Gå til innhold

hjelpe ungene med lekser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mysan, man har SFO ut fjerde klasse, men de er fortsatt bare ti. ;)

Ja, det er vel fjerde klasse nå som de begynner et år tidligere.. så de er jo ikke noe eldre allikevel.

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Minst like betenkelig er det at mange lærere ikke kan korrekt norsk.

Skrevet

ja, DER er du virkelig inne på noe. Når man husker det året det ble slått stort opp at samtlige lærerstudenter strøk i norsk, så blir man ganske skremt...

hva er kriteriene for å komme inn på lærerhøgskolen egentlig? At du kan komme deg dit?

Skrevet

Jeg er også lærerbarn som nektet å få hjelp med leksene av dem. Jeg skulle klare meg selv og ble irritert på mamma når hun brukte lærertriksene sine på meg. Jeg burde nok fulgt bedre med for mamma kan alle språkreglene ned til minste detalj, mens jeg skriver norsk etter magefølelsen. Heldigvis har jeg en samboer som er glimrende i språk, så han får ta seg av den biten hvis vi får barn. Jeg er derimot en kløpper i matte, så man får lære bort det man kan godt:-)

Gjest rabrabara
Skrevet (endret)

Jeg fikk aldri hjelp med norsken av foreldrene mine, men har alltid hatt ok rettskriving og gode karakterer. Det jeg lærte mest av var bøker jeg leste, samt det vi gjorde på skolen. Ikke mine foreldre. Jeg visste faktisk ikke at det er så vanlig at foreldre ser over norskleksene til barna sine.

Når det er sagt har jeg merket at det er utrolig mye dårlig språk og det synes jeg er trist. Jeg vil nok følge opp mine egne unger bedre enn mine foreldre gjorde, selv om jeg ikke er sikker på at det kommer til å påvirke språket deres så mye. Aller viktigst tror jeg det er å lære de to gutta våre å bli glad i bøker, da vil de utvikle et godt språk.

Endret av rabrabara
Skrevet

Jeg opplevde aldri å få leksehjelp selv, og endte opp som familiens sorte får. Det vil si, jeg var den som skilte meg ut på grunn av mine gode karakterer. :P

Når det gjelder lærerutdanningen, så var det noen som sa: "Det skal være lett å komme inn, men skal ikke være lett å komme ut." Det er endel som innser sine begrensninger og hopper av underveis, eller blir anbefalt å finne noe annet å sysle med. Men endel ugress blir igjen, det er nok ikke til å unngå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...