AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #61 Del Skrevet 18. januar 2022 Odd er et fint navn… En lovende karriere i internasjonalt næringsliv! Eller Asle, da er det bare å flytte til Sverige 😂 Anonymkode: 0d347...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #62 Del Skrevet 18. januar 2022 Alexander, Fredrik, Henrik, Christian og William Anonymkode: 4f19e...365 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #63 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enkle navn som aldri eller sjelden har vært på en topp 10-liste går ofte igjen i høystatusområder, sjelden dobbeltnavn så fremt ikke minst ett av dem er svært korte (Ole Martin er høystatusnavn, Michelle Aurelia er ikke). Navn som ser ut som de er oppfunnet eller kunne blitt brukt i en amerikansk såpeserie er motsatt. Det er veldig lett å se på navn hvem foreldrene er. Foreldrene til Oscar, Marie og Petter har høy utdannelse og høy kulturell kapital. Foreldrene til Chrisander, Celine Alexandra og Melina er unge foreldre med lav utdannelse og lav kulturell kapital. Anonymkode: 7a8e5...dc4 Nettopp! 👆 Anonymkode: 59774...902 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chagall Skrevet 18. januar 2022 #64 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Er guttenavnet gil høystatus, eller bare rart og harry? Anonymkode: 8241b...5b5 Gil? Det er harry og lavstatus. Som alle engelskspråklige korte importerte navn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #65 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er det IKKE🤣 Hilsen Bærum Anonymkode: b2db5...9d4 I Bærum har en navneforsker en ‘H’er teori’; Herman, Hermine, Henrik, Håkon, Hedda. Hedvig. Anonymkode: fdbec...74b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #66 Del Skrevet 18. januar 2022 Konrad, Vincent, Carl- koblinger, Wilhelm. August. Tidemann. Hermine, Filippa, Margrethe, Alexandra kan være begge deler gitt. Anonymkode: fdbec...74b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #67 Del Skrevet 18. januar 2022 Foreldrene til Herman og Hermine er uføre og har høy kulturell kapital. Nei forresten. For det er en dødssynd å ikke generalisere. Anonymkode: 2bd2f...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chagall Skrevet 18. januar 2022 #68 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Alexandra kan være begge deler gitt. Anonymkode: fdbec...74b Men Sandra kan bare være en ting... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #69 Del Skrevet 18. januar 2022 Jeg ble ikke overrasket da et snobbete par jeg vet om kalte sønnen sin for Hans Wilhelm. De er selvfølgelig begge oppvokst på beste vestkant, i likhet med sine foreldre. Alle i familien har statusyrker eller høye stillinger. Det er ingen i familiene som skiller seg ut, eller ikke har kommet inn på studier rett etter vgs, byttet studier eller rotet i 20-årene. Jeg har alltid lurt på hva som skjer i slike familier dersom et av barna plutselig er litt annereledes.... Anonymkode: 04ea7...57d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chagall Skrevet 18. januar 2022 #70 Del Skrevet 18. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ble ikke overrasket da et snobbete par jeg vet om kalte sønnen sin for Hans Wilhelm. De er selvfølgelig begge oppvokst på beste vestkant, i likhet med sine foreldre. Alle i familien har statusyrker eller høye stillinger. Det er ingen i familiene som skiller seg ut, eller ikke har kommet inn på studier rett etter vgs, byttet studier eller rotet i 20-årene. Jeg har alltid lurt på hva som skjer i slike familier dersom et av barna plutselig er litt annereledes.... Anonymkode: 04ea7...57d I min erfaring holder slike familier sånt litt hemmelig. Per har ikke 'hoppet av juss for å gå psykologi' han har rett og slett 'gått ferdig den jussen han skulle eller ville ta'. Datteren som må ta til takke med bibliotekarstilling er 'ferdig med sine klassiske litteraturstudier' og arbeider med forbindelser i forlagsbransjen. Sammenligne med våre andre sine mødre som ringer hele bygda for å fortelle at man er kasta ut av militæret for tukling med kjønnsorganet i dusjen. Satt på spissen, men jepp. Endret 18. januar 2022 av Chagall 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #71 Del Skrevet 18. januar 2022 Leopold. Anonymkode: fdbec...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmuleSMitt Skrevet 18. januar 2022 #72 Del Skrevet 18. januar 2022 Neanderthaler 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #73 Del Skrevet 18. januar 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er nye bøllenavn nå. Holder en knapp på Lucas og Liam. Og Leander. Anonymkode: 02f67...490 Og Adrian 😊 Anonymkode: b993c...db2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #74 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uttales som Tidemann i sesam stasjon, tror jeg? 😄 Anonymkode: 20195...7ca Jepp! Jeg synes det er skikkelig kult! Anonymkode: 78bf2...695 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #75 Del Skrevet 18. januar 2022 Tenker enkle klassiske navn. Ta fir eksempel barna til Jenny Skavlan, er det ikke Åse og Eva de heter? Eller hva med Liv, Sonja, Solveig, Anna. Alf, Trygve, Sverre, Eirik, Olav.., Ofte starter jo trender hos eliten, men blir overtatt av vanlige folk. Ser noen har nevnt Caroline og Cecilie over her. De var kanskje overklassenavn en gang i tida, men ble etterhvert så vanlige at de ikke har samme status. Sofie er og nevnt tidligere, men det er jo et av de vanligste jentenavnene for tida, og brukes av alle samfunnslag. Kan ikke regnes som ovetklassenavn. Anonymkode: dbf25...c2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #76 Del Skrevet 18. januar 2022 Bernard! Anonymkode: cf3d3...90a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #77 Del Skrevet 18. januar 2022 Nina og Henrik Anonymkode: dc7dc...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #78 Del Skrevet 18. januar 2022 Chagall skrev (4 timer siden): Gil? Det er harry og lavstatus. Som alle engelskspråklige korte importerte navn. Haha, ja, enig. I tilfellet jeg vet om er det moren som prøver å fremstå smartere enn hun er og at gil liksom er et fancy fransk navn. Anonymkode: 8241b...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #79 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så rart, jeg ville sagt Caroline og Cecilie er trashy navn. Anonymkode: 0c239...93b Really? Anonymkode: 5cfeb...2d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #80 Del Skrevet 18. januar 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Ja. I fengsel og i hospits. Anonymkode: 6ff0f...d03 😂 Anonymkode: cc211...12b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå