Gå til innhold

Kan jeg få barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er kanskje et rart spørsmål, men jeg er en kvinne på 30 år, som i flere år har gått uten prevensjon og har hatt kjærester/relasjoner sporadisk. Jeg har ved noen tilfeller benyttet kondom, men ofte ikke. Har begynt å lure på om jeg kan bli gravid eller om jeg er steril. Mennene har alltid «hoppet av i svingen» og jeg har aldri forsøkt å bli gravid. Jeg har tatt angrepille om noen har kommet inn i meg.  Tror dere det er mulig for meg å bli gravid om jeg aktivt prøver? Eller sier det sitt at jeg ikke har blitt det til nå? Er nå i et seriøst forhold og vil gjerne ha barn på sikt.

Hilsen bekymret kvinne 

Anonymkode: 910c3...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg du absolutt kan bli ja! Jeg personlig ble gravid når vi hoppa av i svingen. Men metoden funker for de aller fleste som ikke prøver å bli gravide. 

Anonymkode: 415e1...dcf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg nok du kan bli! Husk at selv ved aktiv prøving og alle forhold lagt til rette er det kun 20% sjanse for graviditet hver syklus. Mange par bruker månedsvis på å bli gravide, og da med bruk av både el testing, temping og fullt sikte på mål!

Det at det ikke har skjedd noe ved tilfeldige samleier, avhopping i svingen, kondombruk og angrepiller er ikke så rart 😊

Anonymkode: 047dc...8c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe galt med deg bare fordi du ikke "tilfeldigvis/uheldigvis" har blitt gravid av å "hoppe av svingen"

Vi brukte den metoden som eneste prevensjon i 3 år før vi ble gravide, etter ønske!

Har du stabil syklus og kjenner kroppen din litt, burde det ikke være store probleme å unngå å bli gravid, selv uten prevensjon.

Det er egentlig veldig få dager i en syklus det faktisk er mulig å bli gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min har brukt hoppe av i svingen minst 7-8 år uten noen ulykker, men ble gravid første gang etter 3 prøveperioder da vi sluttet med det..

Anonymkode: 7e5f7...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei. Dette er kanskje et rart spørsmål, men jeg er en kvinne på 30 år, som i flere år har gått uten prevensjon og har hatt kjærester/relasjoner sporadisk. Jeg har ved noen tilfeller benyttet kondom, men ofte ikke. Har begynt å lure på om jeg kan bli gravid eller om jeg er steril. Mennene har alltid «hoppet av i svingen» og jeg har aldri forsøkt å bli gravid. Jeg har tatt angrepille om noen har kommet inn i meg.  Tror dere det er mulig for meg å bli gravid om jeg aktivt prøver? Eller sier det sitt at jeg ikke har blitt det til nå? Er nå i et seriøst forhold og vil gjerne ha barn på sikt.

Hilsen bekymret kvinne 

Anonymkode: 910c3...b85

Ja hvorfor skulle du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...