 

Altså folk med høyere lønn, mindre gjeld  (i forhold til inntekt og formue) har tydeligvis lavere snitt om de skriver sant her. Det er jo helt ulogisk 😅

Anonymkode: 8e60d...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...