Gå til innhold

Sykehjemet dreper mamma.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min mor er på sykehjem. Først fikk hun kortidsplass og så ble hun flyttet over til langtidsplassen. Fysisk ble hun kun flyttet til en annen avdeling i samme bygg. Men det innebar også at hun fikk helt nye sykepleiere å forholde seg til. Min mor likte ikke dette og ønsker ikke å spise når hun får mat fra de nye sykepleierne. Sykehjemmet svarer med at de ikke kan la sykepleierne som jobber på kortidsavdelingen jobbe med min mor som nå er på langtidsavdelingen. 

Noen som skjønner at dette kan gå an? At sykehjemmet ikke kan omdisponere litt av tiden til sykepleierne slik at min mor ikke dør? 

Anonymkode: 2c006...bb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Peonjenta said:

Nei, man har en fast arbeidsplass og kan sjelden fly mellom flere avdelinger. Hun blir nok snart kjent med de nye pleierene, gi henne litt tid. 

Det har gått så langt at mamma er på intravenøst. Det er for sent å gi henne mer tid å bli bekjent med de nye pleierne. 

TS

Skrevet

Helt forståelig at det er slik på sykehjemmet. Det handler nok om at det ofte er travelt nok i utgangspunktet.

Håper din mor vil trives etterhvert og at de som jobber der er like trivelige og hyggelige som de på korttids avdelingen. Kanskje kan du hjelpe til ved å bli kjent med (lære navn) og å snakke godt om de nye. Spørre om det er noen faste som kan hjelpe din mor i alle fall i starten, så det ikke blir så overveldende for henne. 

• Liker 14
Skrevet

Hvor gammel er moren din da? Har hun flere sykdommer? 

Anonymkode: ba2e2...d0b

• Liker 5
Skrevet (endret)
Peonjenta skrev (2 minutter siden):

Hun har valgt å slutte å spise selv, dette har nok ikke så mye med de nye pleierene å gjøre tenker jeg...har hun selv valgt å få intravenøs næring?  Dette er ikke så vanlig. 

Det var leit. Handler dette kun om avdelingsbytte? Bor du li nærheten og har mulighet til å bistå ved måltider? 

Endret av Aureka
  • Liker 7
Skrevet
Aureka skrev (1 minutt siden):

Helt forståelig at det er slik på sykehjemmet. Det handler nok om at det ofte er travelt nok i utgangspunktet.

Håper din mor vil trives etterhvert og at de som jobber der er like trivelige og hyggelige som de på korttids avdelingen. Kanskje kan du hjelpe til ved å bli kjent med (lære navn) og å snakke godt om de nye. Spørre om det er noen faste som kan hjelpe din mor i alle fall i starten, så det ikke blir så overveldende for henne. 

For meg er det ikke "forståelig". Vi lever i et av verdens rikeste land. Og eldreomsorgen er til å grine av. Viktigst er at kabalen for vakter for de ansatte går opp. Så driter man glatt i hvordan brukerne (de gamle) har det. 

Anonymkode: 0560c...d84

• Liker 11
Skrevet
Aureka skrev (3 minutter siden):

Det var leit. Handler dette kun om avdelingsbytte? Bor du li nærheten og har mulighet til å bistå ved måltider? 

Jeg er ikke TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For meg er det ikke "forståelig". Vi lever i et av verdens rikeste land. Og eldreomsorgen er til å grine av. Viktigst er at kabalen for vakter for de ansatte går opp. Så driter man glatt i hvordan brukerne (de gamle) har det. 

Det kan du si, likevel har norge noe av den BESTE eldreomsorgen som finnes i verden. At det er forbedringspotensiale er det ikke til å tvile på (er også STOR forskjell mellom sykehjem), men det er ikke slik at eldre i andre land har det fantastisk.

Anonymkode: fa426...719

• Liker 40
Gjest June1996
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Trist at sykepleierne er mer opptatt av å slippe å gå 100 meter ekstra for å gi mat til en pasient i en annen avdeling enn å passe på at pasientene deres overlever. 

Skrevet
June1996 skrev (Akkurat nå):

Enig. Trist at sykepleierne er mer opptatt av å slippe å gå 100 meter ekstra for å gi mat til en pasient i en annen avdeling enn å passe på at pasientene deres overlever. 

altså med mindre ddt er noe galt med de ansatte som jobber på den avd ts mor er på, så er det jo ikke annerledes om det er dem hun får mat fra. Denne dama har ffivillig valgt å ikke spise, det er ingens feil

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Min mor er på sykehjem. Først fikk hun kortidsplass og så ble hun flyttet over til langtidsplassen. Fysisk ble hun kun flyttet til en annen avdeling i samme bygg. Men det innebar også at hun fikk helt nye sykepleiere å forholde seg til. Min mor likte ikke dette og ønsker ikke å spise når hun får mat fra de nye sykepleierne. Sykehjemmet svarer med at de ikke kan la sykepleierne som jobber på kortidsavdelingen jobbe med min mor som nå er på langtidsavdelingen. 

Noen som skjønner at dette kan gå an? At sykehjemmet ikke kan omdisponere litt av tiden til sykepleierne slik at min mor ikke dør? 

Det er ikke sykehjemmet som dreper din mor, ts. Det er hennes sykdom og alder. Ja, det er tøft å innse. Men man havner ikke på langtidsavdeligen uten være så syk at man statistisk sett lever i to måneder. 

De som jobbet på avdelingen hun var på før er kun ansatte. De kan når som helst slutte eller bli syke selv. Hva mener du de andre ansatte skal gjøre da? Kle seg it som de gamle?

Anonymkode: 2cc36...b2e

• Liker 35
Skrevet

Jeg tror dette handler om maktesløshet over eget liv. Alt blir bestemt for henne. De faste pleierne var hvertfall en ting hun hadde oversikt over. Antagelig var det mange av dem også siden det er skiftordninger. At hun plutselig ble flyttet og dette også ble bestemt for henne var vel dråpen som fikk begeret til å renne over. 

Tenker med meg selv at om det var meg som lå  og ventet på døden og denne ventetiden innebar fullstendig tap av bestemmelsesrett over eget liv eldresenter  så hadde jeg også sluttet å spise. Det er ingen opptur å vente på det er hvertfall sikkert

Anonymkode: fa956...8ab

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...