AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Mitt barn har et halvsøsken som skal begynne i samme bhg. For h*n blir nok dette litt tøft å se far hente det andre barnet. De har samvær annenhver helg. Er det normalt å plassere halvsøsken i samme bhg? Jeg ville tenkt at det var greit å slippe de såre situasjonene.. Anonymkode: 8682e...1d5 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Veldig fint for søsknene at de får gå i samme barnehagen. Og sønnen din skjønner jo at pappa ikke kan hente han når det ikke er samværshelg så det er nok ingen fare. Anonymkode: 1c34c...ea7 17
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 Veldig fint for søsknene at de får gå i samme barnehagen. Og sønnen din skjønner jo at pappa ikke kan hente han når det ikke er samværshelg så det er nok ingen fare. Og ja, veldig vanlig at halvsøsken går i samme barnehage. Anonymkode: 1c34c...ea7
Whistler Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 Dette tror jeg går langt bedre for barnet enn for deg. 33
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 Man velger jo naturligvis den beste og mest praktiske barnehagen man kan til barnet sitt. Skulle halvsøskenets foreldre valgt et dårligere alternativ? Anonymkode: 8e86b...868 8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 Ja, det kan være sårt for det andre barnet, men en gylden anledning for far å øke samværet om dere likevel bor så nærme hverandre. Anonymkode: 207eb...ce2 24
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Det kan hende det blir sårest for deg. Kanskje sønnen din syns det blir stas eller greit å kunne si hei til far eller stemor et par ganger i løpet av uka, og at småsøsknet går i samme barnehage også er hyggelig og vil styrke kontakten søsknene imellom? Det er vel ikke et mål at de skal se minst mulig til hverandre? Anonymkode: bd269...fb1 9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 Skjønner jo at det er praktisk for far, og det er jo veldig fint for ungene å få mer tid sammen, men litt enig med deg. Når h*n har SÅ lite samvær som annenhver helg i mens det andre barnet får masse tid med far, så kan det bli sårt ja. Spørs litt på alderen, men jeg skjønner tanken din. Anonymkode: 4f593...a1b 12
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 Hva tenker pappaen om å skulle hilse på begge barna ved henting/levering? Hvordan tenkte han dette praktisk skal foregå? Er de på forskjellig avdeling og slik at man kan hente den ene uten at den andre ser? Klar for å slå av en femten minutters prat med begge barna og høre hva de har gjort i barnehagen? Anonymkode: 19e24...c6b 7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Skjønner jo at det er praktisk for far, og det er jo veldig fint for ungene å få mer tid sammen, men litt enig med deg. Når h*n har SÅ lite samvær som annenhver helg i mens det andre barnet får masse tid med far, så kan det bli sårt ja. Spørs litt på alderen, men jeg skjønner tanken din. Anonymkode: 4f593...a1b Jeg skjønner bekymringene dine godt HI - enig i det over her. Klart det vil være sårt at pappa går hjem med det andre barnet! Anonymkode: eed2f...25a 19
Chagall Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 Whistler skrev (24 minutter siden): Dette tror jeg går langt bedre for barnet enn for deg. Enig. Barna synes det er fint å gå sammen. Hvor kommer alle disse voksne som tviholder på det triste og vonde i slike reaksjoner og situasjoner? 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 Tenker det kommer ann på alder på ditt barn og alder på halvsøsken. Hvor mye samvær har far med barna? Bor han med et av barna? Har barna samvær med far samtidig noen gang? Anonymkode: 54711...01f 1
Whistler Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 Chagall skrev (1 minutt siden): ........... Hvor kommer alle disse voksne som tviholder på det triste og vonde i slike reaksjoner og situasjoner? Bitterhet og vansker med å gi slipp tror jeg er svaret på det.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #14 Skrevet 17. januar 2022 Chagall skrev (2 minutter siden): Enig. Barna synes det er fint å gå sammen. Hvor kommer alle disse voksne som tviholder på det triste og vonde i slike reaksjoner og situasjoner? Ja det er ofte de voksne det er vondest for. Jeg jobber selv i barnehage og vi har halvsøsken, det har aldri vært problem. Det er også verdt å tenke på at de kanskje ikke fikk plass i andre barnehager de søkte i. Anonymkode: 05f1c...412 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #15 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva tenker pappaen om å skulle hilse på begge barna ved henting/levering? Hvordan tenkte han dette praktisk skal foregå? Er de på forskjellig avdeling og slik at man kan hente den ene uten at den andre ser? Klar for å slå av en femten minutters prat med begge barna og høre hva de har gjort i barnehagen? Anonymkode: 19e24...c6b Ja hva har far tenkt om dette? Anonymkode: 1dc9e...589 3
Whistler Skrevet 17. januar 2022 #16 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ......... Hvor mye samvær har far med barna? ........... Anonymkode: 54711...01f AnonymBruker skrev (31 minutter siden): .... De har samvær annenhver helg..... Anonymkode: 8682e...1d5 Det er jo ikke godt å vite hvor mye samvær far har med sitt nye barn, men om han skal hente i barnehagen hver dag er det jo opportunt å tro at han bor sammen med barnet, og at halvsøskenene ser hverandre annenhver helg. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #17 Skrevet 17. januar 2022 Chagall skrev (6 minutter siden): Enig. Barna synes det er fint å gå sammen. Hvor kommer alle disse voksne som tviholder på det triste og vonde i slike reaksjoner og situasjoner? Whistler skrev (4 minutter siden): Bitterhet og vansker med å gi slipp tror jeg er svaret på det. Det er da ganske naturlig at eldste gjerne vil være med pappa om h*n ser faren hente minstebarnet! Og når man hører at far her kun har samvær annenhver helg, så er det vel ganske tydelig at far ikke prioriterer eldste barnet sitt, men at det nye barnet tar "plassen" til eldste. Skjønner godt bekymringen til TS, og jeg tenker at hvis det går ille, så bytt barnehage. For dette skal eldste barnet slippe å se daglig. Hilsen en mor som også har barn der far ikke vil ha mer samvær, noe som er vondt og sårt for barna som savner pappaen sin. Og får han ny dame og nytt barn, vil jo det oppleves som salt i såret selvsagt. Anonymkode: 835fb...05d 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #18 Skrevet 17. januar 2022 Det er jo en flott mulighet for søsknene å bli bedre kjent da. Kanskje de faktisk får et godt søskenforhold ut av dette. Det med henting tror jeg kommer til å gå seg til. Kanskje det til og med kommer til å bli fint å kunne gi pappa en klem nesten hver dag. Som skilsmissebarn selv kan jeg egentlig ikke se den store bakdelen ved dette. Anonymkode: b5d6e...73d 2
Chagall Skrevet 17. januar 2022 #19 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er da ganske naturlig at eldste gjerne vil være med pappa om h*n ser faren hente minstebarnet! Og når man hører at far her kun har samvær annenhver helg, så er det vel ganske tydelig at far ikke prioriterer eldste barnet sitt, men at det nye barnet tar "plassen" til eldste. Skjønner godt bekymringen til TS, og jeg tenker at hvis det går ille, så bytt barnehage. For dette skal eldste barnet slippe å se daglig. Hilsen en mor som også har barn der far ikke vil ha mer samvær, noe som er vondt og sårt for barna som savner pappaen sin. Og får han ny dame og nytt barn, vil jo det oppleves som salt i såret selvsagt. Anonymkode: 835fb...05d Alt styres ikke av følelser vettu. Dette barnet kan forstå at pappe ikke henter i barnehaven.
Kaneel Skrevet 17. januar 2022 #20 Skrevet 17. januar 2022 Chagall skrev (2 minutter siden): Alt styres ikke av følelser vettu. Dette barnet kan forstå at pappe ikke henter i barnehaven. Dette barne vil forstå og lære en ting ut av det å det er at pappa foretrekker det andre barnet fremfor han. Et vil gå på selvfølelsen løs om ikke ungen er Steinstokk dum da noe det tyder på det ikke er da mor alt forutser denne reaksjonen. Idiotisk av far! Bytt Bhg 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå