Gå til innhold

Smerter i underlivet

Skytte

Anbefalte innlegg

Igårkveld da vi skulle :kline: litt gjorde det noe så forferdelig vondt inni der...

Uansett hvilken vei vi prøvde gjorde det like skrekkelig vondt :tristbla:

Kjente på livmortappen og det var ikke spes godt, den satt høyt oppe og kjentes hard ut..

Sorry detaljene, men lurer bare på om noen andre har opplevd dette før?

Magen er litt i ulage for tiden, men det kan vel ikke gjøre meg så overfølsom inni der?

Lå lenge etterpå og bare vred på meg..Idag var det vondt å sette seg og litt vondt når jeg gikk, spes ned trapper...

Blir litt redd jeg..Det er ikke så ille nå, men er fortsatt støl i magen. Kjennes ut som jeg har tatt 200 situps...(skulle jeg forresten ha gjort ;) )

Håper noen har noen erfaringer med lignende saker...Kan det være en spire...? Tørr ikke håpe på det engang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det kan jo være en spire. Enda noen dager igjen til du får se. men jeg gikk og hadde mensen smerter flere dager før ikm og gjorde veldig vondt i livmoren til tider....

Skal krysse for deg, for jeg vet ikke om noe ellers.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på gu i sommer og sa at vi prøvde, da sa gyn at alt så bra ut..

Skal dit pånytt i november til samtale og undersøkelse....Gruer meg meg. Vil ikke. Vil ikke det skal være noe galt.......Syns vi har prøvd lenge nok :tristbla:

Hva er egentlig endeomitrose eller hva det var :roll: Ikke god på slike lange vanskelige ord......... :sjenert: Er det sånn cyste på livmoren? Huff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så vet jeg ikke helt hva det er. Jeg la inn en tråd her en gang om at jeg hadde vondt etter sex, og fikk da spørsmålet om jeg har blitt sjekka for det. Symptomene er blant annet at man kan ha vondt etter man har hatt sex. Det kan også virke inn på det å få barn, så vidt jeg vet. Men jeg tror ikke det har noen sammenheng med cyster...?

Det er sikkert noen her inne som vet mye mer enn meg! ;) Prøv å søk i gamle tråder her og på helseforumet, så finner du nok noe. Kanskje min gamle tråd er der ennå, jeg kan lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant blant annet denne

Ser ut som om det har noe med cyster å gjøre allikevel. Så mye for min informasjon altså. ;) Spør gynekologen din du, og ikke uroe deg for dette. Jeg har som sagt hatt trøbbel med smerter etter sex, og gynekologen min sier jeg er helt frisk. Han mener at av og til kan man ta for hardt i i enkelte stillinger, og spenne seg. Nervetrådene kan bli strukket, og det kan gjøre at man føler seg støl og får vondt ei stund. Det trenger ikke være noe verre enn det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er første gangen jeg har hatt det sånn...Men det var jo så vondt at det kan skremme hvemsomhelst fra å prøve det flere ganger. Og det blir det i allefall ikke bebiser av... :tristbla:

Må prøve å sjekke ut dette nærmere ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..har lest på det der nå..må visst bare vente og spørre han ja...

Kan ikke si at vi tok sånn i...var bare helt sånn rolig... :rodme:

Men det kjentes ut som noe var løst eller ett eleer annet galt inni der, uansett hvor forsiktige vi var...

Kommer til å løsne i sømmene om det nå er noe galt........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endometriose er en tilstand der vev som likner livmorslimhunnen vokser utenfor livmoren (som kalles endometrium). F.eks på eggstokker, bukhinne, tarmer eller urinblære.

Endometriose reagerer på samme måte som livmorslimhinnen gjennom syklus med å vokse og gi blødning ved mens. Bladet kan ikke støtes ut som en vanlig mens, men samles i stedet opp som blodfylte cyster på eggstokkene (pop. kalt "sjokoladecyster") eller gir småblødninger under bukhinnen.

Endometriose oppdages enklest ved laparoskopi (kikkehullsoperasjon gjennom navlen).

Men - selv om en av "symptomene" på endometriose er samleiesmerter (spesielt i tiden før mens, og særlig ved dype støt) så vil ikke det automatisk bety at du har endometriose.

Og dersom du skulle ha endometriose (som er en av de vanligste kvinnesykdommene, siden nesten 20% får endometriose i løpet av sin fruktbare alder), så vil ikke det automatisk si at du ikke kan få barn heller.

Bare 30-40% av de med endometriose vil ha problemer med å bli gravid.

Så jeg ville ikke tatt sorgene på forskudd om jeg var deg.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Chiquita! Hva ikke du vet?! Jeg blir så imponert!

Skal ikke ta sorgene på forskudd! Har heldigvis ikke tid til å tenke så voldsomt på det akkurat nuh! Satser på at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Chiquita! Hva ikke du vet?! Jeg blir så imponert!

Vel, jeg har et hefte som omhandler endometriose fra min utredning, som jeg fikk mens legen mistenkte endometriose hos meg (noe jeg ikke hadde alikevell)

Så med et slikt info-hefte så er det ikke så vanskelig "å vite" ting, vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

Til Skytte

jeg hadde det AKURAT på samme måte for 3 dager siden! det var som det var baarberblader inni der, det var gruuuusomt!

men jeg VET det ikke er noe syste eller noe annet fordi jeg hadde innvendig UL bare noen dager før...

det som skjedde var at igår slo eggetesten ut! så jeg tror egentlig det var litt ømt i livmor og slike ting.

ta det helt mero!

det er litt vondt enda her men ikke så ille, for det var J@vlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...