AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Den siste uken har jeg hatt intens kløe i håndflatene og under føttene. Det dukker opp små utslett, de er boble og klør og nærmest svir så inderlig. Jeg har ingen allergier fra før og bruker ikke medisiner. Spiser veldig sunt og variert, og lurer på hva det kan være. Noen som har opplevd dette? Beklager litt dårlig bilde, men utslettene vises som små prikker bare. Klør ellers veldig mye på kroppen også, spesielt rygg og mage, men ikke slike utslett der. Anonymkode: 1a935...a00
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Så var set bildene som ikke ville laste opp. Prøver igjen.. Anonymkode: 1a935...a00
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 Fikk det etter vaksinen. Forsvant etter noen måneder. Anonymkode: 91c3e...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fikk det etter vaksinen. Forsvant etter noen måneder. Anonymkode: 91c3e...1d5 Rett etter da eller? Hvilken vaksine var det? Anonymkode: 1a935...a00
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rett etter da eller? Hvilken vaksine var det? Anonymkode: 1a935...a00 Fikk Pfizer. Kom etter noen uker, og kløe på resten av kroppen sitter fremdeles i, men mye mindre nå etter 7 måneder. Ullevål sa de hadde hatt flere tilfeller med intens elveblest etter vaksinen. Anonymkode: 91c3e...1d5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fikk Pfizer. Kom etter noen uker, og kløe på resten av kroppen sitter fremdeles i, men mye mindre nå etter 7 måneder. Ullevål sa de hadde hatt flere tilfeller med intens elveblest etter vaksinen. Anonymkode: 91c3e...1d5 Jeg har jo hatt elveblest før og synes ikke dette ligner i utslett. Minner meg mere om sånn type munnsår som man blir verre av om man rører ved det. Det er flere mnd siden jeg tok vaksinen også. Men hva slags utslett hadde du? Anonymkode: 1a935...a00
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 Finnes noe som heter munn, hånd og fot-sykdom. Da får man kløe inni hender og under føtter. Man kan også få sår i og rundt munn men ikke alle får det. Følelsen du beskriver minner om det jeg har hørt voksne kan få. Som vannkopper er de fleste voksne kommune men ikke alle. Men: utslettene ligner ikke helt og om du har hatt det i en uke skulle det kommet mer skorper når blemmene sprekker og tørker inn. Anonymkode: d157e...082 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Anonymkode: 1a935...a00 Vesikuløst utslett? Anonymkode: 90dbe...c1d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 Oh! Følger! Jeg var plaget mye med sånt i mange år. Aner ikke hva det er Anonymkode: a58ed...6d7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #11 Skrevet 18. januar 2022 Syns det ligner på skabb? Men, tror ikke det er vanlig å bare få på hender og føtter? Nei, ta deg en tur til legen. God bedring! Anonymkode: 6a143...0d5 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har jo hatt elveblest før og synes ikke dette ligner i utslett. Minner meg mere om sånn type munnsår som man blir verre av om man rører ved det. Det er flere mnd siden jeg tok vaksinen også. Men hva slags utslett hadde du? Anonymkode: 1a935...a00 Elveblest på kroppen, og noe lignende det du har på hender og føtter. Kunne også få klumper/kuler under føttene og i hendene (som om jeg var stukket av en bie) som klødde og gjorde vondt. En del av elveblesten gikk over i helvetesild. Men om det er så lenge siden du ble vaksinert, er det neppe det samme. God bedring, i hvert fall! Anonymkode: 91c3e...1d5
Forundret.. Skrevet 18. januar 2022 #13 Skrevet 18. januar 2022 Har du vært borti noen som har hatt skabb de siste månedene? 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #14 Skrevet 18. januar 2022 For meg var det akkurat slik da jeg fikk hånd, fot og munnsykdom som en annen også nevner. Det blir verre når man har det som voksen, noe jeg fikk erfare to år siden... Helt jævlig. Det begynte i ansiktet også på meg. Og så flasser man av flere lag med hud i mange uker etterpå 😅 Kanskje er det noe annet, men jeg ville holdt meg unna andre bare i tilfellet! Det er ekstremt smittsomt i tilfellet. Anonymkode: 5b8e7...709 1
Ugresset Skrevet 18. januar 2022 #15 Skrevet 18. januar 2022 Får dette når jeg er veldig varm/svett over lengre tid og/eller stresser mye. Jeg aner ikke hva det er og vil gjerne vite det jeg også.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #16 Skrevet 18. januar 2022 Sjekk leververdiene dine!Gir kløe på håndflater og under beina Anonymkode: ce665...398 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #17 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For meg var det akkurat slik da jeg fikk hånd, fot og munnsykdom som en annen også nevner. Det blir verre når man har det som voksen, noe jeg fikk erfare to år siden... Helt jævlig. Det begynte i ansiktet også på meg. Og så flasser man av flere lag med hud i mange uker etterpå 😅 Kanskje er det noe annet, men jeg ville holdt meg unna andre bare i tilfellet! Det er ekstremt smittsomt i tilfellet. Anonymkode: 5b8e7...709 Tror ikke det er det. Men takk for svar:) Jeg flasser ikke og er bare rød når jeg klør. Ingenting i ansiktet heller. Kan ikke holde meg unna andre heller, jobber i helse 🙈 Anonymkode: 1a935...a00
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #18 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sjekk leververdiene dine!Gir kløe på håndflater og under beina Anonymkode: ce665...398 Har grublet litt på det. Men har du erfaring med det selv? Anonymkode: 1a935...a00
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #19 Skrevet 18. januar 2022 Ugresset skrev (10 minutter siden): Får dette når jeg er veldig varm/svett over lengre tid og/eller stresser mye. Jeg aner ikke hva det er og vil gjerne vite det jeg også. Jeg hverken svetter eller stresser, har aldri hatt noen medisinske tilstander heller som skulle tilsi at det kom utslett... er jeg tørr på hendene så klør det mere, men rart så mye som jeg vasker hendene, at det ikke har dukket opp slik før. Anonymkode: 1a935...a00
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #20 Skrevet 18. januar 2022 Forundret.. skrev (19 minutter siden): Har du vært borti noen som har hatt skabb de siste månedene? Nei, hjemmekontor og har så og si ikke møtt folk. Ingen andre i husstanden har slik. Synes ikke utslettet minner om skabb heller. Da skulle det vel kommet på resten av kroppen også? Anonymkode: 1a935...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå