AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #1 Del Skrevet 14. januar 2022 Ser det er en del folk på sosiale medier som skriver/sier at de har vært til legen. Er det visse steder i landet dette er normalt? Jeg er vant med at man sier «jeg har vært hos legen». Dette er bare et eksempel, har sett det har blitt skrevet «til» der jeg mener det er normalt å bruke «hos». Har lagt merke til det i det siste, så lurer som sagt på om det er dialekt eller noe? Anonymkode: a63cc...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Del Skrevet 15. januar 2022 Du har helt rett. Det heter hos. Til er i beste fall dialekt. Anonymkode: 0db73...053 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 15. januar 2022 #3 Del Skrevet 15. januar 2022 Mikser skal til legen kanskje? Den feilen har jeg ikke sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Del Skrevet 15. januar 2022 Jeg pleier å si: Skal til legen Har vært hos legen Anonymkode: 7a557...baa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. januar 2022 #5 Del Skrevet 15. januar 2022 Har vært hos legen, heter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Del Skrevet 15. januar 2022 I Trøndelag skal vi, var vi og har vært til alle, ikke bare til legen. Ska te ei vænninne/mamma/onkel, va te lægen/kiropraktor/presten. Det e no bærre sånn det e. Anonymkode: 25524...815 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå