Gå til innhold

Autisme er verdene beste diagnose!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og poenget med dette innlegget var..? 

Anonymkode: 051ca...9e9

Fordi TS skrev var autisme var verdens beste diagnose? Jeg føler med foreldrene som har barn med den diagnosen 💛

Anonymkode: 96e9d...2fe

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi TS skrev var autisme var verdens beste diagnose? Jeg føler med foreldrene som har barn med den diagnosen 💛

Anonymkode: 96e9d...2fe

Nå er det ikke meg du siterer. Men det innlegget du skrev tolkes som det motsatte. Veldig unødvendig å gni inn hva autismeforeldre går glipp av og hvor jævlig diagnosen er. For mange er det veldig sårt.

Anonymkode: f0630...8be

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er det ikke meg du siterer. Men det innlegget du skrev tolkes som det motsatte. Veldig unødvendig å gni inn hva autismeforeldre går glipp av og hvor jævlig diagnosen er. For mange er det veldig sårt.

Anonymkode: f0630...8be

Åh, mente det ikke sånn! Men det er jo sårt for foreldrene å ha et barn med spesielle behov, så jeg hadde tenkt mer at det var sårt at TS skrev at det var verdens beste diagnose, noe det virkelig ikke kan være. Mitt svar var til TS og mente virkelig ikke «gni det inn».. 

Anonymkode: 96e9d...2fe

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/15/2022 at 11:06 PM, AnonymBruker said:

Det sier så mye rart om forskjellige diagnoser som ADHD, dysleksi, bipolar og autisme. Folk sier at det er kjipt å ha ADHD, dysleksi eller bipolar, og det kan jeg være jeg enig i. Men autisme, derimot, det er ikke kjipt i det hele tatt! Neida, tvert imot, folk som har autisme er kjempeheldige! De lærer fortere enn andre, de har så mange forskjellige og spennende interesser, de er sykt flinke i diverse ting, også har mange av dem veldig høy IQ. Autister er noen virkelig flotte folk! Kjenner jeg faktisk misunner alle autister der ute. Skulle ønske jeg også hadde hatt autisme. Enige, folkens?

Anonymkode: de657...754

Ja, jeg føler meg kjempeheldig som aldri har klart å skape og opprettholde relasjoner med andre mennesker, eller beholde en jobb. Livet har vært en lekende lett dans på roser. 🙄

Anonymkode: 5e288...5fb

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi TS skrev var autisme var verdens beste diagnose? Jeg føler med foreldrene som har barn med den diagnosen 💛

Anonymkode: 96e9d...2fe

TS var nok ironisk.

Anonymkode: abde5...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS var nok ironisk.

Anonymkode: abde5...7f0

Det er mulig.. Litt rart å trolle om, men. 

Anonymkode: 96e9d...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mulig.. Litt rart å trolle om, men. 

Anonymkode: 96e9d...2fe

Er nok litt harselas med alle som mener asperger/autisme ikke skaper problemer.

Anonymkode: abde5...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosen suger. Det er aldri POSITIVT med noen former for diagnoser som gjør at et barn får en tøffere start på livet og kanskje livet ut. 

Når det kommer til autisme er det et stort spekter. Hvordan barna håndterer det kommer mest an på hvordan de er som person og hvor på spekteret de er. 

Selv ekstremt høytfungerende mennesker med autisme har som oftest en form for barndomstraume fordi de alltid har følt seg utenfor og annerledes. 

Og at de har høyere IQ? Dette er ikke en Rainman film. De fleste har helt gjennomsnittlig IQ. Men fordi de ofte har interesseområder som er veldig spesifikk kan de bli ekstremt gode på nettopp det de interesserer seg for. 

Men mange barn med autisme får også tilleggsdiagnosen psykisk utviklingshemmet. 

Og som overnevnt fra andre kan de ha store problemer med helt vanlige ting som støy, lys, mat, språk, sosialt osv. 

 

 

Anonymkode: 5655a...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...