Gå til innhold

Å koke poteter


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun sa også at det må koke minst fem minutter for å få vekk "melsmaken".

Dette glemte mamma å fortelle meg, så det ble ganske miserabel smak første gang. Gikk kjempe lenge før jeg prøvde meg igjen... Men jeg klarte det til slutt :)

Du høres forresten ut som meg første gang jeg klarte å koke poteter, for å ikke snakke om første gang jeg klarte å lage seibiff og ringte mamma i hysterisk glede. Hun var på "dame-forening" og de ler fortsatt over meg for dette :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette glemte mamma å fortelle meg, så det ble ganske miserabel smak første gang. Gikk kjempe lenge før jeg prøvde meg igjen... Men jeg klarte det til slutt :)

Du høres forresten ut som meg første gang jeg klarte å koke poteter, for å ikke snakke om første gang jeg klarte å lage seibiff og ringte mamma i hysterisk glede. Hun var på "dame-forening" og de ler fortsatt over meg for dette :ler:

:ler:

Hehe, ja, jeg kan lett bli stolt over slikt :)

Men kanskje mest fordi pappa jobbet i bransjen før og er en mester på kjøkkenet, jeg har litt å leve opp til da. Og mamma har jo husmorskolen, mens Frysepulver var middels i heimkunnskap :)

Jeg har ødelagt utallige omeletter også før jeg skjønte at det var lurt å skru ned varmen litt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ødelagt utallige omeletter også før jeg skjønte at det var lurt å skru ned varmen litt... ;)

Jeg har lagt ned veto på omelett, jeg kan lage røren - men steke den det må mannen min.... Jeg har aldri laget en vellykket omelett :ler:

Men slik at det er sagt altså... Jeg begynner å komme meg på kjøkkenet.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt ned veto på omelett, jeg kan lage røren - men steke den det må mannen min.... Jeg har aldri laget en vellykket omelett :ler:

Men slik at det er sagt altså... Jeg begynner å komme meg på kjøkkenet....  :sjenert:

Jeg har det sånn med pannekaker jeg... Røren ender alltid i vasken fordi jeg blir så sint fordi pannekakene til slutt ser ut som eggerøre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig! Godt å høre at det finnes noen i samme situasjon - at man ikke blir ledd av fordi man ikke fikk "å lage jevning" inn med morsmelken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid moro å få til ting man i utgangspunktet trodde ville bli vanskelig, enten det dreier seg om å koke poteter, strikke skjerf eller føde barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Godt å høre at det finnes noen i samme situasjon - at man ikke blir ledd av fordi man ikke fikk "å lage jevning" inn med morsmelken ;)

Ja du sier noe der... har ei venninne som har kunnet dette siden hun var 5 år eller noe, så hun får seg gode lattere av meg når jeg forteller stolt at jeg faktisk fikk til å lage eplekake etter 7 forsøk :ler:

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...