Gå til innhold

Lage hårkur hjemme


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Siden lommeboka mi er tom trenger jeg en god hårkur som ikke koster det hvite ut av øya, kan gjerne lage den selv. Noen som har noen tips eller oppskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Olivenolje kan brukes som fuktighetskur. Has i tørt hår, vent en halvtime, og ha så shampo i tørt hår. Muligens må du vaske håret flere ganger etterpå for å bli kvitt restene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bland en avokado og ett egg, ha det i håret i 20 min :) vask med shampo/balsam etterpå... Mitt hår blir skikkelig luftig og glansfullt av den kuren !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivenolje kan brukes som fuktighetskur. Has i tørt hår, vent en halvtime, og ha så shampo i tørt hår. Muligens må du vaske håret flere ganger etterpå for å bli kvitt restene.

Har prøvd å ha olivenolje i håret en gang, og det er noe jeg ALDRI skal gjøre igjen!!! Mulig jeg gjorde noe feil, men jeg fikk rett og slett ikke ut oljen igjen, og jeg vasket håret mange ganger etterpå! Var ikke så kult å måtte dra på jobb med et hår som så kjempe fett ut etterpå.... :tristbla: Bare en liten advarsel.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg heller jeg hadde kjøpt en billig kur i matbutikken. Ellers finnes det engangsposer med hårkurer på H&M o.l. De hadde det før i alle fall. De er vel ikke så dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olivenolje skal ikke vaskes ut av håret med varmt vann! Da setter den seg fast. Skyll håret i så kaldt vann du orker, da går det fint. Dette er den eneste kjerringråd- hårkuren jeg har prøvd og vært fornøyd med.

En most avocado+ et egg har jeg prøvd. For det første var avocadoen litt hard så jeg klarte ikke mose den ordentlig. Da jeg skulle skylle den ut tetta jeg vasken og det lukta skikkelig kvalmt av egget (ala eggedosislukt) og jeg skyllte og skyllte og jeg ble skikkelig kvalm, ble jo aldri ferdig.. Etterpå samme dag så håret fint ut, dagen etter der dro jeg på tur (vasket ikke håret denne dagen) og det ble speilbalankt- fett utover dagen, helt jævlig. Måtte vaske håret noen ganger for å få det ordentlig ut. Kan jo tenkes jeg gjorde noe mere feil enn å ikke mose avocadoen helt?

Skylle håret med øl og la det sitte i en halvtime skal være veldig bra for håret, jeg har ikke prøvd selv.

Bruke vanlig billig balsam og la det sitte i håret en halvtime, times tid funker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren min, som forresten er en gud med håret mitt, har anbefalt meg denne kuren. Har tatt den noen ganger, og synes den er kjempebra.

Men du må kjøpe en proteinkur fra frisøren og bruke i, jeg kjøpte Maria Nila til drøye hundrelappen.

1 egg

1 dl øl

1 raspet gulrot (jeg brukte stavmikser, det ble helmax)

1 ss proteinkur

Alt blandes, ha i håret minst 30 min, gjerne lengre. Skylles, vask som vanlig.

Har hjulpet både meg og en venninne, tørt og livløst hår får glans og volum tilbake.

Anbefales! Men du lukter litt fyllik når kuren sitter i.... ;) Kan være lurt med en gammeldags dusjhette og håndkle rundt, så det ikke renner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren min, som forresten er en gud med håret mitt, har anbefalt meg denne kuren. Har tatt den noen ganger, og synes den er kjempebra.

Men du må kjøpe en proteinkur fra frisøren og bruke i, jeg kjøpte Maria Nila til drøye hundrelappen.

1 egg

1 dl øl

1 raspet gulrot (jeg brukte stavmikser, det ble helmax)

1 ss proteinkur

Alt blandes, ha i håret minst 30 min, gjerne lengre. Skylles, vask som vanlig.

Har hjulpet både meg og en venninne, tørt og livløst hår får glans og volum tilbake.

Anbefales! Men du lukter litt fyllik når kuren sitter i.... ;) Kan være lurt med en gammeldags dusjhette og håndkle rundt, så det ikke renner.

skal den brukes i tørt hår? Og denne blandingen skal blandes med en hårkur, forsto jeg deg riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl gir fin glans til mørkt hår.

Egg,olivenolje og eplecider eddik gir glans, volum og virker rensende

Yoghurt i hodebunden hjelper mot flass

:)

De engangspakningene koster vel rundt 15 kr stk. Om du tar en hårkur en gang i uken,blir ikke det særlig billig enn det å kjøpe en litt dyrer kur som har god virkning. Jeg har en kur på 150 ml fra Kerastase-den varer minst 4 mnd,gjerne også lenger om jeg tar kur en gang i uka. En kur koster 200 kr.

En 1gnagspk fra h&m koster 15 kr. Om jeg tar 1 kur i uka,blir det 50 kr mer en frisørkuren min. Og den virker mye mer enn H&M kurene!

Så jeg ville heller laget noe på kjøkkenet eller invistert i en dyrere kur som jeg ikke sløste med, om jeg hadde lite penger til overs!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal den brukes i tørt hår? Og denne blandingen skal blandes med en hårkur, forsto jeg deg riktig?

Ja, den kan du bare ha oppi tørt hår.

Og ja, du skal ha oppi en ss av en proteinkur, frisøren min spesifiserte ikke noen spesiell, men jeg kjøpte Maria Nila for det hadde venninnen min gjort, og det ble veldig bra. Den er ikke så dyr heller.

Ikke kjøpe Define sin proteinkur, det fikk jeg beskjed om at ikke var så smart.

Håper du får like godt resultat i kveld.

(Minner meg om at jeg må kjøpe ny proteinkur og ta en runde i kveld, skal bort i helgen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr du lyst hår? Mørkt hår? Tørt hår? Fett hår? Elektrisk hår?

Nåvel , anyway her er et par tips på gode allround hårkurer:

For "flagrende" hår og for å gi spenst til håret: noen spiseskeer naturell yoghurt (5-6) og 1 egg. Visp det sammen og masser massen i hår og hodebunn, la det virke i minst et kvarter. Super kur :)

For ekstra glans..og om du har alkohol i hus: 4 spiseskjeer rum og et egg blandes godt sammen, masseres i hår og la virke i en halv times tid. Denne er faktisk veldig god ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...