Tiit Skrevet 19. oktober 2005 #1 Skrevet 19. oktober 2005 Har heldigvis hatt veldig friske barn alltid, men har ei som skulle hatt i seg noen tabletter nå, og står helt fast. Noen som har noen gode tips på lager?? Hun er 8 år, og klarer ikke å svelge tabletten hel (det er store tabletter som deles på midten) Hun vil gjerne ta dem, men klarer ikke. Hun er redd den stygge smaken, og har prøvd lenge å hente frem motivasjonen sin, men hun makter det ikke. Jeg klarer det heller ikke. hun har en voldsom sperre, og syns det er fryktelig selv. Til slutt gjorde jeg det jeg ikke skulle gjort. Knuste tabletten, og prøvde å få henne til å svelge pulveret med syltetøy eller sjokopålegg. Helt nytteløst. Jeg smakte bare urelitt på syltetøyet for å kjenne at det ikke var så sterk smak, men FY det var veldig sterk smak av tablett. Helt pyton. Jeg skjønner godt at hun ikke klarte å få det i seg. Jeg har mer tro på å få den hele halve tabletten lengst bak i gapet, og så svelge den med drikke. men hun klarer ikke. Vi har tørrtrenet med en liten sjokoladebit, og selv denne klarte hun ikke å svelge med drikke. Jeg har ikke flere gode metoder å bruke, og lurer på om noen er mer erfarne enn meg på dette feltet. Please...... Det er så fælt å skulle måtte gi opp. Og jeg kommer ikke til å tvinge medisinen i henne, bare så det er sagt.
Gjest Bellatrix Skrevet 19. oktober 2005 #2 Skrevet 19. oktober 2005 Å legge tabletten bak på tunga er ikke sikkert er det beste. Jeg synes i hvert fall det er ekkelt selv. Legg den litt foran på tunga og drikk fort. Vær kjemperask så merker hun nok smaken mindre. Og drikk mye vann.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #3 Skrevet 19. oktober 2005 hvis det er snakk om pinex eller paracet så fåes det også i flytende form som faktisk smaker ganske ok. Men det er kanskje en annen medisin det er snakk om. Rart at ikke legestanden ,forskere og de der gjør litt mer for ungene og lager noe som de kan få i seg.
Gjest Violetta Skrevet 19. oktober 2005 #4 Skrevet 19. oktober 2005 Om det er penicillin så skjønner jeg godt problemet. Det smaker enten veldig beskt (naturlig form) eller veldig søtt for å døyve smaken av penicillinet. Det beste er kanskje å få tak i det flytende om det er mulig og bare innse at det må ned selv om det smaker fælt.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2005 #5 Skrevet 20. oktober 2005 Jeg pleier å gjøre motsatt, fyller først munnen med saft, så kaster jeg inn tabletten og svelger unna (lar den "synke litt" så den ikke blir det siste som går ned, hvis du skjønner hva jeg mener...). Vet ikke om en 8 åring klarer det uten at det blir for mye søl, krever bittelitt koordinasjon å åpne munnen når den er full...? Har alltid funket for meg hertfall, selv store kapsler. Viktig å svelge raskt så ikke tabletten begynner å gå i oppløsning, for DA kan det bli beskt.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #6 Skrevet 21. oktober 2005 Vi bruker yoghurt. Ta litt Yoghurt på en skje, ta en tablett på (gjerne delt opp, er det delestrek kan du jo dele den i 4 hvis den er stor), bruk en skje til. og dekk tabletten med litt mere yoghurt. svelges rett ned. Funker kjempebra hos oss, og det kamuflerer smaken også.
Heisan Skrevet 22. oktober 2005 #7 Skrevet 22. oktober 2005 Heisan Sliter med å få i meg piller selv, det går best når jeg drikker av flaske. Jeg tar også litt saft i munnen først, så inn med pilla, og høljer nedpå med saft. Lykke til
Veronal Skrevet 22. oktober 2005 #8 Skrevet 22. oktober 2005 Mannen min har samme problem som barnet ditt. Her svelges piller i noe klumpete - f.eks. fruktyoghurt eller syltetøy. (Pillen deles ikke opp.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå