AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Del Skrevet 18. januar 2022 Vet jeg er i prøverforumet, men er det noen som har vært gravide tidligere till tross for eggløsning rundt CD 21-22 i en syklus på 29-32 dager? Anonymkode: 5fe53...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 18. januar 2022 #2 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vet jeg er i prøverforumet, men er det noen som har vært gravide tidligere till tross for eggløsning rundt CD 21-22 i en syklus på 29-32 dager? Anonymkode: 5fe53...508 Åjada. Min første ble unnfanget med eggløsning på cd 29! har alltid hatt sen og uregelmessig el. MEN et større problem kan være for kort lutealfase. Det har aldri jeg hatt. Du er nok av den syklusen som ville fungert supert på urten vitex agnus castus! Jeg brukte den denne syklus og den skal øke progesteron / gi normal lutealfase og stabilisere eggløsning og hormonene. Jeg hadde eggløsning cd 25 forrige syklus! Og cd 24 forrige gang! Osv Denne syklusen prøvde jeg vitex og vet du, jeg fikk el på cd 16!! Det har omtrent ALDRI skjedd hos meg! I tillegg spotter jeg Ingenting nå i lutealfasen, noe jeg ofte gjør. For meg har denne urten vært helt fantastisk jeg kan nesten ikke tro det! 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Del Skrevet 18. januar 2022 Laura80 skrev (10 minutter siden): Åjada. Min første ble unnfanget med eggløsning på cd 29! har alltid hatt sen og uregelmessig el. MEN et større problem kan være for kort lutealfase. Det har aldri jeg hatt. Du er nok av den syklusen som ville fungert supert på urten vitex agnus castus! Jeg brukte den denne syklus og den skal øke progesteron / gi normal lutealfase og stabilisere eggløsning og hormonene. Jeg hadde eggløsning cd 25 forrige syklus! Og cd 24 forrige gang! Osv Denne syklusen prøvde jeg vitex og vet du, jeg fikk el på cd 16!! Det har omtrent ALDRI skjedd hos meg! I tillegg spotter jeg Ingenting nå i lutealfasen, noe jeg ofte gjør. For meg har denne urten vært helt fantastisk jeg kan nesten ikke tro det! 😀 Jeg har tatt masse C-vitaminer i håp om at lutealfasen blir lengre/lang nok... når begynte du å ta Vitex? Hvor bestilte du? Anonymkode: 5fe53...508 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. januar 2022 #4 Del Skrevet 18. januar 2022 Sen eggløsning ingen hinder for graviditet. Det krever bare mer venting og kanskje frustrasjon hvis den i tillegg er ustabil hver syklus. Men jeg har alltid vært nøye på å kartlegge den godt, så det har resultert i at jeg har to barn unnfanget på sen eggløsning (CD26 og CD29). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 18. januar 2022 #5 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har tatt masse C-vitaminer i håp om at lutealfasen blir lengre/lang nok... når begynte du å ta Vitex? Hvor bestilte du? Anonymkode: 5fe53...508 C vitaminer er bra men gjør ingenting med lutealfasen dessverre. Vitaminen B6 eller uten wild yam kan tas etter el og kan øke progesteron. Vitex agnus castus vil både øke progesteron, og rette opp hormoner og gjøre at el kommer til normal tid. Jeg bestilte her : https://www.apotekhjem.no/agnus-castus-50ml jeg tok det fra cd 2. (fikk den først da, hadde starter cd1 dersom jeg hadde hatt den da) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Del Skrevet 18. januar 2022 Gravid med eggløsning CD32 (hadde kjemisk syklusen før, så fikk aldri mensen tilbake før gravid). Anonymkode: be4df...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Del Skrevet 19. januar 2022 Så lenge lutealfasen (perioden mellom eggløsning og første menstruasjonsdag) er lang nok er det neppe noe problem med sen eggløsning. Jeg har selv en, relativt sett, sen eggløsning, på dag 15-17 i en syklus på stort sett 26-27 dager. Lutealfasen min er på 10-11 dager. Har allikevel blitt gravid på første forsøk to ganger https://www.healthline.com/health/pregnancy/short-luteal-phase#causes https://www.verywellfamily.com/luteal-phase-1960086 Vet ikke hvor lenge du har prøvd, men om det ikke har klaffet etter 6 måneder og/eller du opplever mange mulige kjemiske graviditeter i kombinasjon med kort lutealfase ville jeg personlig ha luftet det for en gynekolog. Anonymkode: c86ca...9aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #8 Del Skrevet 19. januar 2022 Takk for tips og deling av erfaringer. Dette blir femte prøveperiode. Skal prøve Vitex og oppsøke lege/gynekolog hvis jeg ikke blir gravid denne måneden/neste måned. Anonymkode: 5fe53...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Del Skrevet 19. januar 2022 Jeg har lange og uregelmessige sykluser. Alt mellom 45 og 65 dager. Klarte aldri få no ordentlig oversikt over eggløsning, men ble gravid etter 8mnd uten hjelp. Anonymkode: d33ef...e97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #10 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har lange og uregelmessige sykluser. Alt mellom 45 og 65 dager. Klarte aldri få no ordentlig oversikt over eggløsning, men ble gravid etter 8mnd uten hjelp. Anonymkode: d33ef...e97 Takk for at du delte - det var oppløftende å høre. Kan jeg spørre om hvor ofte du hadde samleie? Anonymkode: 5fe53...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #11 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Takk for at du delte - det var oppløftende å høre. Kan jeg spørre om hvor ofte du hadde samleie? Anonymkode: 5fe53...508 Lite under mensen og uka etter. Ellers så var det vel hver 2-4 dag. Det ble litt mye og kjedelig etter noen måneder da, og jeg begynte å bli lei av sex. Prøvetiden var tung med mye skuffelse men jeg sitter nå gravid og er glad vi holdt ut Anonymkode: d33ef...e97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #12 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lite under mensen og uka etter. Ellers så var det vel hver 2-4 dag. Det ble litt mye og kjedelig etter noen måneder da, og jeg begynte å bli lei av sex. Prøvetiden var tung med mye skuffelse men jeg sitter nå gravid og er glad vi holdt ut Anonymkode: d33ef...e97 Det er omtrent den hyppigheten vi har nå også... Jeg er redd for at sex bare skal bli noe vi må/noe kjedelig, men er heldigvis ikke der helt ennå... Men siden dere klarte det med en slik hyppighet håper jeg det holder for oss også. Anonymkode: 5fe53...508 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå