Gå til innhold

Er lege en drittjobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi man møter syke folk og må ta på ekle ting? 

Anonymkode: df9e5...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg lege, men det kan virke som at de har en lite fleksibel arbeidsdag med få muligheter til avspassering og hjemmekontor. 

Anonymkode: 6b82b...8fb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke derfor. «Lege» kan være så mangt; fastlege, hudlege, diverse kirurger osv. De ulike jobbene har ulike ulemper og fordeler. Hvor man jobber er også avgjørende. 

Anonymkode: 3409c...255

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi man møter syke folk og må ta på ekle ting? 

Anonymkode: df9e5...4d9

Med slike tanker er det nok ikke lege som er riktig valg.  Vi trenger mange flere leger, for nå mangler vi fastleger, og de som jobber som fastleger har fått altfor mye å gjøre.

For å bli lege bør man både være flink nok til å komme inn på studiet og ha evner til å klare det.  I tillegg bør man ha empati og omsorg for pasientene.

Jeg skulle ønske at jeg hadde hatt evner til å studere medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi man møter syke folk og må ta på ekle ting? 

Anonymkode: df9e5...4d9

Jeg misunner ikke den legen som skal ta prostatatest på meg.....da skal jeg ikke dusje eller tørke meg bak på et par dager i forveien. Da skal de få kjenne på at de må jobbe for pengene.

Anonymkode: fdb94...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg misunner ikke den legen som skal ta prostatatest på meg.....da skal jeg ikke dusje eller tørke meg bak på et par dager i forveien. Da skal de få kjenne på at de må jobbe for pengene.

Anonymkode: fdb94...437

Drit i det da. De har sett 100 ganger verre i praksis under studiet. De blir ikke sjokka over bæsjen til en tilfeldig mann 🥸