Gå til innhold

Slankeoperasjon, ja eller nei?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg ikke gjort det. 

Er gastic by operert. 2009

Nå har jeg siste året gått ned 22 kilo ved hjelp av mysimba først, men slutta på grunn av bivirkninger.  Går nå på ozempic og den fungere veldig bra. Et stikk i uka, du spiser mye mindre og har ikke søt behov.  Mange leger vet ikke nok om disse medikamentene,men les deg opp på de før du gjør en operasjon.

Mysimba,  saxenda og ozempic heter de tre forskjellige.  Finnes mange Facebook grupper du kan melde deg inn i og lese deg opp på

 

Anonymkode: 239d3...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboeren tok sleeve for fem år siden. Han gikk ned 25 kilo og la på seg nesten 40 igjen. Jeg synes de som skal få slankeoperasjon bør gå gjennom tvungen psykisk helsehjelp i forkant, like strengt som de som ønsker å korrigere kjønn. Har man en BMI på over 50 så sier det seg selv at det ikke primært handler om å bevege seg mer og spise mindre. 

Anonymkode: bc4ab...47e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har høy nok bmi til å få det innvilget tror jeg, husker ikke tallet plutselig.

Vil så gjerne ned i vekt, og har gått ned på egenhånd, men det er så langt igjen.

Vet at det er ulemper etterpå, veier fordelene opp for disse, tro?

Noen med erfaring?

Anonymkode: ae609...eb1

Jeg er ikke for slike operasjoner, og det handler mye om medikamenter man får i ettertid. Jeg vet om flere som har tatt "bypass"-operasjon, og 4 av 5 av disse menneskene ble avhengig av medikamenter. Det ødela livet deres, og fedme kom fort tilbake.. Så pass deg, selv om du tenker du ikke blir avhengig - det tror jeg de fleste tenker. Disse jeg kjenner ble avhengig og måtte få sterkere og sterkere medikamenter av legen, og en av de ser ut som heroinist uten tenner og alt, nå pga disse medikamentene er jo opiod-medikamenter. Dette er farlig business

Hun ene jeg kjenner som ble operert, som også ble avhengig av medikament - hun ble også feiloperert, så hun må til stadighet bli hentet av ambulanse (en gang i uka, minimum). Fordi tarmen hennes slynger seg rundt "magesekken", men de får aldri operert tilbake fordi slyngen løses av seg selv etter en dag eller noe. Og da åpner de og lukker igjen på kirurgisk. Dette gjør forferdelig vondt, og hun får morfin hver gang dette skjer så det hjelper ikke avhengigheten hennes heller. Tarmslyng er potensielt dødelig fordi tarmen kan dø når den slynger seg, og mye kan skje.. Tragisk utfall.

Endret av Rosatoast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...