Gå til innhold

Hva er det styggeste språket og den styggeste dialekten du vet om?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde ONS med ei skånsk ei, det skulle du ha hørt.  Hadde virkelig problem å "holde stand", og konsentrere meg om det jeg holdt på med.  Måtte til de grader ta meg sammen  for ikke å begynne å le.  Går ikke å immitere disse lydene skriftlig. Mange år siden, men et minne for livet.  Komisex av høyeste klasse.  :fnise:

Anonymkode: 10efe...b39

Nå lærte jeg et nytt ord. Komisex😅

Anonymkode: f6216...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dansk synes jeg er helt grusomt å høre på, spesielt hvordan de presterer å si relativt normale tall som femtito, for eksempel. Tar høyde for at mitt negative syn på dansk også kan være preget i stor grad av fulle dansker som valset rundt da jeg var på ferie på Gran Canaria som yngre. Når man får dansk og fyll i en herlig kombinasjon, skjønner jeg godt i ettertid at jeg har et nesten traumatisk forhold til dansk.

Av dialekter så må jeg si Stavanger og Bergen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan aldri date en mann fra Østlandet - det er den mest pinglete dialekten i verden! 

Anonymkode: 264ec...8d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk, indisk, kinesisk, dansk og arabisk.
Sørlandskdialekt. Er sørlending selv. Brekker meg når jeg hører det i radio eller TV.

Anonymkode: 65142...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På norsk så er sånn bomdsk østlandsdialekt det absolutt styggeste jeg vet om. Dere vet, sånn arbeiderklassespråk spm de snakker i NRK-produksjoner fra 80-talket, og av en eller annen grunn folk fra bærum snakker. 

Anonymkode: 7d439...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes norsk er det verste språket. Uansett hva slags dialekt, så er det fælt. Og det passer utrolig dårlig i både musikk og teater /film dessverre synes jeg. Det hjelper nesten ikke hvor flink feks skuespilleren er, fordi språket er så forferdelig. 

Liker veldig godt britisk, fransk, russisk og italiensk 🙂

Anonymkode: 6edab...d13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes arabisk og de andre språkene de snakker i Midtøsten og omegn er de styggeste språkene. Liker ikke de fleste språkene i øst-Europa. Dansk og Tysk er kult! 😄

av dialekter så er jeg kanskje minst begeistra for Bergensk og møre-dialektene. 

Endret av Ella Grisella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gjerne begrunn svaret ditt :) Ingen svar er dumme 💖 

Her er det språket Dansk jeg ikke kan fordra. Grunnen til det er så enkelt som at jeg var mye i Danmark og ble så lei og det høres ut som at de skal spy nå de snakker (ikke alle), dette er ikke vondt ment, bare min mening. Det betyr ikke at det er sannheten så ikke føl deg truffet om du er dansk.

Den styggeste dialekta er trøndersk, jeg bare liker den ikke. synes den er masete (ikke vondt ment) 😅Ts

Anonymkode: 2ab2e...974

Ps: Dette handler kun om språket og dialekt. Det har ingenting med personen å gjøre som snakker det språket eller den dialekten 💖Ts

Anonymkode: 2ab2e...974

Tripptrapp1 skrev (7 timer siden):

Syns det er vanskelig å syns at språk er stygge siden jeg ikke forstår noe av de fleste, og de mer bedømmes ut i fra hvordan de melodisk høres ut. Men dansk er ikke spesielt pent, ikke tysk og amerikansk heller.

Den verste norske dialekten er alle møredialektene. De er helt krise for mine ører. Trønder er heller ikke pent.

Trøndersk er det absolutt verste. Jeg blir helt uvel av å høre det. Muter hvis en trønder prater på tv, og irl gråter jeg innvendig om jeg må høre på trøndersk. 

Anonymkode: 8e2b6...162

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg mellom tyrkisk og maltesisk. Trøndersk når det gjelder dialekter, men synes egentlig ikke dialekten er så ille.

Anonymkode: 1d9b2...491

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Liker ikke øst-europeiske språk, tysk, russisk, fransk, urdu. 

Liker ikke dialekten i  Mo i Rana, trøndersk, Kirkenes, og sørlandsk. Syns de snakker helt forferdelig fra Risør til Haugesund. Sunnmøre og slik dialekt liker jeg heller ikke. 

Anonymkode: 476c0...552

fæl Dialekt: nordnorsk trønder og kebab bokmål, kanskje litt Østfold, Toten og møre 

fin dialekt:, Sogn og fjordane, Rogaland, sørland

språk: arabisk - høres ut som de krangler, harker og spytter, indisk pakistansk

fine språk: islandsk, svensk, italiensk, fransk, persisk

Anonymkode: fcc73...fba

Liker ikke svensk og trøndersk er den styggeste dialekta. Jeg er trønder selv og blir ikke fornærma av det selv. Det høres helt foreferdelig ut på tv.

Anonymkode: 99073...faf

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Liker ikke slaviske språk, dvs. store deler av østeuropeiske språk og spesielt russisk.

Baltiske språk (litauisk og latvisk) høres dog ok ut.

Liker fransk, for meg er dette et jentespråk.

Liker italiensk, for meg er dette et guttespråk.

Norsk er også et fint språk, men svensk låter av en eller annen grunn bedre. 

Hva gjelder dialekt så er hverken trøndersk eller nord-norsk veldig fint for meg. Sørlandsdialekten er vanskelig å skjønne og er heller ikke noe fin. Stavanger-dialekten kan være veldig fin, spesielt på jenter. Bergen-dialekten liker jeg også, men da mest på menn. Men kan også passe pene jenter. Nå kjenner jeg ikke alle dialektene så det er mulig det finnes noen som er finere.

Anonymkode: ac8a8...506

Jeg er trønder. Synd at så mange synes jeg snakker stygt. 

Men jeg skjønner ikke hvordan TS kan si at det ikke er «vondt ment» å rakke ned på språk og dialekter. Språk er identitet. 

Jeg er så gammel at jeg har opplevd å være på besøk i Oslo og stadig få høre: «Jeg skjønner ikke hva du sier, snakk skikkelig norsk!». Skjønner dere hvor sårende sånne uttalelser er? Før ble det forventet at folk skulle legge vekk dialekten sin for å kunne snakke i radio og på TV. Takk og lov for at vi har kommet lengre i dag.

Anonymkode: d74c9...2cf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er trønder. Synd at så mange synes jeg snakker stygt. 

Men jeg skjønner ikke hvordan TS kan si at det ikke er «vondt ment» å rakke ned på språk og dialekter. Språk er identitet. 

Jeg er så gammel at jeg har opplevd å være på besøk i Oslo og stadig få høre: «Jeg skjønner ikke hva du sier, snakk skikkelig norsk!». Skjønner dere hvor sårende sånne uttalelser er? Før ble det forventet at folk skulle legge vekk dialekten sin for å kunne snakke i radio og på TV. Takk og lov for at vi har kommet lengre i dag.

Anonymkode: d74c9...2cf

Dersom du vet du er nærtagen for kommentarer om dialekt, kanskje ikke dette var den lureste tråden å klikke seg inn på? Bare en tanke.

Endret av Wednesday Addams
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (5 timer siden):

Dersom du vet du er nærtagen for kommentarer om dialekt, kanskje ikke dette var den lureste tråden å klikke seg inn på? Bare en tanke.

En ting er å si at man ikke liker språket / dialekten. En helt annen ting er å bruke "dritstygt" eller "æsj", som noen gjør i tråden. Det er helt unødvendig. 

Anonymkode: ce148...799

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker språk og dialekter! Jeg synes alle er skikkelig fascinerende, bortsett fra min egen- østlandsk. Den er jeg så vant til og synes er dørgende kjedelig. Jeg elsker dialekter som er skikkelig breie og skarpe, synes det er fantastisk å høre på. 

Anonymkode: dddfd...59c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den styggeste dialekta er sånn «trash-oslo» samt kebabnorsk. 🤮🤮

Anonymkode: 2f408...d98

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Rogalendinger høres ut som om de klager hver gang de åpner kjeften..

Polsk er også grusomt, hører bare «njeeet» 

Anonymkode: 978bd...cf2

Njet er russisk,ikke nederlandsk😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennesla.. det er bare noe inni meg som vrenger seg når jeg hører Jorun Stiansen på tv 😖 vet ikke hvorfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristiansand, Stavanger og Innlandsdialekta/Vinstra/Otta deromkring

Anonymkode: dbc4f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skånsk. Det gjør vondt å høre på.

Av norske dialekter synes jeg østkant-Oslosk er kjipt.

Anonymkode: 251f6...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kan aldri date en mann fra Østlandet - det er den mest pinglete dialekten i verden! 

Anonymkode: 264ec...8d5

Det bløde søland æ væhre. Ikke akkurat ei macho dialekt.

Masse fæle dialekter i Norge da 😅 Sunnmøre er helt spesielt fælt. Ejj he fått gave MED (😖) mamma. Midtre Gauldal i Trøndelag; Grattulere mæ daven, e æ gla ti d. Så har du nord i Nordland, Ranaområdet. Lofoten, Senja. Klarer ikke si skikkelig R. Finnmark og samiiii ædnan. Fine og flotte folk, dødsfæl dialekt. Og Trånnhjæm! De kan ikke si kannje med vannj som en normal trønder, nei det er vahnn. Kahnn æ få litt vahnn. Hun auf-lederen snakker sånn. 

Rogaland er ikke så aller verst 😅 Kristiansand er herlig. Men øvrig sørland og Setesdal not so much. Vennesla ja, det blir for voldsomt rett og slett. 

Endret av rebella81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språk: Kan ikke fordra tysk og arabisk. Det er så sinte/harde språk. 

Norsk dialekt: Toten (man høres ut som bondeknøl) og Grimstad (det høres ut som de har talefeil med den R’en). 

Anonymkode: 5bd42...24f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...