AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Del Skrevet 16. januar 2022 Hei, Vil bare starte med å si at jeg har en pus som jeg er veldig glad i: hun får alt hun trenger av mat og kos - ofrer mye for å være hjemme med henne og skjemme henne bort. Likevel kjenner jeg idag at jeg er såret. Har prøvd å få henne i fire år til å ligge oppå fanget mitt; men hun ønsker ikke dette. I stede legger hun seg like ved siden av meg. Idag rant begeret mitt over: jeg er kjempelei meg over at hun ikke legger seg oppå fanget mitt. Faktisk får det meg til å tvile på hele forholdet til katta - føler meg faktisk litt mislykka som katteeier... Hun følger etter meg og legger seg ved siden av der jeg er i rommene - men aldri oppå meg. Akkurat nå har begeret rent litt over - ønsker bare å være alene uten å bli "fulgt etter". Fordi jeg synes det er så sårt at hun aldri vil ligge på fanget mitt... Jeg er veldig glad i pusen min, men kjenner at dette er et veldig stort problem for meg.... Og det sykeste er at jeg har begynt å irritere meg over det.... Sikkert bare en periode, men føler forholdet til katta er begynt å bli dårlig nå - merker at hun trekker seg unna meg når jeg går når hun kommer.. Vi har kun hatt sånn dårlig stemning i noen timer idag - men jeg begynner å bli redd for at dette kan tære på forholdet vårt fremover Noen som vet hvordan jeg får henne til å ligge på fanget mitt? Anonymkode: cda56...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Del Skrevet 16. januar 2022 Seriøst, skjerp deg. Anonymkode: 1d9f7...587 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Del Skrevet 16. januar 2022 Um... Katten viser tydelig at den er glad i deg, men du sutrer fordi den ikke vil ligge i fanget? Du tar det som en personlig fornærmelse? Ærlig talt. Kom deg ut og treff folk, for dette er ikke normalt. Anonymkode: 8e63d...866 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Del Skrevet 16. januar 2022 Det er da ikke alle katter som liker å ligge på fang selv om de er glad i deg. Vil hun ikke, så vil hun ikke. Har to katter som heller vil ligge oppå føttene mine enn fanget, gjør da ingenting det. Du må huske at katten din er et individ. Ikke alle mennesker liker klemmer heller, akkurat som at din katt ikke liker å være på fanget ditt. Anonymkode: ee755...17d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Del Skrevet 16. januar 2022 Katter har en sans for gode og dårlige mennesker. Har fått flere kommentarer før fra folk som sier dyra deres ikke liker og sitte på fanget men som kommer rett opp til meg. Jeg kan ikke utale meg om deg men det kan hende at det er en underliggende grund til hvorfor katten ikke føler seg trygg nok til det. Anonymkode: 92326...9e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 16. januar 2022 #6 Del Skrevet 16. januar 2022 Det er rett og slett ikke alle katter som liker å ligge på fanget. Du kan ikke ta det personlig. Hvis katten legger seg ved siden av det, er det også en måte å vise at den liker deg. Slapp av og godta katten som den er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Del Skrevet 16. januar 2022 Den forrige katten familien min hadde var ikke glad i kos i det hele tatt, spesielt ikke å ligge i fanget. Man kunne gjerne snike inn 10 sekunders kosing hvis hun var distrahert eller det var veldig tidlig om morgenen. Vi var da like glad i henne for det. Hun likte også å ligge ved siden av oss i sofaen, og når hun gjorde det ble vi helt sykt glad for at hun ville være i nærheten av oss. Mesteparten av tiden ville hun ligge i fred i kjelleretasjen... Men alle 5 i familien elsket den katten himmelhøyt og behandlet henne som den prinsessa hun var, selv om hun ikke var den kosekatten vi så for oss til å begynne med. Alle katter er forskjellige, og du kan ikke tvinge en katt til å gjøre noe den ikke vil. Gjør heller noe med holdningene og tankene dine rundt det. Anonymkode: adb22...b23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Del Skrevet 16. januar 2022 Jeg forstår det veldig godt. Jeg hadde frem til august 2 katter, å bare en. (Han ene døde brått pga. sykdom). Ingen av dem er/var fangkatter. Han som døde elsket dog å kose skikkelig med meg, vi kunne ligge tett sammen i mange timer. Jeg savner den kosen. Jeg har selv prøvd å få han som jeg enda har til å være mer kosen, men det går ikke ann å endre en katt. Jeg forstår utrolig godt frustrasjonen din. Men katten hadde ikke gjort de tingene den gjør om den ikke var glad i deg. Den kommer å ligger seg ved siden av deg, det er det heller ikke alle som gjør. Skal aldri si aldri, men tror det er lite man kan gjøre for å endre på hvordan katten er. Anonymkode: 93799...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Del Skrevet 16. januar 2022 Her må du roe kraftig ned, stakkars pus sier jeg bare. Noen katter er fangkatter, andre foretrekker å ligge ved siden av. Jeg har en av hver, og jeg sutrer ikke av den grunn. Foreslår at du leser deg opp på katter. Anonymkode: ec52a...927 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauv Skrevet 16. januar 2022 #10 Del Skrevet 16. januar 2022 Jeg hadde en katt som aldri, virkelig ALDRI, lå på fanget før hun ble 15 år. Hvis jeg prøvde å ta henne på fanget ble hun helt stiv og kunne ikke komme seg fort nok ned igjen. Ellers var hun både kjælen og kontaktsøkende. Så fikk vi en ny kattunge som elsket å ligge på fanget og man kunne formelig se tannhjulene gikk rundt i hodet på gamlepus når hun så dette. Så, en sen kveld i et nattestille hus, kom hun, hun la seg riktignok ikke på fanget med hele seg men nøyde seg med overkroppen. Man kunne faktisk se hvor overrasket hun var over å endelig ha funnet ut av dette "fanggreiene". Rare pusen. Hun levde tre år til og ble temmelig senil på slutten, men lå på fanget gjorde hun til siste slutt. En annen katt jeg hadde lå heller aldri på fanget. Kjælen og kontaktsøkende, men å ligge på fanget var helt uaktuelt. Katter er store personligheter og ingen er like. Din katt er tydelig glad i deg, hun følger etter deg og vil ligge ved siden av deg, at hun ikke vil ligge på fanget betyr ingenting. Og ikke prøv å press henne, det vil garantert ha motsatt effekt. En vakker dag finner hun kanskje ut at hun vil prøve. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Del Skrevet 16. januar 2022 Jeg er enig med mange her; skjerp deg. Hun vil ligge ved deg, det er ikke en selvfølge. Må tilføye at jeg har hatt rundt 100 katter her. Egne og fosterkatter(selvsagt ikke samtidig). Rundt 20-30 av dem kunne ligge på fanget til tross for at de fleste var 100% tamme. Så godt under halvparten. Om du vil trene katten til å ligge i fanget anbefaler jeg å sette på noe gøy på en iPad som du har på fanget. Så kan katten komme og legge seg ned og jakte om hun vil det. Anonymkode: cc5c1...559 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldretusse Skrevet 16. januar 2022 #12 Del Skrevet 16. januar 2022 Det er ikke uvanlig at katter ikke vil ligge i fanget. Noen katter gjør det gjerne mens andre katter vil ikke. Dette må katten din få bestemme selv. Hun har tillit til deg siden hun legger seg ved siden av deg og følger etter deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #13 Del Skrevet 16. januar 2022 Kjære tid. Jeg har en katt som aldri aldri aldri ligger på fanget, er sjeldent hu vil ligge med oss i senga også, tidligere katt har vært helt motsatt. Men pus elsker å være med oss, skal helst ligge inntil beina når jeg ligger på sofaen feks, og er glad i å være med oss på det som skjer. Om forholdet ditt til katten kollapser fordi den ikke er en fang pus så tenker jeg at du må ta deg sammen, rett og slett. Å «dere» har hatt en dårlig stemning? Vettu hva, den lager du fint helt alene. Anonymkode: 0e27c...1ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #14 Del Skrevet 17. januar 2022 Da er det bare en ting å gjøre og det er å omplassere katten til en hjem hvor den blir verdsatt for den den er og ikke som en ting som kun er der for å please deg Anonymkode: 2a963...188 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ballerinaen Skrevet 18. januar 2022 #15 Del Skrevet 18. januar 2022 (endret) Du må ikke tro det verste her, virker jo som katten din elsker deg selv om den ikke vil ligge i fanget. Min Mikkel på 3 år er heller ikke en «fangkatt». Vi fikk han da han var 4 mnd. og da prøvde jeg å legge han til rette i fanget innimellom, men han har alltid foretrukket å ligge ved siden av meg. Mikkel viser kjærlighet og tillit på så mange måter, så selv om han ikke vil i fanget er ikke dette noe jeg tenker på. Slapp helt av og vit at katten din setter pris på deg på sin måte😻 Endret 18. januar 2022 av Ballerinaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå