Gå til innhold

Din kredittscore?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er din kredittscore  og gjerne legg til gjeld/inntekt.

Er defero eneste som tilbyr kredittscore? Betyr kredittscore noe særlig i norge? Altså jeg vet kredittsjekk er viktig, det å ikke ha betalingsanmerkninger osv, men om du har betalt ned ALL gjeld, er det mulig å fortsatt ha dårlig kredittsjekk?

 

Anonymkode: 5b354...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hatt en betalingsanmerkning. Eier bolig 50/50  med samboer hvor vi har ca 50% av husets verdi i lån. Kjøpt for 5,9 mil, ca 3 mill i lån. Ingen andre lån.

Score på 22, er vist en stor risiko uten å forstå  hvorfor.... regner med at det er pga lav inntekt, vi har begge jobbet redusert siste 5-6 år pga barna. 

 

Anonymkode: 0ae4e...0e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var morsom. 85 i score, har inntekt på 4 mill og tilsvarende i lån. 2 eiendommer. Fikk tilbud om lån med 5-6 % rente. Utrolig dårlig tilbud må jeg si. 

Anonymkode: d8e32...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det ut nå, og den var dårlig 😅 29. 

Eier hus, lån: 5,1 mill. Verdi: ca 7 mill (ble aldri til at vi tok verdivurdering som vi hadde planer om etter bygging,  pga covid, så vet ikke eksakt verdi). Min "del" er altså 50 %.

Ingen andre lån.

Inntekt: varierer veldig, har fast jobb/ inntekt, men også firma og der varierer inntektene veldig. 

Betaler regninger innen fristen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 51. Har ganske god lønn mtp at jeg bare er 25 år med 628 K, men alderen i seg selv er visst høy risiko så det drar ned scoren. 

Anonymkode: d814c...54a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Score 52, hus 2.500.000 og hytte utland 200.000, gjeld 900000, null kredittkort og ingen anmerkninger. Ufør.

Anonymkode: 4f522...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kredittscore: 48

1 million i inntekt

Kjøpte et hus fra 1950 for 400K og har pusset opp for 3M. Har ca 450K igjen i lån akkurat nå. Jeg har aldri somlet meg til å få en ny prisantydning... Tror dette trekker ned fordi Defero påstår at huset mitt bare er verdt 400K.

Kvinne 37 år, evig singel

Anonymkode: 960ab...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45, enslig med ett barn, 1,8mill i boliglån, 120K i billån. Relativt lav inntekt.

Har sett kredittscoren flere ganger i vanlig gjenpartsbrev fra f.eks Bisnode.

Anonymkode: 1ec37...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

45, enslig med ett barn, 1,8mill i boliglån, 120K i billån. Relativt lav inntekt.

Har sett kredittscoren flere ganger i vanlig gjenpartsbrev fra f.eks Bisnode.

Anonymkode: 1ec37...8a2

Ikke 45, 39 år 🙈

Anonymkode: 1ec37...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

849. Tjener ca 700, men inntekten er ikke grunnen - jeg har hatt relativ lav inntekt tidligere, inkludert et av årene som fremdeles vises på utskriften. Gift, 41, mannen min tjener en god del mer enn meg. Eier et hus til ca 4 millioner med lav belåningsgrad, jeg har ca 1,5 mill i aksjer/fond (dette tilhører oss begge, men alt står på meg). Dessuten står jeg som «eier» av blant annet Aker og Aker BP 🤣🤣🤣 kanskje det hjelper? 🤣

Anonymkode: 68650...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, vi eier 50/50 av huset også på papiret, men aksjene og fondene står kun i mitt navn selv om de jo egentlig tilhører oss begge siden vi er gift.

Begge er lønnsmottakere.

Anonymkode: 68650...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

85 i score. 

Er litt over 50 år. 

Da jeg var 30, eide jeg ikke en dritt, hadde påleggstrekk og inkasso på inkasso i postkassa. Slet med tunge depresjoner, alt jeg gjorde gikk skeis hele tiden. Stang ut uansett hva jeg gjorde. 

Ganske fantastisk å komme på riktig side igjen.  Sitter med millioninntekt og hus med takst på 20 mill. 

Barna mine er voksne og har klart seg supert, alle rundt meg er friske og livet smiler ❤️ 

Anonymkode: 76940...efc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

60. Kan ikke skjønne jeg fikk såpass høy score med 2,5 mill i lån alene. Er ung. Tjener middels 550 000.

Anonymkode: 8e4ed...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51/100 hos Defero. Er 46 år og enslig. Tjener 600k i året. Har 855k i boliglån og 400k i oppsparte midler (bank og fond).

Anonymkode: ca1fa...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

51/100 hos Defero. Er 46 år og enslig. Tjener 600k i året. Har 855k i boliglån og 400k i oppsparte midler (bank og fond).

Anonymkode: ca1fa...995

Hvorfor i alle dager fikk du lavere score enn meg? Er boligen din ikke oppdatert mtp. verdistigning?

Anonymkode: 8e4ed...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 65. 

25 år, student med deltids jobb som defero tydeligvis ikke har fanget opp ennå.

Ingen formue, lån eller gjeld. Men føler jeg likevel har bedre enn mange her. Hvorfor det? 

Jeg leste noe om at i USA så burde man ofte handle på kreditt og betale tilbake da det er beste måten å få bra score på. Gjelder det kanskje ikke i Norge`?

derero.thumb.png.a09889f5d6941c297f8c2062266de547.png

vedlagt er min kredittscore.

Anonymkode: 5b354...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 3.30):

Har 51. Har ganske god lønn mtp at jeg bare er 25 år med 628 K, men alderen i seg selv er visst høy risiko så det drar ned scoren. 

Hvorfor har jeg ( som skrev forrige innlegg) 66 og du 51? Samme alder og du har mer stabil lønn enn meg.

Anonymkode: 5b354...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...