Gå til innhold

NB, alternativt, om intuisjon hos barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er litt spesielt, men jeg veit ikke helt hva jeg skal tenke. Moren min har en spesiell "evne". Hun sier at hun føler at en person skal snart forlate oss. Hun sier at det er veldig sterk følelse som har stemt hver gang. Hun har også veldig sterk intuisjon og har pga det reddet seg selv og andre fra dødsulykke. 

Jeg bruker ikke tid på dette. 

For et par uker siden spurte min datter meg om døden, hun er fem år og vi har snakket om det ved et par anledninger tidligere på hennes initiativ. Hun spurte meg om når de og de skal dø, og jeg sa "jeg vet ikke, det er det bare Gud som gjør. Vi håper jo at de skal leve lenge og være glade". 

Plutselig sier hun "de og de dør på sommeren" (to nære familiemedlemmer). Jeg avfeide det. 

Nå viser det seg at det ene familiemedlemmet har blitt alvorlig sykt med alvorlig diagnose, og hn har ekstremt dårlig helse. Håper det vil bli bra med behandling, men de kan ikke garantere noe. Hn er også gammel.

Er det noen som veit om barn kan ha en slik type intuisjon?

Jeg tror at noen voksne har det, blant annet min mor, jeg har også det når det kommer til situasjoner, men heldigvis ikke om død osv.. Men dette var bare spesielt. 

Sikkert tilfeldig, men samtidig begynner en jo å tenke.. 

Anonymkode: cf062...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan de.hilsen mor med sterk intuisjon. Samtidig så er barn på den alderen opptatt om folk skal dø,så det er naturlig at de spørr.

Anonymkode: 5f3fb...976

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som at hun sier noe hun vet. Da er det intuisjonen som snakker.

Anonymkode: f7eb9...922

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med meg som barn. Fire familiemedlemmer i nærmest slekt døde. Det var noe spesielt jeg sa inni meg også noen måneder etter døde de etter er par måneder hver. Jeg lufta meg hos far og han ba meg slutte å si det så ga det seg. Kanskje det bare var tilfeldig, men jeg tror det ikke. Husker jeg forbanna to hardbardka rasister i nabolaget. Hun ene døde av kreft og den andre fikk funksjonshemmet barn. 

Det siste at hun fikk funksjonshemmet barn. Dama lo da broren min falt fra sykkelen og fikk kraftig kjøttsår. Husker jeg sa noe som «jeg ser at du bærer tungt (hun var gravid) måtte du for alltid bære tungt». Slik ble det hun, trilla den tunge rullestolen hit og dit i alle årene jeg så henne. Barn har sterk intuisjon man må ikke gjøre dem urett. Forbanner ingen nå da eller tenker ikke tanker om personer inn i døden. Tror det er der det ligger. 

Anonymkode: 6166b...495

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle barn er synske sies det. Men så glemmes ofte evner fordi de voksne alltid avfeier det som fantasi. Jeg leste noe om at alle barn som blir født nå spesielt fra 2020 har en vellutviklet intuisjon fordi de har mindre karma som den eldre generasjonen og er dermed mer koblet til de tre øvre chakraene

Anonymkode: b05b8...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 23.40):

Hei. Dette er litt spesielt, men jeg veit ikke helt hva jeg skal tenke. Moren min har en spesiell "evne". Hun sier at hun føler at en person skal snart forlate oss. Hun sier at det er veldig sterk følelse som har stemt hver gang. Hun har også veldig sterk intuisjon og har pga det reddet seg selv og andre fra dødsulykke. 

Jeg bruker ikke tid på dette. 

For et par uker siden spurte min datter meg om døden, hun er fem år og vi har snakket om det ved et par anledninger tidligere på hennes initiativ. Hun spurte meg om når de og de skal dø, og jeg sa "jeg vet ikke, det er det bare Gud som gjør. Vi håper jo at de skal leve lenge og være glade". 

Plutselig sier hun "de og de dør på sommeren" (to nære familiemedlemmer). Jeg avfeide det. 

Nå viser det seg at det ene familiemedlemmet har blitt alvorlig sykt med alvorlig diagnose, og hn har ekstremt dårlig helse. Håper det vil bli bra med behandling, men de kan ikke garantere noe. Hn er også gammel.

Er det noen som veit om barn kan ha en slik type intuisjon?

Jeg tror at noen voksne har det, blant annet min mor, jeg har også det når det kommer til situasjoner, men heldigvis ikke om død osv.. Men dette var bare spesielt. 

Sikkert tilfeldig, men samtidig begynner en jo å tenke.. 

Anonymkode: cf062...288

Nei, dette er bare tull og overtro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var liten, hadde jeg en spesiell rutine før jeg skulle legge meg. Jeg lå å så på samme punkt på veggen (mediterte sikkert) helt til jeg klarte å komme ut av min egen kropp, og kunne "se ned på meg selv". Høres helt psyko ut, men det er helt sant. Jeg husker jeg alltid følte meg så avslappet da jeg gjorde det. 

Jeg hadde også noe som la seg over meg på dyna nesten hver eneste natt, det ble tungt, som om jeg hadde et veldig tungt tyngdeteppe over meg. Men jeg stilte aldri spørsmål ved dette før vi flyttet en annen plass og det ikke skjedde der. 

Ellers, da bestemoren min døde var jeg ung voksen, og jeg fikk ett plutselig innfall at jeg måtte besøke bestemor før jeg skulle reise på tur, det var liksom på død og liv. Dro med meg pappa, og gikk på besøk. Mens jeg var på tur, ble hun akutt syk og døde. Samme med mammaen min, fikk samme innfallet at jeg måtte besøke henne, det var helt livsnødvendig. Hun døde helt plutselig dagen etter. 

Jeg vet at hvis jeg tenker "dette er siste gangen jeg ser deg" så vet jeg det er siste gang jeg ser deg, ikke at det skjer deg noe, men at våres veier splittes og vi kommer aldri til å møtes igjen. 

Så ja, nå var ikke dette akkurat om barn, men intuisjonen stoler jeg fullt og helt på :) 

Anonymkode: a6291...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tilfeldigheter.

Så husker man aldri alle de gangene spådommene var feil, kun de gangene man gjettet riktig.

Anonymkode: a04b8...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...