Gå til innhold

Kan man bli en alfahann?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne bli en alfa som alle damene er tiltrukket av. Men jo mer jeg researcher hvordan bli en alfa, jo mer overbevist blir jeg over at det ikke er mulig å "trene" seg til å bli en alfa. Enten er man en, eller så er man ikke en.

Er dette riktig? Skal jeg gi opp drømmen eller ikke?

Anonymkode: fa9a4...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe man er, ikke noe man blir. Dessverre. Det går ikke an å trene seg opp til det. Du vil da bare fremstå som en gjøk som tror du er noe, og som prøver å bestemme. Det blir raskt slått ned på. 

Anonymkode: ef18b...b34

• Liker 8
Skrevet

Selvfølgelig kan du det. På samme måte som du kan gå fra tynn og spinkel til stor og sterk. Det krever bare masse innsats (årevis).

Men dropp alt du har av fordommer eller tanker om hva alfa er eller ikke er. Alfa er ikke de som snakker høyest, tar mest plass, har størst muskler eller ligger med mest kvinner. En alfa er den alle gutta respekterer og lytter til, og som behandler både menn og kvinner med knusende ro og respekt.

En kompis av meg er ikke verdens største eller sterkeste. Han er egentlig ganske nerdete. Men når han snakker hører alle etter, og gutta på gymmen og på jobb ser opp til han.

Kom over denne forleden. Tror mange på KG kunne hatt nytte av det: Introverted Alpha

Anonymkode: 3e6af...730

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig kan du det. På samme måte som du kan gå fra tynn og spinkel til stor og sterk. Det krever bare masse innsats (årevis).

Men dropp alt du har av fordommer eller tanker om hva alfa er eller ikke er. Alfa er ikke de som snakker høyest, tar mest plass, har størst muskler eller ligger med mest kvinner En alfa er den alle gutta respekterer og lytter til, og som behandler både menn og kvinner med knusende ro og respekt.

En kompis av meg er ikke verdens største eller sterkeste. Han er egentlig ganske nerdete. Men når han snakker hører alle etter, og gutta på gymmen og på jobb ser opp til han..

Kom over denne forleden. Tror mange på KG kunne hatt nytte av det: Introverted Alpha

Når tror jeg TS ville tiltrekke seg damer. Ikke gutta på gymmen eller jobben.

Anonymkode: 2923c...165

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Når tror jeg TS ville tiltrekke seg damer. Ikke gutta på gymmen eller jobben.

Anonymkode: 2923c...165

Han vasser i damer også.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men dropp alt du har av fordommer eller tanker om hva alfa er eller ikke er. Alfa er ikke de som snakker høyest, tar mest plass, har størst muskler eller ligger med mest kvinner. En alfa er den alle gutta respekterer og lytter til, og som behandler både menn og kvinner med knusende ro og respekt.

En kompis av meg er ikke verdens største eller sterkeste. Han er egentlig ganske nerdete. Men når han snakker hører alle etter, og gutta på gymmen og på jobb ser opp til han.

Akkurat! 

En ting er sikkert, menn som tror de selv er alfaer er det overhodet ikke! De som virkelig er det tenker ikke over det. De er bare den naturlige lederen og midtpunktet rett og slett bare ved å være seg selv. De oppnår respekt fra alle uten å måtte jobbe for det. En alfa ligger ikke rundt og oppfører seg som en idiot fordi han har draget på damene. Det er heller ikke en muskelbunt som oppnår respekt i form av at folk er redd for han.

Det meste kan læres, men akkurat her er det en lang vei å gå fordi det for mange er snakk om å endre personligheten. Og det er ikke lett.

Anonymkode: 672d4...a19

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil gjerne bli en alfa som alle damene er tiltrukket av. Men jo mer jeg researcher hvordan bli en alfa, jo mer overbevist blir jeg over at det ikke er mulig å "trene" seg til å bli en alfa. Enten er man en, eller så er man ikke en.

Er dette riktig? Skal jeg gi opp drømmen eller ikke?

Anonymkode: fa9a4...c79

Du kan utvikle deg til å bli en tøffere type med mental og fysisk trening. Med alder kommer også ofte selvtillit og visdom. 

Men det handler mye om holdning. Om en desperat forsøker å være alfa faller en gjennom. De som ikke trenger å tøffe seg, men har en naturlig aura er noe annet. Det handler om energien du gir ut. 

Anonymkode: 3a55b...16f

• Liker 3
Skrevet

En alfahann må ha snakketøyet i orden og være fast i blikket. For 40 år siden var kanskje en klassisk alfahann muskulær og tøff i trynet. Alfahann anno 2021 kan godt være spedbygd kar med pikehender. 

Anonymkode: f174f...8bf

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Akkurat! 

En ting er sikkert, menn som tror de selv er alfaer er det overhodet ikke! De som virkelig er det tenker ikke over det. De er bare den naturlige lederen og midtpunktet rett og slett bare ved å være seg selv. De oppnår respekt fra alle uten å måtte jobbe for det. En alfa ligger ikke rundt og oppfører seg som en idiot fordi han har draget på damene. Det er heller ikke en muskelbunt som oppnår respekt i form av at folk er redd for han.

Det meste kan læres, men akkurat her er det en lang vei å gå fordi det for mange er snakk om å endre personligheten. Og det er ikke lett.

Yes, akkurat dette.

Morsomt å se på dem som tror de er alfa..men som er så langt fra alfa som det er mulig å komme. 
Alfa er alt annet enn han som flekser muskler og behandler kvinner som boss.

• Liker 5
Skrevet
Vera skrev (55 minutter siden):

Yes, akkurat dette.

Morsomt å se på dem som tror de er alfa..men som er så langt fra alfa som det er mulig å komme. 
Alfa er alt annet enn han som flekser muskler og behandler kvinner som boss.

Og det morsomste er i grunnen de som setter på datingprofilen sin at de er alfa, gjerne sammen med et bilde i bar overkropp hvor de flekser muskler.😂 Og selvfølgelig med et par tatoveringer i tillegg, for å vise hvor barske og mandige de er...😂

• Liker 3
Skrevet

Finnes mange dyre kurs for å bli Alpha. 

Anonymkode: 1bdf2...67c

• Liker 1
Skrevet

Bare et tullete navn usikre menn higer etter og bøllete mannssjåvinister bruker for å rettferdiggjøre oppførselen sin., som om det hører til ifra naturens side. Ikke noe du trenger ts. Selvsikkerhet og bli bedre sosialt vil hjelpe mye.

Anonymkode: 795bb...a71

• Liker 5
Skrevet

En alfahann må ha snakketøyet i orden og være fast i blikket. For 40 år siden var kanskje en klassisk alfahann muskulær og tøff i trynet. Alfahann anno 2021 kan godt være spedbygd kar med pikehender. 

Nei, han kan ikke det🤣

Anonymkode: 5aa04...6d3

• Liker 4
Skrevet

Målet er jo å tiltrekke damer da. 

Anonymkode: 782c5...f35

Skrevet

Alfa? 
Er ikke det uttrykket blitt utdatert enda? Hva er formålet med å være en såkalt alfa? Hva slags egenskaper har liksom en alfa? 

Kvinner ønsker seg en genuin mann, en mann som har god selvtillit, er trygg i seg selv, tør å være både sterk og svak, som har ekte følelser og som ikke føler behov for å "tøffe seg" for omverdenen. Brøleaper som løper rundt og flekser muskler, er skrythalser, eller tror de kan få seg dame ved å "bli en alfa", er langt nede på lista. 

Anonymkode: d5ac1...fb4

Skrevet

Nå bruker jeg ikke egentlig begreper som «alfa» og «beta», men vil ikke det variere mye fra person til person - og i det minste fra miljø til miljø? Hva som er «universelt attraktivt» er neppe spesielt universelt. 

Jeg tenker at en mann som mange blir tiltrukket av (som er det jeg tenker er en alfa) bør være flink til å snakke for seg, være et naturlig midtpunkt (…stikkordet her er «naturlig». Man trenger ikke nødvendigvis ta mye plass, men folk lytter når man sier noe og man er ikke redd for å ta ansvar i gruppa eller si hva man mener.) Man forstår de sosiale kodene (morsom når det passer, seriøs når det passer), behandler alle rundt seg med respekt og varme - uten å la seg bli tråkket på. 

Menn som skal tøffe seg, flekse muskler, skremme, ta masse plass og bølle rundt er laaaaaaangt fra alfaer i mitt miljø i hvert fall. 

Anonymkode: 4c41e...427

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke lett, men det går an. "Alfa" koker i all hovedsak ned til å ha god selvtillit, være sikker på seg selv, og å være prinsipiell. Vær ærlig med deg selv og andre, vær den beste personen du kan være. 

Men det krever disiplin og trening. Du blir ikke å utstråle "leder" over natta. 

Som nevnt, du må være 100% ærlig med deg selv - gå inni deg selv, og ta tak i problemene dine. 

Personlig tror jeg ikke på alfa,beta,sigma,omega,osv. klassifisering.  

Anonymkode: 90e7b...5f1

Skrevet

Jeg tror et sånt forsøk på å bli alfahann fort blir en pinlig affære.

Jeg foreslår å være mer blant folk og få sosial trening. Det gir selvtillit til å være seg selv.

• Liker 4
Skrevet

Jo du kan. Begynn å trene. Få på bra diett.

og viktigst av alt. Slutt å bry deg om kvinner. Da kommer de løpende. 

Anonymkode: 50c15...f43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...