Gå til innhold

Liannes graviditetsdagbok


Lianne

Anbefalte innlegg

Hei! Litt ny her! Kom over dagboken din og fikk bare lyst til å gratulerer så utrolig mye med graviditeten 💕💕 
Tenker du må kjenne på kroppen og tenke på deg selv mtp sykemelding osv. Er jo ikke vists å slite deg ut/belaste kroppen for mye nå, det kommer jo en slitsom tid etter fødsel. Greit å ikke være helt ødelagt da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Lianne Ja det er helt sant at bevegelse gir trygghet i graviditeten. Det er også gøy når sparkene kommer oftere og er sterkere🙊 Vi har ikke helt bestemt oss for vogn enda, kjenner jeg stresser litt med det, men jeg tror vi kommer til å gå for en Emmaljunga NXT90. Men vi er villige til å kikke på ulike, det er jo så altfor mange valg😰 Angående sykemeldingen så finner nok du og legen ut sammen om hva du burde gjøre videre i svangerskapet, bare vær ærlig som du er i innlegget her over☺️ Men du må i alle fall ikke slite deg helt ut nå, sånn at spedbarnsperioden/permisjonstiden blir unødvendig tøff💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

36+4

Og så var det gått omtrent 15 uker siden sist jeg oppdaterte her 😅  Jeg hadde tydeligvis mer behov for en plass å lufte tanker i prøveperioden og i første trimester. Nå nærmer fødsel seg med stormskritt! Det vil si, jeg har gjettet at lille snuppa ikke kommer før i starten av august, og hvis det viser seg å stemme har jeg fremdeles godt over en måned igjen. Jeg håper dog at jeg har gjettet feil og at hun i stede kommer rundt uke 38, for jeg begynner å bli ekstremt lei av å gå gravid! Jeg har rast opp i vekt og alt jeg gjør er tungt. Det hjelper heller ikke at bekkensmertene tidvis er veldig invalidiserende. Jeg er opprikitg skikkelig sjalu på alle de som går gjennom svangerskap med minimalt med plager. Her føler jeg at jeg har fått alt, kvalme, hodepine, bekkenløsning, hemoroider, forstoppelse, kløe, ødemer, ja, you name it 😂

Tidligere denne uka var jeg på 36-ukerskontroll, og da fikk jeg vite at babyen endelig har snudd seg til hodeleie. Jeg mistenker at jeg skjedde to dager før kontrollen, for da var det noen voldsomme bevegelser og etter det har jeg hatt lynende og stikkende smerter fra underlivet (kanskje det som kalles for nedpress?). Hodet var ikke festet enda, men forhåpentligvis snur hun seg ikke tilbake til sete-/tverrleie igjen 🤞

Ellers føler jeg at jeg henger veldig langt bak mange andre som har termin rundt samme tid som meg. Jeg har f.eks. ikke pakket fødebag eller strikket ferdig hentesettet. Kanskje det begynner å bli på tide? 😅  Men vi har for det meste kjøpt inn det viktigste som vi trenger den første tiden, så skulle frøkna bestemme seg for å komme om ikke så alt for lang tid tror jeg nok det skal gå veldig fint. Hun er i hvert fall mer enn velkommen til å komme seg på utsiden av kroppen min! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du har kommet så langt! Nå nærmer det seg veldig. Kjedelig å høre at du har bekkensmerter. Forstår at du er klar for å få henne ut 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...