AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Del Skrevet 18. januar 2022 Jeg har ikke fått positiv eggløsning. Legger ved noen bilder av syklusen min. I desember måtte jeg får tabletter for å stoppe mensen😓 lurer på å bestille legetime, men hva kan de sjekke hos legen? Eller blir jeg sendt videre til gyn? Har bare logget mensen siden oktober Anonymkode: 04693...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Del Skrevet 18. januar 2022 Har du nettopp sluttet å p-piller eller tatt vaksine? Syklusen din ser veldig uregelmessig ut. Høres lurt ut å ta en tur til gyn. Du blir henvist videre fra fastlegen. Anonymkode: 7bcbc...134 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du nettopp sluttet å p-piller eller tatt vaksine? Syklusen din ser veldig uregelmessig ut. Høres lurt ut å ta en tur til gyn. Du blir henvist videre fra fastlegen. Anonymkode: 7bcbc...134 Jeg hadde hormon spiral til juni og tok en p sprøyte i juni, har ikke brukt noe siden da, p sprøyten varte til september. Så er på pp4 nå😓 tok også korona vaksine i juli og august😊 Anonymkode: 04693...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Del Skrevet 18. januar 2022 Be om henvisning til gyn. Anonymkode: e4f4c...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Del Skrevet 18. januar 2022 Vaksinen kan gi lange blødninger og dermed også manglende eggløsning, kan det være årsaken ? Jeg tror du trenger hjelp skal du få skikk på sen syklusen der ja, den ser dessverre ikke så lovende ut… du kan teste ut hormoner hos lege/ gynekolog for å prøve få i gang eggløsning og få mer regelmessig syklus, men er ikke sikkert det hjelper hos alle. Noen leger mener kanskje også du må vente en stund og se om det kan stabilisere seg selv først. Jeg har villet melde inn blødnings bivirkningene etter vaksinen på Helse-Norge, tror nok feilen med hormonene ligger der. Anonymkode: 825d1...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 18. januar 2022 #6 Del Skrevet 18. januar 2022 P-sprøyte kan gi blødningsforstyrrelser og manglende eggløsning i mange mange måneder etter at man har sluttet. Dette er helt vanlig, og nok ikke noe en lege vil gjøre noe med nå. Ha sex regelmessig, og se om det blir mer skikk på syklusen etter noen måneder til. 4pp er jo uansett ingenting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Del Skrevet 18. januar 2022 Hvordan er kostholdet ditt og livsstilen? Stress, søvn? Koffeininntak? D-vitamin? Kanskje det er noen grep du kan ta der, for å hjelpe kroppen og legge et godt grunnlag mens du venter på hjelp/normalisering av syklus? Anonymkode: 18887...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Del Skrevet 18. januar 2022 ikke forvent å få så mye hjelp med dette. det er også veldig lang ventetid hos gynekolog. om blodprøver er normale kan de ikke gjøre noe. Anonymkode: 5e4d9...3e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 18. januar 2022 #9 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde hormon spiral til juni og tok en p sprøyte i juni, har ikke brukt noe siden da, p sprøyten varte til september. Så er på pp4 nå😓 tok også korona vaksine i juli og august😊 Anonymkode: 04693...06b Tok du både spiral og p-sprøyte i juni? Dette er utrolig sterke preparater. Jeg ser også at syklusen din ser unormal ut, så den har sikkert ikke stabilisert seg enda pga disse preparatene, og hvis du har tatt Covid-vaksine blir jo syklusen forstyrret da også. Du har bare prøvd 4 mnd, det er ikke så mye - det er helt normalt. Hvor gammel er du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #10 Del Skrevet 18. januar 2022 Vil anbefale at du begynner å ta basaltemperaturen for å sjekke om du har eggløsning eller ikke. Anonymkode: 37a56...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #11 Del Skrevet 18. januar 2022 Rosatoast skrev (7 timer siden): Tok du både spiral og p-sprøyte i juni? Dette er utrolig sterke preparater. Jeg ser også at syklusen din ser unormal ut, så den har sikkert ikke stabilisert seg enda pga disse preparatene, og hvis du har tatt Covid-vaksine blir jo syklusen forstyrret da også. Du har bare prøvd 4 mnd, det er ikke så mye - det er helt normalt. Hvor gammel er du? Jeg er 34år Anonymkode: 04693...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vil anbefale at du begynner å ta basaltemperaturen for å sjekke om du har eggløsning eller ikke. Anonymkode: 37a56...717 Det vil si ta tempen hver dag? Leste litt om det nå😊 det er noe jeg kan få til😊 Anonymkode: 04693...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #13 Del Skrevet 18. januar 2022 La Luna skrev (10 timer siden): P-sprøyte kan gi blødningsforstyrrelser og manglende eggløsning i mange mange måneder etter at man har sluttet. Dette er helt vanlig, og nok ikke noe en lege vil gjøre noe med nå. Ha sex regelmessig, og se om det blir mer skikk på syklusen etter noen måneder til. 4pp er jo uansett ingenting. Jeg tok kun en sprøyte, aldri brukt det utenom den ene sprøyta. Er det virkelig sånn at det kan henge i så lenge av en dose?😱 Anonymkode: 04693...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #14 Del Skrevet 18. januar 2022 Rosatoast skrev (7 timer siden): Tok du både spiral og p-sprøyte i juni? Dette er utrolig sterke preparater. Jeg ser også at syklusen din ser unormal ut, så den har sikkert ikke stabilisert seg enda pga disse preparatene, og hvis du har tatt Covid-vaksine blir jo syklusen forstyrret da også. Du har bare prøvd 4 mnd, det er ikke så mye - det er helt normalt. Hvor gammel er du? Jeg tok ut spiral og fikk satt p sprøyte samme mnd ja😊 Anonymkode: 04693...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #15 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan er kostholdet ditt og livsstilen? Stress, søvn? Koffeininntak? D-vitamin? Kanskje det er noen grep du kan ta der, for å hjelpe kroppen og legge et godt grunnlag mens du venter på hjelp/normalisering av syklus? Anonymkode: 18887...0e5 Helt normalt kosthold, litt stillesittende av meg. Ikke så mye stress, men sliter litt med angst og innvendig stress. Søvn er ok, bruker melatonin. Går på kraftig d-vitamin dråper. Anonymkode: 04693...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #16 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vaksinen kan gi lange blødninger og dermed også manglende eggløsning, kan det være årsaken ? Jeg tror du trenger hjelp skal du få skikk på sen syklusen der ja, den ser dessverre ikke så lovende ut… du kan teste ut hormoner hos lege/ gynekolog for å prøve få i gang eggløsning og få mer regelmessig syklus, men er ikke sikkert det hjelper hos alle. Noen leger mener kanskje også du må vente en stund og se om det kan stabilisere seg selv først. Jeg har villet melde inn blødnings bivirkningene etter vaksinen på Helse-Norge, tror nok feilen med hormonene ligger der. Anonymkode: 825d1...a1a Jeg har meldt inn blødnings forstyrrelsen😊 Anonymkode: 04693...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 19. januar 2022 #17 Del Skrevet 19. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tok ut spiral og fikk satt p sprøyte samme mnd ja😊 Anonymkode: 04693...06b Det er sterke preparater og det kan jo sees som en dobbel dose nesten. Som en annen sa, p sprøyte kan gi forstyrrelser. Men uansett, du har bare prøvd 4 ganger - og det kan ta 6 mnd før syklus er seg selv igjen. Så det er nok ikke noe legen kan hjelpe med enda, du må faktisk være tålmodig og ikke stresse. Som sagt, det er ikke 6 mnd siden preparatet gikk ut av kroppen din en gang. Vedder på at du blir gravid når det er 6-7 mnd siden p støryten gikk ut av kroppen. Endret 19. januar 2022 av Rosatoast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 19. januar 2022 #18 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg tok kun en sprøyte, aldri brukt det utenom den ene sprøyta. Er det virkelig sånn at det kan henge i så lenge av en dose?😱 Anonymkode: 04693...06b Ja, blødningsforstyrrelsene kan fint skyldes p-sprøyta, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå