Gå til innhold

Tror ikke folk liker mannen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag sa ei venninne at eksen hennes aldri likte mannen min. Jeg ble lei meg, men sa ingenting til henne. Jeg vet at han er tilbaketrukket og kan være vanskelig å komme innpå, men det føles sårende allikevel, for han er en fin fyr. Han har ingen venner. Eller, kun en barndomsvenn som han møter/snakker med 2 ganger i året ca. Han vil ofte at jeg skal introdusere han for venninners menn, men jeg holder litt tilbake. Er så redd for sånne tilbakemeldinger som jeg fikk i dag. :(

Han både vil og vil ikke ha venner. Han trenger mye alenetid, og livet er hektisk med to barn. Jeg er heller ikke den mest sosiale, men har noen venninner her og der. 

Hva prater menn om? Hva skal han si/gjøre for å passe inn hvis jeg introduserer han for et potensielt vennepar? 

Anonymkode: ea7f4...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner du ble lei deg over å høre det. Det er ikke alle mennesker det er så lett å komme innpå, og det har også mye med kjemi å gjøre, og hvor mye man gir av seg selv. Menn finner ofte felles interesser å snakke om, og noen er bare ganske like, jeg tror det har mye å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa hun hvorfor?

Én ting er hvis han har en ræva personlighet og må justere adferd. En annen ting er hvis han bare ikke klikker med exen hennes. Kjemi har man ikke med alle.

Anonymkode: 17313...668

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sa hun hvorfor?

Én ting er hvis han har en ræva personlighet og må justere adferd. En annen ting er hvis han bare ikke klikker med exen hennes. Kjemi har man ikke med alle.

Anonymkode: 17313...668

Hun sa ikke hvorfor, bare at eksen aldri likte mannen min. Og at den nyttårsaften vi feiret sammen for noen år siden var skikkelig klein og forferdelig. Hun sa det ikke for å være slem, jeg kommenterte at den nye kjæresten hennes nok vil ha mer til felles med mannen min enn det eksem hennes hadde. Eksen hennes var veldig utadvent (og en utro drittsekk), mens han nye minnet meg mer om mannen min. Veldig forsiktig og stille. Jeg kom ikke noe inn på han i dag da vi møttes for første gang. 

Jeg kan på en måte forstå hvorfor folk ikke liker mannen min. Han er nok for tilbaketrukket. Men som person er han også veldig morsom, smart, høflig, rettferdig og snill. Jeg syns ikke han fortjener at folk avskriver han fordi han er litt vanskelig å komme inn på  😔

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns ikke han fortjener at folk avskriver han fordi han er litt vanskelig å komme inn på  😔

Hvis en utro drittsekk ikke liker ham, er vel det bare er kjempekompliment. Er der flere som ikke liker ham, eller tror du at denne eksen av en eller annen grunn kan representere mange andre folk? 

Synes mannen din høres likandes ut. Rolig er fint. Ikke så viktig hva en eks syns. (Men VELDIG rart av venninna di å si det… hva var vitsen med det?)

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun sa ikke hvorfor, bare at eksen aldri likte mannen min. Og at den nyttårsaften vi feiret sammen for noen år siden var skikkelig klein og forferdelig. Hun sa det ikke for å være slem, jeg kommenterte at den nye kjæresten hennes nok vil ha mer til felles med mannen min enn det eksem hennes hadde. Eksen hennes var veldig utadvent (og en utro drittsekk), mens han nye minnet meg mer om mannen min. Veldig forsiktig og stille. Jeg kom ikke noe inn på han i dag da vi møttes for første gang. 

Jeg kan på en måte forstå hvorfor folk ikke liker mannen min. Han er nok for tilbaketrukket. Men som person er han også veldig morsom, smart, høflig, rettferdig og snill. Jeg syns ikke han fortjener at folk avskriver han fordi han er litt vanskelig å komme inn på  😔

for meg virker det som en drøm at man kan være i lag med noen uten å snakke så mye. Jeg blir mye mer brydd av slike som han utadvendte. Faktisk er det en drøm jeg har, for det virker for godt til å være sant å slippe å måtte hele tiden forholde seg til lyder som ikke betyr noe. 

Anonymkode: cb40b...55d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av mine venninner, en tertiærvenn, begynte som kollega hadde knapt møtt mannen min før hun bestemte seg for å ikke like han, det er så vondt, hun er og den som ble driftsutgifter for hun ikke skulle børe forlover når vi gifta oss, Elisabeth leser du kg?

Anonymkode: a5250...d8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemi er vanskelig. Det er vanskelig å finne et par som matcher begge. Vi har flere vennepar, og kun 1 par er en god match. I de andre tilfellene setter mennene seg bare forran tvn og ser på sport. Med et annet par så liker ikke min mann den andre mannen. Vi har snakket om det; det er ikke noe i veien med denne mannen, han er intelektuell, fornuftig, oppegående, rolig og snill. Det er bare svært lite å snakke om og går så trått. Kvinner kan i detminste diskutere barn og slikt, men men  gjør gjerne ikke det heller.

En av kompisene til mannen har en kone som jeg ikke setter pris på så kan relatere til dette. Hun er hyggelig, like gammel som oss, blid, og så positiv at man kan spy...   kjipt når når noen blir for negativ, men tro det eller ei, det går ann å bli for positiv også. 

Anonymkode: fd2d0...1db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal trekke den konklusjonen at siden eksen til venninnen din ikke likte mannen din, liker ikke folk mannen din. Det var bare én person. Det er jo ikke sånn at folk ikke liker stille og tilbaketrukne mennesker? Man blir kanskje ikke så lett bestevenn med dem, men det betyr jo ikke man ikke liker dem. Man blir litt mer nøytrale ovenfor dem før man blir kjent kanskje. 

Anonymkode: 9c4ef...8dd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ble lei deg, men det der skal du ikke henge deg opp i. Og for en slem venninne som valgte å si det til deg. For hva?? Hvilken hensikt? Folk altså.

Jeg kan være veldig utadvendt hvis jeg vil, men har aldri tenkt dårlig om folk som ikke er som meg. Folk som er litt vanskelig å komme innpå kan være like hyggelig å henge med, man må bare være litt mer raus og chill sammen m dem.

Finn folk med god personlighet, det er alfa og omega. Hva med å invitere noen fra jobben hans hjem til dere? Da har han et felles utgangspunkt i hvert fall 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å fortelle det til deg... Jeg er litt som mannen din men har venner jeg også men de er av den typen som jeg møter en til tre ganger i året. Vi trives med det og føler ikke at vi er mindre gode venner av den grunn. Nå skal det sies at jeg har mer enn en men uansett... 

Alle kan ikke like alle og hvis venninnene mine eller familien min ikke likte samboeren men har jeg tenkt at det er deres problem. Så lenge han ikke er kjip mot dem på en eller annen måte så er det jo bare tull. 

Hvis mannen din gjør deg lykkelig og er en bra far så syns jeg bare du skal ignorere slike kommentarer. Jeg syns også det er positivt at han viser at han ønsker å bli kjent med folk du kjenner selv om han kanskje er på den usosiale siden. Det krever mye! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Ikke bry deg om det. Noen er beskjedne og vanskelig å komme innpå. Synes at det var unødvendig å si det til deg om han er likt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Dette var nok bare litt dråpen, for jeg har tenkt endel på det i det siste. Jeg og mannen har snakket om det mange ganger også, at han ikke får venner og at folk ikke liker han.

Det var også en annen hendelse for en uke siden, der jeg sa til ei venninne at kanskje vi kunne møtes med mennene våre en gang vi skal ake med ungene, så de får møttes også. Hun svarte at de har møttes på lekeplassen. Jeg prøvde å si at det ville vært hyggelig å bli litt bedre kjent, men hun svarte liksom ikke på det. Jeg og hun er masse sammen, og ungene våre er bestevenner. Mannen hennes har nesten ikke venner han heller, for vi har snakket om det. Så jeg kan ikke annet enn å tolke det som at mannen hennes ikke vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts

Det er egentlig helt ok at eksen hennes ikke likte han, vi likte ikke eksen heller. Det føles bare litt urettferdig at folk som er snille, rolige, og høflige ikke skal bli likt fordi de er tilbaketrukne. Han snakker jo med folk, men han er ikke så utadvent og sprudlende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ts her

Dette var nok bare litt dråpen, for jeg har tenkt endel på det i det siste. Jeg og mannen har snakket om det mange ganger også, at han ikke får venner og at folk ikke liker han.

Det var også en annen hendelse for en uke siden, der jeg sa til ei venninne at kanskje vi kunne møtes med mennene våre en gang vi skal ake med ungene, så de får møttes også. Hun svarte at de har møttes på lekeplassen. Jeg prøvde å si at det ville vært hyggelig å bli litt bedre kjent, men hun svarte liksom ikke på det. Jeg og hun er masse sammen, og ungene våre er bestevenner. Mannen hennes har nesten ikke venner han heller, for vi har snakket om det. Så jeg kan ikke annet enn å tolke det som at mannen hennes ikke vil...

Jeg tenker du bør backe off med å skulle spleise ham med venners kjærester osv.

Du liker ham, og dere har det fint. Om han er ensom må han nesten ta litt tak selv. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 20.07):

Blås i det ts. Hvem bryr seg om at han teite fyren ikke likte din mann? Kansje utro folk vil trivest blant andre utro kjipinger da. 

Anonymkode: 01f80...05a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde samme "problemet" med en eks. Han gikk rett og slett ikke sammen med mine venninners kjærester, noe jeg syntes var kjedelig da det var en del fester og parmiddager og slikt.
Jeg hadde alltid dårlig samvittighet når han satt der alene og ikke sa noe.
Men så holdt ene paret på å pusse opp, noe vi hadde gjort også, og da fant de plutselig noe å snakke om!
Det var som en annen verden! De fant en felles ting de hadde interesse for og kunne diskutere, og da tødde min opp og ble pratsom. Det var så utrolig kjekt å se han faktisk kose seg med mine venner, for jeg hadde jo alltid dårlig samvittighet for at jeg dro han med på fester der han virkelig ikke hadde det noe kjekt, stort sett så dro jeg alene pga dette.

Så mitt råd er å forsøke å finne ut om det kan være noe felles interesse blant noen av disse mennene til dine venninner, nevne det for din mann at "Hans" liker å fiske, sånn som du, og dra frem likheten i hobbyer for din venninne, slik at hun kanskje nevner for sin mann, så kanskje de har noe å snakke om og finne en felles forståelse for neste gang de møtes?

Anonymkode: e002d...684

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje venninna di sa det for å få fram hvor dust eksen hennes er? Ganske klønete, men også noe jeg kunne funnet på å si selv. (Tråkker alltid i salaten uten å ville det.)

AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 20.35):

Ts her

Denne venninna er kanskje redd for det samme som du er, nemlig at andre ikke liker mannen hennes, og derfor holder hun ham litt på avstand. Eller så setter hun pris på vennskapet som det er, og ønsker ikke å blande inn mennene deres?

Jeg må innrømme jeg gjør litt det samme selv. Liker mye bedre å møte venninner uten mennene våre. De eneste venneparene vi har, er folk som vi har møtt sammen og kjenner ca like godt. 

Anonymkode: 8f6f8...dd7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror kanskje venninna di sa det for å få fram hvor dust eksen hennes er? Ganske klønete, men også noe jeg kunne funnet på å si selv. (Tråkker alltid i salaten uten å ville det.)

Denne venninna er kanskje redd for det samme som du er, nemlig at andre ikke liker mannen hennes, og derfor holder hun ham litt på avstand. Eller så setter hun pris på vennskapet som det er, og ønsker ikke å blande inn mennene deres?

Jeg må innrømme jeg gjør litt det samme selv. Liker mye bedre å møte venninner uten mennene våre. De eneste venneparene vi har, er folk som vi har møtt sammen og kjenner ca like godt. 

Anonymkode: 8f6f8...dd7

Tusen takk for gode refleksjoner! Jeg hadde ikke tenkt på det sånn ☺☺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne menn får som regel ikke dame heller. Så det er egentlig ikke et problem som kommer særlig til synet. Bortsett fra når en sånn mann på mirakuløst vis har klart å få seg dame.

Kanskje TS burde spørre seg om hvorfor ingen andre enn hun ser ut til å like denne fyren. Hva er det alle andre ser, men ikke hun?

Anonymkode: 183ce...fba

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...