Gå til innhold

Bensinen er nå over 20kr/l


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sinnsyke priser. De vil jo at vi skal sykle eller ta bussen. Snakker de ikke om at på sikt så skal den stige til 40 kr literen?

Anonymkode: 0484f...ad3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt! 

Er blitt sånn at 15 kroner oppleves som billig 😂

Anonymkode: d7ede...374

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en tid hvor 12 kr per liter ble ansett som smådyrt. Det føles ikke lenge siden en gang.

Anonymkode: 3a694...1ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jeffe said:

HEHE

Hehe, skrivefeil. Men hvem vet? Med MDG vet roret må vi vel snart betale for å prumpe også.

Anonymkode: 3a694...1ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt syke priser som ikke finns vettugt på en flekk! Ikke akkurat alltid det passer og bruke sykkelen! Ikke alle som får med alt de skal på en sykkel - kommer an på hva de jobber med det! Dessuten - bor selv på bygda, og der MÅ en faktisk ha bil for og komme seg steder! Her jeg bor går det EN buss om dagen! ( bare som et eksempel!) Da blir det litt vrient få det til og passe på arbeidstidene med mer!!!! - men når en snart ikke får råd til komme seg til og fra jobb da så..... Spyr! 

Anonymkode: 1d54a...e35

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen for det grønne skiftet. Dyr strøm, dyr bensin.

Sånn går det når vi skal redde planeten 

Anonymkode: 2fe0a...646

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Helt syke priser som ikke finns vettugt på en flekk! Ikke akkurat alltid det passer og bruke sykkelen! Ikke alle som får med alt de skal på en sykkel - kommer an på hva de jobber med det! Dessuten - bor selv på bygda, og der MÅ en faktisk ha bil for og komme seg steder! Her jeg bor går det EN buss om dagen! ( bare som et eksempel!) Da blir det litt vrient få det til og passe på arbeidstidene med mer!!!! - men når en snart ikke får råd til komme seg til og fra jobb da så..... Spyr! 

Anonymkode: 1d54a...e35

Ikke glem at lønningene også stiger. Forskjellen er at olje er en råvare og de varierer noe i pris, men statistikk viser at lønningene har økt vesentlig mer enn drivstoffprisene de siste tiårene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannisinbestealder skrev (1 time siden):

Ikke glem at lønningene også stiger. Forskjellen er at olje er en råvare og de varierer noe i pris, men statistikk viser at lønningene har økt vesentlig mer enn drivstoffprisene de siste tiårene.

At lønningene stiger er en sannhet med modifikasjoner. Er veldig mange som har mindre å rutte med nå enn for bare noen få år siden. Verken jeg eller mannen min har gått noe opp i lønn de siste årene, dette gjelder en god del andre vi kjenner og. Og de heldige som får svake lønnsøkninger opplever at lønningene blir spist opp av prisstigningene.

Anonymkode: 5c74b...f55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nop. 

Kjører elbil og lader på natta med smartlader. Dvs, kun i de billigste periodene. 

Bruker vel 2-300,- i måneden på drivstoff, selv i de dyreste periodene som har vært. 

Anonymkode: cdecb...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin kostet 20kr på lørdag formiddag. To timer senere kostet den 18,90. Imorgen koster den sikkert 18,50. Merkelig hvordan avgifter og oljepris synker utover dagen og uka... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går helt greit. Men storbilen med normforbruk på 1,3 liter blir lite brukt nå.

Anonymkode: d21aa...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I september 2021 (for bare fire måneder siden) stemte dere på mer av dette. 

Det er for sent å klage når dere helt nylig tok et aktivt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

At lønningene stiger er en sannhet med modifikasjoner. Er veldig mange som har mindre å rutte med nå enn for bare noen få år siden. Verken jeg eller mannen min har gått noe opp i lønn de siste årene, dette gjelder en god del andre vi kjenner og. Og de heldige som får svake lønnsøkninger opplever at lønningene blir spist opp av prisstigningene.

Anonymkode: 5c74b...f55

Gjennomsnittslønna har økt med kr. 64 000,- de 5 år. Hvis du og din mann ikke har gått noe opp i lønn disse årene har dere valgt feil yrke.

Anonymkode: a2d7f...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det begynner å bli dyrt. Samtidig har vel gjennomsmittsåersonen aldri måttet bruke lavere andel av sin inntekt på drivstoff. 

Nå begynner det jo også å komme elbiler med et akseptabelt prisnivå på bruktmarkedet slik at de fleste får et alternativ til bensin- og dieswlbil i det daglige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle bor sentralt, eller har helse til å ta buss eller sykkel. Jeg er en av dem, bor også så landlig at bussen ikke går ofte.

Nå har jeg elektrisk, og er glad for det. Det er dyr bensin nå.

Anonymkode: 5e89f...64d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1/16/2022 den 0.46):

At lønningene stiger er en sannhet med modifikasjoner. Er veldig mange som har mindre å rutte med nå enn for bare noen få år siden. Verken jeg eller mannen min har gått noe opp i lønn de siste årene, dette gjelder en god del andre vi kjenner og. Og de heldige som får svake lønnsøkninger opplever at lønningene blir spist opp av prisstigningene.

Anonymkode: 5c74b...f55

Da er det inntektsutviklingen som er problemet. Det er en annen sak. Sikkert mange som har hatt et par vanskelige år nå. Men samfunnet går sin gang og det gjør inflasjonen også. Bensin trekker kanskje inflasjonen opp, men prisene har ikke gått opp like mye som lønningene. Bilprisene og bilavgiftene har hatt moderat utvikling. På åttitalletbetalte man gjerne en brutto årslønn for en ny enkel bil på 4,5 meter og 90 Hk.

Endret av Mannisinbestealder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss som liker BÅDE biler og sykling.

Hovedproblemet med oss som sykler i byer er at en dyr sykkel er borte på dagen om du feks. parkerer den i Oslo.

Det blir mer enn bensinprisen å betale for å si det sånn.

Anonymkode: 6f1a8...cdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...