Gå til innhold

Halvsøsken i samme barnehage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kaneel skrev (1 minutt siden):

Dette barne vil forstå og lære en ting ut av det å det er at pappa foretrekker det andre barnet fremfor han. Et vil gå på selvfølelsen løs om ikke ungen er Steinstokk dum da noe det tyder på det ikke er da mor alt forutser denne reaksjonen. Idiotisk av far! Bytt Bhg 

Den dagen mor fikk barn med feil mann var den sannhetennet faktum. Må være bedre med kontakt med faren i bh enn ikke i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Chagall skrev (Akkurat nå):

Den dagen mor fikk barn med feil mann var den sannhetennet faktum. Må være bedre med kontakt med faren i bh enn ikke i det hele tatt.

Selvsagt. Du vet ikke hvorfor de ikke er sammen! Barnet har kontakt med far. Og det er bra . Er derimot ikke bra å dytte prioriteringen opp i trynet på et lite barn på denne måten. Mest sannsynlig blir det søsken rivalisering og ikke venneskap ut av det

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

............ Og når man hører at far her kun har samvær annenhver helg, så er det vel ganske tydelig at far ikke prioriterer eldste barnet sitt, men at det nye barnet tar "plassen" til eldste. ...........

Anonymkode: 835fb...05d

Nå sier jo ikke TS noe om hvorfor det er samvær bare annenhver helg.  Det kan like gjerne være økonomisk eller annerledes motivert av TS som at "far ikke prioriterer eldste barnet sitt".

• Liker 8
Skrevet

Samvær annenhver helg når de bor i nærheten synes jeg er lite. Nærheten på grunn av samme  barnehage.  Jeg vet om tilfeller annenhver helg men da har avstanden vært Oslo - nord Norge.

Anonymkode: 1105b...cea

• Liker 2
Skrevet

barnet forstår det, blir det sårt pga det, vil jeg si at barnet er hårsår. her har begge mine hatt sine halvsøsken i bhg, de brydde seg ikke og synes det var kjempe stas og se dem :) de var da 6 og nesten 5,mens tvillingene var 10mnd, de har forsatt mye kontakt idag nå er de 16, snart 15 og 11år

Anonymkode: 88601...8ba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

barnet forstår det, blir det sårt pga det, vil jeg si at barnet er hårsår. her har begge mine hatt sine halvsøsken i bhg, de brydde seg ikke og synes det var kjempe stas og se dem :) de var da 6 og nesten 5,mens tvillingene var 10mnd, de har forsatt mye kontakt idag nå er de 16, snart 15 og 11år

Eller kanskje du bare har litt mindre intelligente barn.. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har ikke barnet deres mer samvær med far? Er det ditt eller hans ønske? 

Anonymkode: 294e0...404

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Barn hårsår hvis de synes det er vondt å se ene forelderen hente andre barn, mens han/hun ikke får være med?? Huff ☹️

Anonymkode: 294e0...404

• Liker 5
Skrevet

Vi hadde denne situasjonen i bhg jeg jobber i. Vi prøvde å gjøre sånn at eldste ikke så pappa, men det skjedde innimellom, og hver gang var det tårer og raserianfall. Barnet ble kjempelei seg og forsto ikke hvorfor pappa ikke ville si hei, vinke etc og ikke kunne ta med det barnet og hjem.. 

Jeg tenker at det er dårlig å velge den barnehagen når de har så lite samvær. Hva tenkte far på egentlig? 

Anonymkode: f40fa...d06

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde denne situasjonen i bhg jeg jobber i. Vi prøvde å gjøre sånn at eldste ikke så pappa, men det skjedde innimellom, og hver gang var det tårer og raserianfall. Barnet ble kjempelei seg og forsto ikke hvorfor pappa ikke ville si hei, vinke etc og ikke kunne ta med det barnet og hjem.. 

Jeg tenker at det er dårlig å velge den barnehagen når de har så lite samvær. Hva tenkte far på egentlig? 

Dette tenkte jeg også at er et mulig scenario. Skjønner ikke at dette er en av veldig få kommentarer som ser at dette er et potensielt problem. 

Til TS: Hvorfor har far så lite samvær om han bor så nærme? 

Om han henter barnet i barnehagen annenhver fredag så klarer han jo å kjøre innom to barnehager for å skjerme deres barn mot den sorgen. 

Anonymkode: 906f0...dd4

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du skaper et problem som aldri kommer til å eksistere. Barnet kommer til å takle dette helt fint, og du også når du får roet deg ned bittelitt.

Anonymkode: 475b1...978

• Liker 2
Skrevet

Huff for en far. Han har to så tette barn at de går i barnehagen sammen snart. Det ene barnet har han i hverdagen, men det andre barnet får nøye seg med samvær 😔 stakkars samværsbarnet

• Liker 4
Skrevet
Cyndaquil skrev (1 minutt siden):

........... men det andre barnet får nøye seg med samvær 😔 stakkars samværsbarnet

Ja, eller stakkars far.  Du vet jo ikke hvorfor det er bare annenhver helg.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt barn har et halvsøsken som skal begynne i samme bhg. For h*n blir nok dette litt tøft å se far hente det andre barnet. De har samvær annenhver helg. Er det normalt å plassere halvsøsken i samme bhg? Jeg ville tenkt at det var greit å slippe de såre situasjonene..

Anonymkode: 8682e...1d5

Hvorfor kan ikke pappa av og til hente barne, så har han, hans nye samboer og de to søskenene (søsken er søsken) spise middag sammen og kose seg? Så kan du jobbe litt overtid, vaske huset etc og så hente ungen? Vil tro dere ikke bor veldig langt unna hverandre. Og vil også tro planen er 50/50 med tid og alder.

Anonymkode: 0f15d...321

• Liker 2
Skrevet
Kaneel skrev (1 time siden):

Eller kanskje du bare har litt mindre intelligente barn.. 

dummeste jeg har lest 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ville han ikke si hei og vinke?

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har da ikke noe som helst grunnlag for å si at barnet er hårsår hvis det reagerer på å se at far henter halvsøskenet. Bare fordi du og dine ikke opplevde det slik… det betyr ikke at andre kan oppleve denne situasjonen på en halt annen måte. Lite empatisk kommentar! 

Anonymkode: 246f4...0d4

• Liker 2
Skrevet

Så utrolig flott for disse to søsknene! 

Men det er klart ta, om du fokuserer på at dette blir trist, fordi far liker det andre barnet bedre, da blir det trist.

Anonymkode: 474c8...fc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor i alle dager sa ikke faren hei og vinket og ga en klem? 

Anonymkode: bd269...fb1

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor har ikke far samvær mer når han har flere barn? Barna bør få mer glede av hverandre med mer samvær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...