Gå til innhold

Intens kløe hender og føtter (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Her er hendene i dag. Mye mindre utslett og Jar klødd mindre. Men prikkene flytter på seg, har gått prikker (som vises på bildet) på midterste ledd av pekefingeren. Klør jeg meg eller tar på området kjennes det ut som jeg skal klø meg fordervet. Jeg kjenner prikking og kløe på hender og føtter enda. 

2D1D428F-2774-4482-9AA9-E182298480B3.jpeg

Anonymkode: 1a935...a00

Hadde gått til legen med dette. Her inne blir det bare gjetting, bedre å søke lege og få avklart hva det er.

Anonymkode: 1e461...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dette er en STERK overdrivelse. Smittsomt i nære relasjoner ja, men man blir ikke smittet av å feks sitte på bussen eller en benk hvor en smittet har sittet.

Anonymkode: 783ab...d1b

Haha, jo, det er dessverre sant. Det er megasmittsomt via klær/treverk

Anonymkode: 56f69...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, jo, det er dessverre sant. Det er megasmittsomt via klær/treverk

Anonymkode: 56f69...dd1

Nei, det smitter gjennom hudkontakt og tekstiler (seng, håndklær og av og til klær). Altså i nære relasjoner. 
Kom gjerne med en kilde på at det smittes treverk.

Anonymkode: 783ab...d1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 0.37):

Du kan få skabb av å sitte på samme benk som noen som har hatt skabb. Det er sinnsykt smittsomt. Utslettet ser ut som skabb i tidlig fase, hilsen hun over

Anonymkode: 56f69...dd1

Jeg er enig i at det ser ut som skabb, men at det er så grusomt smittsomt er en overdrivelse. Her fikk 18-åringen det fra kjæresten, og hadde det i nesten 1 år før det endelig ble diagnostisert etter 6 legebesøk, sikkert 4 ulike kremer, allergitester, antihistaminer og Gud vet hva.

Verken jeg, far eller lillesøster ble smittet, og vi koser masse, har mye hudkontakt, ligger i samme seng/sofa og ser på film, ungene lekesloss osv.

Én behandling med krem på hele familien og utrensing av hele leiligheten så var vi kvitt det. 

Men er det værre om natta eller når du blir varm TS?

Anonymkode: 74c0e...fa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...