Gå til innhold

**


løpesko

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 12.40):

Embryoet ligger godt beskyttet i plommesekken frem til ca uke 5. Først da er det du som forsyner det. 
 

Dette går med andre ord helt fint. 

Anonymkode: 907db...e27

 

Embryoet ligger ikke inni plommesekken, den ligger ved siden av og gir næring. Selv om næring ikke gis via morkaka før nærmere uke 8 betyr det ikke at mor kan stappe i seg giftstoffer før det, stoffer diffunderer rundt i kroppen uansett. Alkohol i tidlig svangerskap kan være svært uheldig for embryoet, me som regel går det fint. Når det er sagt er inntaket til TS helt uproblematisk, uke 1-2 er jo før eggløsning, og 3 glass vin mens embryoet fortsatt er på cellestadiet er nok også uproblematisk, den fisken hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger på..

Anonymkode: 0f02b...8ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

løpesko skrev (På 17.1.2022 den 12.45):

Leste at røye kunne inneholde kvikksølv...

Å herregud🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 7953f...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem! Jeg drakk som bare det de første ukene - snakket fortvilet med legen da jeg var i uke 6, han smilte, sa det var helt uproblematisk, ba meg ikke tenke mer på det og påpekte at veldig mange av hans gravide pasienter sa det samme. Lev godt fra nå av - så går dette helt fint :) 

Anonymkode: 45282...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på fylla dagen før positiv test. Testa positivt rett før uke 5. Tenk så mange uplanlagte barn det finnes i verden, og tenk så mange som lever livet som vanlig før de finner ut at de er gravide - drikker alkohol, røyker, spiser salami og rå biff - og majoriteten av disse blir født friske og helt normale. 
 

Med andre ord; det går nok fint! :) 

Anonymkode: 6da9a...7a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg var gravid i (cirka) uke 15. Var på fest annenhver uke før det (ung student, gikk på prevensjon og hadde ikke blødninger i utgangspunktet). Det gikk fint (Men anbefaler ingen det samme).

Anonymkode: a3482...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

løpesko skrev (9 timer siden):

Det er en del av det ansvaret man påtar seg som forelder - at man aldri kan vite sikkert. Så jeg beholder og ser hva som skjer videre. 

Det stemmer - det går ikke over. Du kommer til å få mange flere bekymringer enn noe du kanskje ikke burde spist eller drukket, i årene som kommer 😉

Når det gjelder den ferskvannsfisken, er det store (dvs. gamle) eksemplarer som har et urovekkende kvikksølvinnhold. Det er særlig gravide som bor i husholdninger som fisker mye i ferskvann til eget forbruk, som bør tenke på det.  

Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...