AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Del Skrevet 15. januar 2022 Jeg har ikke begynt med eggløsningstester o.l. så jeg må alltid gjette meg til når jeg har eggløsning. Jeg er derfor usikker på hvor lang tid over forventet IKM bør jeg være tålmodig og vente før jeg tar test? Nå er jeg 3 dager over, men har opplevd opp til 10 dager over før, så jeg vil liksom ikke teste i tilfelle det er for tidlig, for å spare meg for en ekstra skuffelse. Samtidig er det kjipt å sitte og håpe, men så kommer plutselig mensen en uke over... følelsesmessig berg og dal bane dette prøverlivet... Anonymkode: 64f01...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 15. januar 2022 #2 Del Skrevet 15. januar 2022 Jeg har uregelmessig mens men stort sett alltid peiling på når el er, så tester i forhold til den. Gjerne 8-10 dager etter. Hvis du ikle har peiling på når el er må du nesten bare teste regelmessig og etter st syklusen er såpass lang som den normalt pleier ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Del Skrevet 15. januar 2022 Tester du etter EL, så hadde jeg testet 14 dager etter EL. Egget fester seg ikke senere selv om lang syklus feks. Anonymkode: 0c8c1...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Del Skrevet 15. januar 2022 Laura80 skrev (3 timer siden): Jeg har uregelmessig mens men stort sett alltid peiling på når el er, så tester i forhold til den. Gjerne 8-10 dager etter. Hvis du ikle har peiling på når el er må du nesten bare teste regelmessig og etter st syklusen er såpass lang som den normalt pleier ? AnonymBruker skrev (1 time siden): Tester du etter EL, så hadde jeg testet 14 dager etter EL. Egget fester seg ikke senere selv om lang syklus feks. Anonymkode: 0c8c1...f5f Vet ikke når EL var. Men tok en test nå, og den var negativ Så da er den enten veldig sen eller så er jeg ikke gravid Anonymkode: 64f01...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Del Skrevet 16. januar 2022 Når vi prøvde på første kjente jeg når El var sånn ca, og kunne gå ut i fra det. Nå har jeg ikke like tydelige tegn på EL, men nå temper jeg sånn at jeg vet. Anonymkode: 5eda4...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Del Skrevet 16. januar 2022 Du må teste etter EL, det du gjør har jeg også gjort men det er jo fryktelig tungt i lengden. jeg kjøpte meg 40 EL tester fra billigtester, og testet fra 4 dager etter mensen frem til EL, som var på dag 38, så det holdt akkuratt med disse testene. Det er slitsomt å få negativ EL test hver dag, men det er eneste måte å vite når du kan forvente graviditet/mens, fordi mens alltid kommer ca 14 dager etter EL. Anonymkode: aca18...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #7 Del Skrevet 18. januar 2022 Nå er det 3 dager siden jeg testet, fortsatt ikke noe tegn til mensen. Når bør jeg teste igjen? Skal forsøke å sette meg inn i hvordan jeg kan kartlegge EL, men nå er jeg litt spent på om jeg kanskje kan være gravid likevel? Anonymkode: 64f01...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #8 Del Skrevet 19. januar 2022 Hva går du utifra når du sier du er 3 dager over i hovedinnlegget? Om du ikke har stabil syklus og heller ikke vet når EL er, så er det helt umulig å vite når IKM er. Skader så klart ikke å ta tester jevnlig, men det koster jo litt om du må ta 5 tester hver syklus og bruker noen sykluser på å bli gravid. Anonymkode: 5eda4...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva går du utifra når du sier du er 3 dager over i hovedinnlegget? Om du ikke har stabil syklus og heller ikke vet når EL er, så er det helt umulig å vite når IKM er. Skader så klart ikke å ta tester jevnlig, men det koster jo litt om du må ta 5 tester hver syklus og bruker noen sykluser på å bli gravid. Anonymkode: 5eda4...94c Jeg har uregelmessig syklus i den forstand at de fleste varer 30-32 dager, mens enkelte sykluser her og der forlenges med 3-10 dager. Derfor tar jeg utgangspunkt i 31 dager, så når jeg sier 3 dager over, så mener jeg dag 34 (altså lengre enn 60% av syklusene mine). Nå er jeg 7 dager over "vanlig" syklus, altså på dag 38. Anonymkode: 64f01...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #10 Del Skrevet 19. januar 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har uregelmessig syklus i den forstand at de fleste varer 30-32 dager, mens enkelte sykluser her og der forlenges med 3-10 dager. Derfor tar jeg utgangspunkt i 31 dager, så når jeg sier 3 dager over, så mener jeg dag 34 (altså lengre enn 60% av syklusene mine). Nå er jeg 7 dager over "vanlig" syklus, altså på dag 38. Anonymkode: 64f01...4ac Jeg hadde fort testet annenhver dag etter "normal" IKM. Klarer ikke få ro i hodet om jeg går å mistenker/håper jeg er gravid. Flere ganger jeg har tatt test med tanke om at når den viser negativ så klarer jeg å slappe av og godta situasjonen (før IKM), men lurer meg selv hver gang 😂 Anonymkode: 5eda4...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #11 Del Skrevet 20. januar 2022 Det er veldig feil tenkning, i forhold til kartlegging og det er det jeg mener, det du gjør er fryktelig slitsomt i lengden fordi hver eneste måned vil du få opp forhåpningene dine, i tillegg til at du aldri kan være sikker på at dere alltid har lagt inn aksjer på riktig tid. Å kartlegge EL er ikke så vanskelig, og ikke gå i fella med å begynne å tempe/gjøre store greier av det for da er det bare veldig stressende. Kjøp tester, og test. Det er utrolig billig med EL test fra billigtester. En ting er at dere kanskje har regelmessig samleie, men det forandrer ikke uvitenheten om IKM, eller når EL har vært, og med engang du er sikker på når el er ift tester, er det lettere å kjenne på EL symptomer osv. Kjøp deg en 20-30 pak med EL test fra billigtester, og forsøk igjen neste måned Anonymkode: aca18...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå